Gyorsabb az előző M3-asnál a Nürbugringen - tíz másodperccel
Albert Biermann, a BMW M GmbH fejlesztési vezetője árult el néhány dolgot a cég legújabb modelljéről. Megvan a név, 1 M Coupé a jelölés, és a háromliteres, egyturbós soros hathengeresről is elárulták, hogy 340 lóerő körül lesz a teljesítménye. Mivel az autóvezetést kedvelő embereknek szánják a gépet, csak és kizárólag hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval kínálják. Árban valahol a 135i és az M3 között lesz, inkább az előbbihez igazodva, miközben műszakilag az utóbbival szoros a rokonság: a nagytestvérből jön a fékrendszer, néhány futómű alkatrész és a differenciálmű is. Ahhoz, hogy az 1-essel közös padlólemzre épülő M3-as felfüggesztése beférjen a kisebb karosszéria alá, alaposan hozzá kellett nyúlni a lemezekhez, hátul oldalanként 40 mm-rel szélesebbek a sárvédők, mint a 135i esetén.
Nyolcvan mm-rel szélesebb karosszéria, M3 futómű és diffi, kézi váltó
Nagyjából 1500 kg lesz az autó tömege, így a teljesítmény/tömeg aránya nagyon közel van az előző, még hathengeres M3-as Coupéhoz – az M GmbH szerint azonban nagyjából tíz másodperccel gyorsabban futja a Nürburgringet az 1 M, mint az előző M3. Álca nélküli bemutató valamikor decemberben lesz, élőben először a Detroiti Autószalonon lehet majd megtekinteni a BMW 1 M Coupé-t, a fogalmazása 201 nyarának elején indul.
Jól látszik, mennyit hízott a legkisebb BMW az elmúlt harminc év alatt