Akár két 3-as BMW is futhat majd egymással párhuzamosan: egy hagyományos, és egy elektromos
Neue Klasse néven egy vadonatúj platformot fog bemutatni a BMW, írja az
Automotive News Europe. Ezt maga a vezérigazgató, Oliver Zipse erősítette meg, aki azt is közölte, a korábbi pletykákkal ellentétben ez kizárólag villanyautókhoz készül, belsőégésű motoroknak nem lesz rajta hely. Magyar vonatkozásban érdekesség, hogy a Neue Klassén érkező első modell (és így a platform első darabjai) Debrecenben fog készülni. Zipse szerint ez a 3-as BMW kategóriájában fog útjára indulni - arra nem tért ki, hogy ez azt jelenti-e, a következő generációs 3-as BMW már csak villanyhajtással lesz elérhető, de figyelembe véve a gyártó korábbi, hagyományos meghajtásokat támogató megjegyzéseit és a 3-as generációváltásának koraiságát, bizonyára párhuzamosan lesz majd egy hagyományos 3-as és egy elektromos, például i3 néven.
Mellesleg a BMW első teljesen elektromos modellje, az i3 kifutása ellenére i3 néven jelenleg is van már villanyhajtású 3-as, de csak Kínában kapható, és abban a hagyományos meghajtásra tervezett platformot alakították át elektromos meghajtást támogatóvá. Ezzel szemben a Neue Klasse kifejezetten aksival meghajtott autóknak készül, lehetővé téve a zéró emissziós technológia minden előnyének kihasználását, mint például a rövidebb első és hátsó túlnyúlások, vagy a kardánalagút nélküli lábtér.
A legújabb villanyos BMW, az i7 még nem a Neue Klassén érkezett, de mire elérkezik a generációváltás ideje, addigra átalakíthatják a platformot a nagyobb kategóriákhoz is
Bár Zipse kiemelte, hogy főként a középkategóriában való használatra lesz alkalmas a Neue Klasse, a BMW egyik munkatársa elmondása szerint ez csak a kezdet lesz, a platformot később bővítik az olcsóbb, nagyobb volumenben gyártott modellek szegmensének, valamint az exkluzívabb sportautók irányába is. Zipse szerint az új technológia egyrészt óriási előrelépés lesz, másrészt fontos azon céljuk elérésében, hogy 2030-ra minden második eladott BMW teljesen elektromos legyen. Hogy ez sikerül-e, csak idővel tudhatjuk meg, mindenesetre annyi biztos, hogy a debreceni BMW-gyár izgalmas jövő elé néz.