Dashcamet mindenkinek!

Egyre inkább javasolt a fedélzeti kamera, egyre többet is tudnak a készülékek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Számtalanszor leírtuk már, hogy a fedélzeti kamera, azaz a dashcam az erősen ajánlott tartozékok között említhető. Most a Mio két profi újdonságot is mutat.


Miközben egyre inkább elmebajosnak tűnik a közlekedés egésze, s egyre több vészhelyzettel, fölösleges indulattal találkozhatunk az utakon, egyre inkább hangsúlyozott, hogy minden autóban ajánlott elhelyezni legalább egy előre néző dashcam-et, hiszen miként arról már 5 évvel ezelőtt is írtunk, bizonyíték lehet a fedélzeti kamera képe.
Hirdetés
Bevallom, volt már több eset, amikor saját tapasztalat is bizonyította, nem árt, ha van. Olyan szinten Balkán vagyunk, hogy előfordul egy-egy keménykedő arc, aki számára intő, s autójába "visszaszállító" jel a kamerára mutatás, továbbá egy balesetnél is elképesztően fontos lehet, hogy dokumentálva legyen az ütközés. Tavaly már alaposan kipróbáltuk a fedélzeti kamerák vezető gyártójának számító Mio egy készülékét. Most pedig két új modellt mutattak be: az új Mio MiVue™ J85 és MiVue™ J60 különlegessége parányi mérete. Szinte észrevétlenül helyezhetők a visszapillantó tükör mögé, hiszen kijelző nélküli, wifi kapcsolattal okostelefonhoz csatlakoztatható készülékekről van szó. Nem csupán fedélzeti kamerák, az említett wifi kapcsolaton keresztül egész életükben értesülnek a telepített sebességmérő kamerákról, illetve a sebességhatárokról, így egyebek mellett gyorshajtásra és az ellenőrzési pontokra is figyelmeztethetnek. Továbbá még a túl kicsi követési távolságra, a sávelhagyásra és lámpánál az induló forgalomra is. Igaz, ezek a sofőrsegéd funkciók még nem feltétlenül fogják felvenni a versenyt a mai modellek gyári rendszereivel. A lényeg a kép-, pontosabban a videórögzítés. Az olcsóbbik (~40 ezer forintos) MiVue J60 is Full HD 1080p felbontást tud 30 fps mellett, míg a Sony Starvis CMOS szenzoros J85 már 2.5K QHD 1600p-t tud. A látószög mindkét kamera esetén 150 fokos, a J85 hátrafelé néző kamerával is kiegészíthető, amivel csaknem 360 fokos látképet ad. A J85 felára amúgy nem vészes, ~45 ezer forintért már az is megkapható.
A beépített G-szenzor által, vagy gombnyomásra védett fájlba kerül a felvétel, a SmartBox II kábellel pedig parkolás közben is éberek a kamerák, melyekről a felvételek - legyen szó út közbeni panorámáról vagy egy eset dokumentálásáról - a lehető legegyszerűbben tölthetők le a Mio alkalmazásával. Ezek persze prémium szolgáltatások, miként a Mio kamerái is felsőkategóriások, de a fedélzeti kamera olyan, mint a biztosítás, megéri költeni rá, mert ha tényleg szükség lesz rá, a rögzített GPS koordináta és a jó felbontás egyaránt jól jöhet igazunk bizonyításához.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

18 thoughts on “Dashcamet mindenkinek!

  • 2019.05.13. at 13:39
    Permalink

    Idevágó hír, hogy a rendőrség is egyre komolyabban veszi a dashcamek által rögzített eseteket:
    https://index.hu/belfold/2019/05/13/eloszor_meselte_el_a_magyar_lottonyertes_hogyan_tette_tonkre_eletet_a_penz/

    Mondjuk, amíg nem a saját, vagy más testi-anyagi kárára szabálytalankodik, én nem fordulnék rendőrséghez a felvétellel, mert se „házmester”, sem időmilliomos nem vagyok, pedig nap mint nap rögzítek hasonló hajmeresztő szabálysértéseket, ami után azonnal el kellene venni a vezetői engedélyt.

    Amúgy a Mio termékei talán a legjobbak és legmegbízhatóbbak a piacon. Nekem egy C330-as van, ami szintén figyelmeztet a VÉDA-traffipaxoknál és a felvételen rögzíti a GPS-koordinátákat is. A korrekt szenzornak hála, annak ellenére, hogy „csak” f2 a legnagyobb blende, városban, normál követési távolságból még éjszaka is leolvashatók a rendszámok. Láthatatlan a visszapillantó tükör mögött, és a felvételek minősége vetekszik egy GoPro Hero 3-aséval, tehát ha szép helyeken autózik az ember, az útvonal megörökítésére is alkalmas.

  • 2019.05.14. at 13:36
    Permalink

    „…nap mint nap rögzítek hasonló hajmeresztő szabálysértéseket, ami után azonnal el kellene venni a vezetői engedélyt.”

    Ne röhögtesd ki magad!

    • 2019.05.14. at 14:37
      Permalink

      Nem fogom ezt vita tárgyává tenni, pláne nem veled.
      Ma reggel pl. a pronyó lámpánál, balra kanyarodó sávból előzte az egyenesen haladó sort. Hátul meg a fészekalja. Gondolom, sietett velük oviba.

      • 2019.05.14. at 15:13
        Permalink

        Természetesen nem vita tárgya, hiszen úgy hülyeség, ahogy leírtad. 🙂
        Az általad említett eset is szabálytalan, de rengeteg helyen nem balesetveszélyes, ha jól csinálják. Ez főleg körülmény és helyzet függő. Ilyenért még a rendőrség sem venné el senki jogsiját. Büntetési tétele fix. 50.000Ft, ha jól tudom és bekerült az objektív felelősség hatálya alá, így egyértelműen behajtható egy felvétel alapján is, ha jól látható a rendszám.
        Így egy videózgató majom, így ki tud szúrni azzal, akinek a mutatványát felveszi és beküldi a rendőrségre.
        Ne felejtsd el, nem csak te közlekedsz az úton, így másnak is van rálátása a dolgokra.
        Vannak szabálytalanságok, de azért nem annyira kirívóak, hogy jogosítvány bevonással járnának és a számuk sem kiemelkedő.

        • 2019.05.14. at 15:44
          Permalink

          Az a helyzet, hogy a szabályok többek közt pont azért vannak, mert a „ha-t” meg a „volna-t” a hajadra kenheted, ha a másik nem védi meg magát és téged a hülyeségedtől, vagy nem számít rá, hogy te most éppen szabálytalankodni készülsz.

          Biztos egy barom vagyok, ahogy múltkor egy fittipaldi agysebész le is villogtatott és dudált a fospumpájával, mert este 11-kor megálltam a STOP-táblánál és nem jött senki, de nekem megéri azt a pár tízezer forintot, vagy ha jön valaki védett úton, a saját és a másik testi épségét az a 2 másodperc, amivel később érek oda.
          Ja, igen, és az a barom vagyok, aki lát előre 50 métert és ha piros a lámpa, nem padlózom le, hogy utána satuzzak, hanem „kigurítom” az autót, kímélve a gépet, a pénztárcámat és a saját idegeimet is. – Elnézést kérek érte.

          Hogy ugrik-e a jogosítvány vagy sem, azt nem te mérlegeled.
          Volt a családban, akinek azért vonták be a jogosítványát egy hónapra, mert „vitte a forgalom” és áthajtott a piroson úgy, hogy nem volt mérlegelési lehetősége, mivel a mögötte haladó nem tartott követési távolságot – ha megáll, hátulról belerohan.

          „Ne felejtsd el, nem csak te közlekedsz az úton, így másnak is van rálátása a dolgokra.”

          Te pedig ne felejtsd el, hogy különbözőek vagyunk, különböző a neveltetésünk, és lehet, hogy több száz kilométerre egymástól, más-más településeken, más forgalmi helyzetekben vezetünk. Budapesten tapasztalataim szerint például még mindig egy fokkal jobb a morál, mint itt Pécsett.
          Míg te egy szabálytalanságot figyelembe sem veszel, mert ugyanazt te is megteszed nap, mint nap, mert úgy gondolod, téged különlegesebb anyagból gyúrtak és ezért a szabályokat csak valamiféle ajánlásnak veheted, addig lehet, hogy más másként gondolkodik. De ettől nem lesz feltétlenül hülye.

          • 2019.05.14. at 18:04
            Permalink

            Azért mert valaki betartja a szabályokat, még nem nevezem hülyének.
            Mivel szerintem nagyon sok minden le van korlátozva a közlekedésben, ezért én valóban rugalmasan kezelem a szabályokat, de arra próbálok figyelni, hogy ezzel másoknak problémát ne okozzak, így az, hogy valakinek miattam kellejen bármit kivédenie, nem jellemző. Azért már van egy kis múltam, amire alapozhatok.
            Egyébként pont 1 hónapja jártam Pécsett 3 napra és nem tűnt fel, hogy rosszabb lenne a helyzet, mint Budapesten, de ezt nem állíthatom határozottan. 🙂

          • 2019.05.17. at 07:02
            Permalink

            Teljesen egyetértek veled! A szabályokat be kell tartani. Nem magad miatt! Masok miatt! Mondjuk miattam vagy a gyerekeim miatt! Nem egyedül élünk ezen a bolygón. Kezelje mindenki rugalmasan az ágyékat ne a közlekedési szabályokat, mert azok épp azért születtek , hogy emberi életeket és vagyontárgyakat mentsenek meg a szabályokat „rugalmasan” kezelő okosoktól.

          • 2019.05.17. at 23:36
            Permalink

            Épp azért van minden agyon szabályozva, mert túl sok a hülye. 🙂

  • 2019.05.19. at 19:34
    Permalink

    És milyen paradox, hogy minél hülyébb és beszűkült tudatú valaki, annál inkább tesz a szabályokra.

    Amúgy a szabályokat nem a hülyék miatt hozzák, hanem többek közt azért, mert az ember nem tudja meghágni a fizika törvényeit.

    Okos ember igyekszik nem szabálytalankodni, a többieknek meg tilos.

    • 2019.05.20. at 17:49
      Permalink

      „És milyen paradox, hogy minél hülyébb és beszűkült tudatú valaki, annál inkább tesz a szabályokra.”

      Van benne valóság tartalom, de természetesen nem igaz mindenkire.
      Ugyan úgy ahogy az is téves felfogás, hogy a szabályokat mindenek előtt betartók, olyan egyének, akik önálló gondolkodásra képtelennek, és birka módjára követik az előírtakat.
      Sok embernek erre van szüksége, mert képtelen önálló döntéseket hozni és azért a felelősséget vállalni, így szereti, ha megmondják neki, hogy mit szabad és mit nem. Igazi birka mentalitás, de jól működik. Sőt kellenek az ilyenek, mert akkor ki lenne az aki végzi a kuli munkát, nem igaz? 🙂

      Rengeteg korlátozást a sok hülye miatt vezetnek, be mert nem tudnak egy kanyart bevenni, nem tudnak egy előzést normálisan véghezvinni, így ezeket az adott helyen megtiltják és ezzel el van intézve a dolog. Jó pár ilyen helyet ismerek.

      Az okos ember fel tudja mérni a saját képességeit és annak alapján vezet.
      Aki meg okosnak képzeli magát, próbál betartani minden szabályt, hogy még gondolkodnia se kelljen. 🙂

      • 2019.05.21. at 09:34
        Permalink

        Hiába vagy tisztában a saját képességeiddel (ha tisztában vagy), a másikéval nem lehetsz. Én pl. ha védett úton közlekedek, kereszteződésnél ha jön egy másik, akinek elsőbbséget kell adnia, figyelek és úgy választom meg a sebességemet, hogy ha nem áll meg és féktávolság előtt kijönne elém, eléggé le tudjak lassítani ahhoz, hogy megmentsem őt és a hülyeségétől. Ugye, ezt hívják defenzív vezetésnek. A te elképzelésedben barom, birka lennék, mert ahelyett gondolkodom előre, aki szarik a szabályokra.
        Ezt gondold át még egyszer.

        Az a baj, hogy nem csak az okos emberek vélik úgy, hogy fel tudják mérni a saját képességeiket és a fizika törvényeit, hanem többnyire a buták is, sőt, ez a gyakoribb. Ez vezet a figyelmetlenség mellett a legtöbb balesethez.
        Vélt okosságukkal sem az intelligens emberek szoktak általában kérkedni.

        Nem akarlak megtéríteni, látom, ez a becsípődésed és önigazolásként megpróbálsz ellentmondásokkal teli ideológiákat gyártani, hogy miért okos aki megszegi a KRESZ-t és ostoba birka, aki betartja. A te dolgod, csak a családomat ne irtsd ki, ha akár csak 1000-ből egyszer is gyengébb pillanatodban véletlenül rosszul méred föl a szuperképességeidet.

        • 2019.05.21. at 23:52
          Permalink

          Szó sincs szuper képességekről és elképzelt okosságról, van viszont az átlagnál jóval több tapasztalatom és komoly múltam a „száguldozás” terén. Így talán van némi alapom kijelenteni, hogy ezt is mind sok minden mást, lehet ésszel is csinálni.
          Valószínűsítem, hogy régebben és sokkal többet vezetek mint te, főleg országutakon.
          Folyamatosan képzem is magam, mert számomra a vezetés szinte már hobbi.
          Közel a 700.000km-hez senkinek semmi gondot még nem okoztam az utakon a bevállalós stílusom ellenére.
          Amit te kiemeltél, hogy hogyan figyelsz a többiekre, az nálam alap, hiszen annál a sebességnél, még nehezebb korrigálni mások hülyeségeit. Egyébként ezért is járok évente többször vezetéstechnikai tréningre, hogy ne okozzon feltétlenül problémát egy extrém helyzet megoldása és ismerjem meg minél jobban a saját és az autóm határait.

          Ha már példálóztál, akkor a szabályszegésről és a gondolkodásról hadd hozzak fel én is egy példát.
          A 8-as út autó út szakaszán, ahol 110-zel lehet haladni, minden egyes jól belátható kereszteződés előtt beraknak egy 70-es táblát, hogy csökkentsék a baleset veszélyt, ha egy autó behajtana a kereszteződésbe, ill. segítség a kereszteződésbe való besorolást.
          Teljesen érthető és logikus HA VAN OTT gépjármű. Mivel jól belátható és nincs ott semmi, akkor minek csökkentsem a sebességemet? Azért, mert az a szabály? Na, én ezekre teszek!
          Viszont, ha valóban van ott valaki és gyanús a mozgása, akkor még jobban is lefékezek mint 70Km/h.
          Tehát szerintem nem az ész nélküli szabálykövetés, hanem a tapasztalat, előre gondolkodás, a környezetem folyamatos figyelemmel tartása és minden idegszállal a vezetésre figyelés a legfontosabb. Az én példám mutatja, hogyha az ember így vezet, akkor még a szabályok rugalmas kezelése sem okozhat problémát.
          Persze mindenki, így én is tévedhetek és rosszul is felmérhetek valamit, ezzel sajnos tisztában vagyok, de ilyet az ember akkor is megtehet, ha minden szabályt be akar tartani.

  • 2019.05.22. at 12:31
    Permalink

    Mindkettötöknek igaza van bizonyos ertelemben, hiszen mindketten tudtatok pro es kontra erveket felhozni, megis Macko melle allnek ebben a vitaban…meg ha ez talan nem is vita, csupan elterö velemenyek kinyilvanitasa.
    Akarmennyit is vezettel, akarmennyit is kepzed magad, barmikor beüthet a baj, amikor akar magadat vagy masokat fogsz veszelyes helyzetbe hozni.
    A pelda, amit irtal az nagyon jo, szerintem nagyon sokan hasonloan jarnak el adott helyzetben, amilyen helyzetet a 8-as uttal kapcsolatban felhoztal.
    Kerdem en, ennyiben ki is merül esetedben a szabalyok rugalmas kezelese? Ez valoban nem nagy gond…
    Te , mint (Toyota) sportos auto/modell rajongo, es aki szeretsz sportosan vezetni, es a sajat es az autod kepessegeit ki is hasznalod, nem hinnem, hogy ennyiben ki merül esetedben a szabalyok rugalmas kezelese…de lehet, hogy tevedek.
    Korabban mar büszken, es többször is irtad, hogy a tiednel sokkal erösebb modellek, autok nem birtak veled, es akik kikezdtek veled, azoknak jol megmutattad…..hogy mi fan terem a vezetes.
    A fenti, 8-as uti peldadbol arra következtetek, hogy ezek csakis kizarolag elhagyott utszakaszokon, vagy zart palyakon törtentek, tehat soha senkit nem sodortal veszelybe, nem kenyszerültek miattad komolyabb, netalan veszfekezesre…..stb. stb. mert ha igen, akkor maris oda lyukadunk ki, hogy megis veszelyeztetsz/veszelyeztethetsz masokat a forgalomban.
    …es itt tekintsünk el attol, hogy mindenki hülye, bamba, meg birka lenne a forgalmoban, mert azok az emberek is szeretnenek biztonsagban, epsegben eljutni a celjaikhoz, meg ha nehanyan sokkal nagyobb türelmet is igenyelnek, mert kevesbe gyakorlottak, ne adj Isten, megkockaztatom, alkalmatlanok a vezetesre.
    Dicseretes, hogy reszt veszel treningeken, dijazom. Tenyleg.
    Kivanok neked a jövöben is balesetmentes közlekedest, de leginkabb azt, hogy soha senki ne kerüljön miattad veszelybe a szabalyok rugalmas kezelese miatt.
    Ja…illetve meg azt, hogy remelem en sem fogom keresztezni az utadat, nekem biztosan jobb lesz ugy.
    Peace… (mondom ezt ugy, hogy en sem vagyok egy angyal az utakon…mint ahogy szerintem senki sem az, csak vannak „nüansznyi” különbsegek).

    • 2019.05.22. at 23:56
      Permalink

      Én azt sosem vitattam, hogy ajánlatos a szabályokat betartani. Azt sem állítom, hogy aki betartja, az mazsola és nem tud vezetni.
      Azt viszont nem szeretem, hogy az állítólagos „szabály tisztelők” nagy része egyértelműen ámokfutónak és potenciális gyilkosnak kiáltják ki azokat, akik nem tartják be a sebességkorlátozásokat és jóval gyorsabbak az átlagnál.
      Ebben is mint mindenben van igazság, de vannak kivételek is.
      Egyébként bele lehet gondolni abba is, hogy tulajdonképpen nagyon komoly különbségek vannak a sofőrök tudása, tapasztalata és a vezetéshez való hozzáállása, plusz az általuk használt járművek kora, ereje, műszaki színvonala között is. A szabályok ennek ellenére mindenkire ugyan úgy vonatkoznak, hiszen lehetetlen lenne különbséget tenni. Így viszont nem csoda, hogy vannak, akik komolyan korlátozva érzik magukat. Ez természetesen nem ment fel senkit a szabályok betartása alól, de talán egy kicsit érthetővé teszi ezt a fajta hozzáállást.
      Én is azon vagyok, hogy továbbra se okozzak senkinek problémát a stílusommal. Szerintem mindenki boldog lenne, ha annyi baleset lenne az ország útjain, amennyit eddig én a hosszú évek alatt okoztam.
      Én is balesetmentes közlekedést kívánok.

  • 2019.05.23. at 16:57
    Permalink

    Egyetertek, es kösz a hozzaszolast.
    Örülök, ha ilyen mederben folyik egy eszmecsere es nem esz nelküli vadaskodassal, mint tapasztaljuk ezt oly sokszor itt.
    🙂

Vélemény, hozzászólás?