Debütált a Porsche 911 nyolcadik generációja

Megőrizte ikonikus vonalait az új Porsche 911

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fix pont a világban a Porsche 911, hiszen a formája szinte változatlan a típus megszületése óta. Mégis minden generáció hoz valami újat a dizájnban, vagy épp a technikában.


Nehéz helyzetben vannak a Porsche dizájnerei, köztük a főnökük, Varga Péter is, hiszen a 911-est minden egyes frissítéskor vagy generációváltáskor úgy kell megrajzolni, hogy új legyen, de bizonyos vonalaktól nem szabad eltérni. „A 911 olyan, mintha egy festő egy világhírű festményt minden öt évben újrafesthetne, de úgy, hogy annak jobbnak kell lennie, mint az előzőnek” – mesélte Varga Péter egy korábbi interjúban a Roadster hasábjain.
Hirdetés

A nyolcadik generáció gyári kódneve a 992, és a fentiek alapján első pillantásra kísértetiesen hasonlít a leköszönő elődjére, ám a varázslat a részletekben rejlik. Hátul látványosabba változás a keresztben végigfutó fénycsíkkal és a lökhárítóba integrált, egymástól távolabb helyezett kipufogóvégekkel. Elöl szintén megváltozott a lökhárító és egy picit a fényszórók is, de itt tényleg csak a márkarajongók veszik észre a változásokat első ránézésre. Pedig szélesebb is lett mindkét végén a 911, elöl ráadásul az eddigi legszélesebb nyomtávval rendelkezik a típus történetében.

A háromliteres, turbós boxermotor is szépen evolválódik. Optimalizálták a befecskendezést, áthelyezték a feltöltőt és a töltőlevegő hűtőt, illetve a további finomhangolás 30 lóerő pluszt eredményezett. Így már 450 lóerősre izmosodott a Carrera S és a 4S modell, amelyek először megjelennek majd a piacon. A nyomaték szintén nőtt, hiszen 500 Nm helyett már 530 Nm áll a vezető rendelkezésére.
Az S változat 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra, míg a 4S csupán egyetlen tizeddel marad el tőle, amennyiben az új fejlesztésű, nyolcfokozatú PDK sebességváltóval szerelik fel őket. Végsebességük között 2 kilométer/óra a különbség, a pontos értékek 308 és 306 km/h.

Biztonság terén sem állt meg a fejlődés. Többek között éjjellátó szerkezettel is bővült a 911 biztonsági arzenálja és a világon elsőként nedvesség-érzékelős a menetstabilizáló. Ennek érzékelőit az első kerékjáratokban helyezték el, ugyanis nem csak az a rendeltetése, hogy esőben tegye biztosabbá tapadást. Mindig besegít, amikor nedves útfelületet érzékel.

A megrendeléseket már felveszi a Porsche az új 911-re, de csak nyáron érkeznek meg a kereskedésekbe és a tulajdonosokhoz az első példányok. A Carrera S ára 120 125 eurónál (közel 40 millió forintnál) kezdődik, az összkerékhajtású 4S pedig 127 979 euróról (kb. 42,3 millió forintról) indul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?