Debrecen szülötte lesz a BMW teljesen új villanyplatformja

Mutatjuk, milyen méretben és részletekkel érkezik a Neue Klasse platformra épülő első BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az évtized közepére a BMW egy teljesen új alapokra épülő villanyautó-szériát indít útjára, melynek első tagja a magyarországi gyárban fog készülni.

Neue Klasse néven egy vadonatúj platformot fog bemutatni a BMW, írja az Automotive News Europe. Ezt maga a vezérigazgató, Oliver Zipse erősítette meg, aki azt is közölte, a korábbi pletykákkal ellentétben ez kizárólag villanyautókhoz készül, belsőégésű motoroknak nem lesz rajta hely. Magyar vonatkozásban érdekesség, hogy a Neue Klassén érkező első modell (és így a platform első darabjai) Debrecenben fog készülni. Zipse szerint ez a 3-as BMW kategóriájában fog útjára indulni - arra nem tért ki, hogy ez azt jelenti-e, a következő generációs 3-as BMW már csak villanyhajtással lesz elérhető, de figyelembe véve a gyártó korábbi, hagyományos meghajtásokat támogató megjegyzéseit és a 3-as generációváltásának koraiságát, bizonyára párhuzamosan lesz majd egy hagyományos 3-as és egy elektromos, például i3 néven.
Hirdetés
Mellesleg a BMW első teljesen elektromos modellje, az i3 kifutása ellenére i3 néven jelenleg is van már villanyhajtású 3-as, de csak Kínában kapható, és abban a hagyományos meghajtásra tervezett platformot alakították át elektromos meghajtást támogatóvá. Ezzel szemben a Neue Klasse kifejezetten aksival meghajtott autóknak készül, lehetővé téve a zéró emissziós technológia minden előnyének kihasználását, mint például a rövidebb első és hátsó túlnyúlások, vagy a kardánalagút nélküli lábtér. Bár Zipse kiemelte, hogy főként a középkategóriában való használatra lesz alkalmas a Neue Klasse, a BMW egyik munkatársa elmondása szerint ez csak a kezdet lesz, a platformot később bővítik az olcsóbb, nagyobb volumenben gyártott modellek szegmensének, valamint az exkluzívabb sportautók irányába is. Zipse szerint az új technológia egyrészt óriási előrelépés lesz, másrészt fontos azon céljuk elérésében, hogy 2030-ra minden második eladott BMW teljesen elektromos legyen. Hogy ez sikerül-e, csak idővel tudhatjuk meg, mindenesetre annyi biztos, hogy a debreceni BMW-gyár izgalmas jövő elé néz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?