Deutschland, Deutschland über alles: 280-at megy a T5
Őrült germanizmusok az MTM-től
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Audi Q3-ast és VW T5 kisbuszt tuningolt Genfre az MTM. A német zászlóba csomagolt autók kívülről is látványosak, de teljesítményük még hátbaverőbb, különösen a buszé.
Talán a nyári labdarúgó Európa-bajnokságon résztvevő Nationalelf iránt érzett lelkesedés, talán sima, egészséges hazaszeretet inspirálta az MTM tuningcég két genfi produkcióját, az mindenesetre biztos, hogy angol vagy francia rendszámmal egyiket sem fogjuk soha viszontlátni. A sárga-fekete-pirosba csomagolt Audi Q3-at és az MTM T 500-as modellt a német nemzeti színeken kívül belül, azaz a lemezek alatt is alaposan átszabták.
A Q3-asban található kétliteres TFSI motor 170 lóerős alapteljesítményét 310-ig húzták, és ezzel két másodpercet faragtak le a kompakt SUV 0-100 km/h-s sprintidejéből. A 8,1 helyett 6,1 másodperces gyorsulás mellett a 212 km/h-s végsebesség 250 km/h-ra nőtt, amihez sportfutómű, diffúzor és egyedi kipufogórendszer is jár. A 20 colos Bimoto felnikre 255/35 ZR20-as gumikat húztak, és ha az MTM nem akar lemaradni egy csomó vevőről, akkor más országok zászlajából is készít díszítő fóliát.
A Q3-nál is érdekesebb azonban a Volkswagen T5-ből kialakított, legőrültebb kisbusz-átépítéseket – Renault Espace F1, Ford Transit Supervan – idéző T 500 2.5 TFSI 4motion.
A 2,5 literes soros öthengeres motort erőteljes tuningkezelésnek vetették alá: 4100 1/perces fordulatszámon adja le 625 Nm-es maximális nyomatékát, és 6900 1/percnél érkezik a rémisztő 472 lóerős csúcsteljesítmény. A szörnyű számokra való tekintettel az autó váltóját is meg kellett erősíteni.
Ez is 20 colos Bimoto felniken gördül, a Q3-asnál szélesebb, 265/35 ZR20-as Michelin SuperSport gumikon. A nagyteljesítményű, gyors haladást is jól tűrő ZR indexű gumik használatát a T 500 végsebessége indokolja: 280 km/h!
A T 500 valószínűleg marad showcar, hiszen kevesen vannak, akik megengedhetik maguknak a 160 000 eurós vételárat, ők pedig feltehetően a T5 kisbusznál valamivel egzotikusabb típusra szeretnének ennyi pénzt költeni.
ez már állatság de nagyon ott van a kisbusz…