Demonstráció felsőfokon – 20 éves az Opel Speedster
A legsportosabb Opel már 20 éves - A Lotus által gyártott Speedsterre emlékezünk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kell néha valami, ami felkavarja az állóvizet, amiről beszélni, lehet, amit 20 év múlva is emlegetni fognak. A Speedstert emlegetjük is, a Lotus alapú sportos modell igazi álomautó marad.
Egyenes vonásai nagyon mások, mint az alapját adó Elisé - 20 éves az Opel Speedster
Kell valami, amit tudnak emlegetni az autózás szerelmesei, valami olyan, ami izgalmassá teszi a márkát.
1,1 méter magas csupán, rövidebb a Corsa C-nél és csak 875 kilót nyom az alapmodell
Erre a célra szolgálnak általában a tanulmányautók, de sokkal hatásosabb és emlékezetesebb, ha valami olyan radikális autót készítenek, amit meg is lehet venni.
Alapjait a Lotus Elise szolgáltatta, ragasztott alumínium vázra épült, középmotoros és hátsókerékhajtású, futóműve elöl-hátul többlengőkaros
Ezek az éles vonások, egyenes lemezek, letisztult, elegáns vonások jelentek meg később a Vectrán, Astrán, Zafirán.
És mivel egy az autós történelem egyik legizgalmasabbnak tűnő autójához lehetett kötni, egyből másként néztünk rájuk. A Speedster nagyon apró, túl sok megoldásnak nincs rajta helye, de rettentő ügyesen vittek rá egy rakás apróságot, amiktől különleges. Függőlegesen egymás fölött kapott két kipufogóvéget, sarkaira tolták egyenes vonalakkal szabott lámpáit és levegőkilépőket rajzoltak az orrára, ami ráadásul egy fedél is egyben. És persze levehető tetős targa kivitelű, csakhogy a menőség faktort kimaxolják.Annyira kicsi, hogy burkolatból is kevés jutott bele, rádió is csak szűken fért el benne
A 2,2-es szívó mellé érkezett az OPC részleg 2,0 literes turbója is 200 lóerővel
A korabeli sajtó szerint a Turbo kezelhetetlenebb volt a 2,2-eshez képest, a 147 lóerős is 5,9 másodperc alatt gyorsult, a Turbónak 4,7 is elég volt erre
A Lotus Elise 1,8-as Toyota motorjához képest az Opelben 2,2 literes szívó négyhengeres szerepelt elsősorban.
A 147 lóerős, alapvetően kommersz motor tökéletesen passzolt a 875 kilogrammot nyomó autóba, ezzel a karaktere máris sportos lett. Az igazán komoly kivitelt az OPC részleg hozta el, a Speetster Turbóba a 2,0 literes turbómotor 200 lóerős verzióját szerelték, mellyel 930 kilóra nőtt az autó súlya, de jóval rugalmasabb és gyorsabb lett. Az Opel brit testvérmárkája, a Vauxhall emblémájával ellátott VXR220 modellek erejét 220 lóerőre húzták, nagyobb teljesítményű fékeket és futóműalkatrészeket is kapott.Minden szögből őrülten jól néz ki
Lényegében előd és utód nélkül, egyedüli igazán tüzes Opelként szerepel a márka történetében.
Szellemi utódjaként az Opel GT-t tekinthetjük, mely talán semmilyen szempontból sem említhető vele egy lapon. A Speedster gyártása alig pár évet élt meg, miközben a Lotus Elise, nagyon sok változtatás után, de még mindig gyártásban van a Lotusnál.Talán a valaha volt legizgalmasabb Opel volt a Speedster
A testvér bakancslistás 🙂
Munkahelyi projektzáróról (~ csapatépítő) mentünk vissza a céghez, kollégám a Lotus Elise-el, kb. 50 km osztrák szerpentin, 192LE, 8500-ig forgó Toyota motor, kb. 850kg önsúly. Őrült volt a srác, sávon belül előzte a sportmotorokat a kanyarban, fostam, hogy a tükörrel meglöki őket …
A fékek sokkoló erejűek.