Nem lesz praktikusabb egy Passatnál, ám sokkalta kecsesebb az Arteon Shooting Brake
Múlt héten kiszivárgott képeken
már láthattuk a 2017 óta futó Volkswagen Arteon idénre ígért Shooting Brake kombiját. Most viszont már a gyártó is közzétette róla a képeket és némi információcsomagot, igaz, még nem minden ismert róla minden. Az viszont tudott, hogy a Shooting Brake az ötajtós limuzin frissítésével együtt érkezett, ráadásul R verzió is lesz mindkettőből. Utóbbi vélhetően a Passat 272 lóerős 2,0 literes TSI motorját kapja, az már biztos, hogy elöl-hátul nyomatékvektor-szabályzós összkerékhajtással.
Vastagabb króm lamellákat kapott a hűtőmaszk
Érkekzik plug-in hybrid hajtáslánc is a kínálatba, ez pedig alighanem a Passat GTE-ből és a Skoda Superb iV-ből ismert 1,4 TSI + villanymotor kettősét adja majd, 218 lóerős rendszerteljesítménnyel. A frissítés természetesen új hűtőmaszkokat és lökhárítókat, friss kormánykereket és (természetesen Apple CarPlay, Android Auto funkciós) infotainment rendszert is hozott, sőt a műszerfal is jelentősen megújult. Az R verzió természetesen egyedi megjelenést, dedikált hűtőmaszkot és lökhárítókat jelent és mindkét karosszériaverzióhoz elérhető.
R verzió is érkezett a kínálatba - még nem tudni pontosan, hogy milyen teljesítménnyel, de vélhetően a 272 lóerős 2.0 TSI-vel
Balra a kupélimuzin 563 literes, jobbra a Shooting Brake 565 literes csomagtere
Az ötajtós kupélimuzinnál kevésbé lejtő tetőívű Shooting Brake mindkét sorában nagyobb fejteret ígér, csomagtere alaphelyzetben 2 literrel nagyobb, mint az alapverzióé, 565 literes, támladöntéssel azonban 1632 literes értékével már 75 liternyi az előnye, támladöntéssel 2,09 méteres raktérhosszt kapunk. Ebben a kategóriában magától értetődő, hogy a kulcs nélküli nyitás-indításhoz láblendítéses csomagtérnyitás is járhat, IQ Drive néven pedig 210 km/órás tempóig rendelkezésre álló részleges önvezető rendszer is elérhető a frissített, elég rendesen kibővített kínálatú Arteonhoz. A piacra lépés és az első darabok érkezése is várható már a harmadik negyedévben.
Új kárpitok mellett formáival is megújult a műszerfal, teljesen digitális a műszerblokk, friss az infotainment az utastérben