Daytonában is letette névjegyét a Lexus
Sikeresen szerepelt a Lexus a versenyzés világának egyik központjában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Talán első pillantásra szokatlannak tűnik, hogy a luxusautóiról ismert Lexus vérbeli versenygépeket is pályára küld, ám az USA-ban és Japánban is sikeresen szerepelnek velük a csapatok.
Természetesen nem véletlen, hogy Pruett mellett más, az IndyCar szériában hírnevet szerzett pilótákat is leigazolt a csapat, ugyanis Gentilozzi korábban a kettészakadt IndyCar széria egyik ágának, a Champ Car versenysorozatnak a résztulajdonosaként dolgozott. Persze ez egy hosszú és kacifántos történet, ezért most maradunk a Lexusnál, illetve az egyre népszerűbb daytonai 24 órás versenynél, ahol kiválóan szerepeltek az RC F GT3 versenyautók.
A daytonai megbízhatósági versenyre idén fokozottan figyelt a világ, hiszen a kétszeres Formula 1 bajnok, Fernando Alonso is benevezett. A nagyobb hírverés minden szereplőnek jól jött, így a Lexusnak is. A verseny rajtja után sokáig előkelő pozícióban küzdöttek a GTD géposztályban, még az élen is haladtak egy darabig. Végül a csapat egyik autója a kategóriájuk kilencedik, tehát pontszerző helyén ért célba, míg a másik a 15. pozícióban gurult át a kockás zászló alatt. A Lexus versenyzőit apró elektromos zavar, illetve a kemény csatákból eredő apróbb sérülések hátráltatták, ezért csúsztak hátra a mezőnyben. Ám a célba érkezés sem lebecsülendő teljesítmény, hiszen a mezőny hét autójának ez nem sikerült, illetve mások több mint száz, esetleg 200 körös hátrányban kullogtak csak be a célba.
A Lexus nevéhez fűződik még egy érdekesség Daytonából. A már említett Scott Pruett ugyanis ezzel a márkával állt utoljára rajthoz. A nyolcéves kora óta versenyző amerikai pilóta, a daytonai verseny után visszavonult. Pályafutása során 60 IMSA győzelmet szerzett, és ebből öt alkalommal magát a daytonai 24 órást is megnyerte csapattársaival. „Elképesztően régóta dolgozunk együtt a Lexusszal, de a Toyotával is, még az IndyCar-os időkből, és ha azt nézem, hol tartunk most, és hol tartottunk pontosan egy évvel ezelőtt, a kettő között ég és föld a különbség. A legfontosabb beérni a célba, és ezzel nem voltak gondjaink. Ha tartani tudjuk a tempót, amire képesek vagyunk, az lesz a siker kulcsa. A tavalyi év nem szólt másról, csak arról, hogy az autók versenyképesekké váljanak. És míg tavaly előfordultak műszaki gondok, idén, ha nem is teljesen problémamentesen, de érdemi hibák nélkül futnak az autók” – fejtette ki gondolatait a verseny után a távozó bajnok, aki segített a GT3-as Lexus RC F versenyautók fejlesztésében is.
Kedvcsinálóként mutatjuk a daytonai 24 órás legforróbb pillanatait: