Négy fővel a fedélzeten állt rajthoz a Bajaj, így az utasok tömege vetekszik az autóéval
Nemrég számoltunk be a világ egyik
leglassabb gyorsulási versenyéről, aminek most komoly kihívója akadt. Ebben az összecsapásban Dél-Afrika legolcsóbb autója állt rajthoz, de hogy legyen valami esélye, egy biciklista a kihívó. De mit is tud ez az apró négykerekű?
A családok utazását könnyíti meg a Bajaj Qute, egyszerű és rendkívül olcsó a technika, a zsúfolt nagyvárosokban ideális a három méter alatti hossz
Az autó az indiai Bajaj terméke, ami az európai fülnek ismeretlenül cseng, de a keleti piacon komoly szereplő. A Bajaj Auto a világ legnagyobb kétkerekű gyártója, de a portfóliójában három- és négykerekű járművek is szerepelnek, 2019-ben 6,33 millió jármű készült a gyártósoraikon. A Qute névre hallgató típusnak is motorkerékpár a szíve, a húsz lóerőt egy 217 köbcentis vízhűtéses egyhengeres biztosítja. A 400 kilós autó csupán 2,75 méter hosszú, ennek ellenére négy ajtóval és ugyanennyi üléssel rendelkezik. Az indiai Qute a dél-afrikai piacra is eljutott, ott átszámítva 1,6 millió forintért már hazavihető a 3,3 literes fogyasztású minimálautó. Érdekes módon az ellenfélről is rendelkezésre áll egy fontos technikai adat, miszerint a biciklista 1,6 lóerő leadására képes.
Szegény Bajaj dolgát nagyban nehezítette, hogy négy fővel és a légellenállást rontó tetőcsomagtartóval kellett rajthoz állnia, így egy hajszálnyi esélye sem volt a győzelemre. A kerékpáros már az első pillanattól kezdve vezetett, és több autónyi hosszal előbb is ért be a célba.
Több hasonló modell is létezik az indiai piacon, a Tata Nano is hasonló adottságokkal rendelkezett. A rossz minőségű és zsúfolt utak úgysem teszik lehetővé a száguldozást, a végsebesség 70 km/h
Hogy lehet ebben elférni hátul? És elöl? De ezt hagyjuk is: hogy lehet beszállni? 😀