Derékba tört karrier?

Kettétörik a Nissan Navara, a tulajdonosok visszahívást akarnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még nincs visszahívás a második generációs Nissan Navarára, pedig indokolt lenne. Egyszerűen kettétörik az alváz egy gyártási hanyagság miatt.


Komoly problémával küzd a második generációs Nissan Navara, a hibára már néhány éve próbálják felhívni a gyártó figyelmét, de eddig semmi nem történt az ügy érdekében. Egy éve még egy facebook csoport is alakult, hogy lássák, nem egyedi az eset, sőt igen sok példával alátámasztható. A hibát a gyártás egyik fázisában követhették el, a hagyományos alvázra épülő Navara, igaz, az idősebb példányok nagyobb terhelésnél egyszerűen kettétörhetnek. Egy brit úr történetét közölte a The Sun, miszerint lakókocsiját vontató Navarája menet közben egyszer csak összecsuklott, mellette ült terhes felesége is, szerencsére egyikük sem sérült meg, mivel éppen nem haladtak gyorsan.

Hirdetés
A problémát az alváz nem megfelelő rozsdagátló bevonata eredményezi, néhány ponton durván korrodálódik és elgyengül, aminek a vége, hogy a plató és a fülke találkozásánál egyszerűen eltörik. Nagyobb balesetről még nem számolt be senki, ahol emiatt történt volna bármi komolyabb. Terhelés alatt, vagy utánfutót vontatva roppantak össze eddig az autók. A legtöbb eset az Egyesült Királyságban történt, valószínűleg a jelentősen párás levegő miatt még jobban és hamarabb rozsdásodik a Navara alváza. 2013-ban már visszahívták a Navarát, de csak a Spanyolországban Ausztrál importra szánt példányokra vonatkozott a vonóhorog hibája miatt, a rozsdásodásra akkor nem tértek rá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

7 thoughts on “Derékba tört karrier?

  • 2017.10.27. at 21:52
    Permalink

    A navaránál a mitsu platósa mindig jobb volt csak ebbe berakták a bivaly motort attól lett kishazánkban is neve.
    Most lehet hogy összebútoroznak, bízhatunk benne hogy belátják a mitsubishi előnyét és azt tartják meg alapnak.
    Meglátni a töréstesztek eredményein is hogy az jobb.

  • 2017.10.27. at 21:52
    Permalink

    Szerintem meg teljesen mindegy, hol gyártják az autót, a gyártó minőségbiztosítási elveit be kell tartani, azért a gyártó cég felelős.
    Ugyanúgy, mint a Toyotánál, aki Franciaországban és Törökországban is Toyota minőségben gyártja az autóit, de fel lehet hozni példaként a SzlováKIA gyártást is.

    Nem tesz jót a sumákolás a Nissannak, a Qashqainak is betehet…

  • 2017.10.27. at 21:52
    Permalink

    Arra lennék kíváncsi, hogy vajon Magyarországon történt-e már ilyen eset? Elég durva.

    Egyébként szerintem a spanyol gyártás lehet a ludas – az ott gyártott kocka Vitók meg a kortárs Sprinterek is nagyságrendekkel jobban rohadtak, mint a Németországban készült példányok. Az okok persze, mint ilyenkor mindig, misztikus ködbe burkolóznak:)

Vélemény, hozzászólás?