December 10-től ismét rendelhető a Saab 9-3
Egyetlen modellel, két ország piacára tér vissza a Saab
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Komoly kérdéseket vet fel az újraindított Saab gyár. Egyetlen modellje ugyanis koros, s annak ára 2,5 éves szünet után mindössze 10 százalékkal kedvezőbb, mint korábban. Vajon eladható lesz így?
A jelenleg csakis a kínai és a svéd piacra termelő svéd gyár nem is igen fog egyéb piacokat megcélozni, hiszen termékük speciális. Egy alapvetően 2002-ben érkezett modell többször frissített változata, azaz a 9-3-as. Abból is mindössze egyetlen variánst tud kínálni jelenleg a 2,5 éves Csipkerózsika-álomból felébresztett, illetve felélesztett gyár. Az pedig nem más, mint a Saab 9-3 Aero, a 2,0 literes, 220 lóerős turbós benzinmotorral, manuális és automata váltóval.
Miután az elsődleges célpiac Kína, nincs se Biopower (etanolos) üzemű, se dízel verzió, s az XWD összkerékhajtás sem elérhető, a kínai kézbe került Saabok egyelőre mind fronthajtásúak. Bár a most gyártott modell karosszériája kisebb módosításoktól eltekintve megegyezik a GM-korszakban készített legutolsó 9-3-aséval, a jövő komolyabb újdonságokat ígér. Ahogyan arról már szintén beszámoltunk, állítólag már jövő év tavaszán ráncfelvarrást kap a 9-3, ugyanakkor a szintén frissített fronttal a kombi is palettára kerül majd, s várható egy elektromos változat is. Jövő év végén már ismét készülhet majd a 9-3 Convertible (már nem a grazi Magna üzemben), jövő évben pedig a korábban csak koncepcióként létezett Phoenix alapjain egy vadonatúj modell is érkezhet majd. Azzal talán már nem csak rajongóit és a kínai vevőket fogja tudni megfogni a Saab.
Az gyakorlatilag egy Insignia. Tele van viszonylag új GM fejlesztéssel. Ezekhez már nem férnek hozzá, a GM nem engedi.
Már nagyon ideje hogy ez a gépjármű is újra szülessen mivel eddig csak tologatták és igérgették az ujraszületést! Moerg
Miért nem a 9-5 kerül gyártásba? Nem nálunk vannak a jogok?