A hirdetés egyik fotója - nem holmi hétköznapi használtautót árulnak, az biztos (Fotó: racecarsdirect)
Antanas Juknevičius - aki ezt az autót korábban használta - kétszer navigátorként, hétszer pedig pilótaként teljesítette a Dakar Rally-t. Az utóbbi években ezt, az ötliteres Lexus sportmotorral szerelt Toyota Hiluxot használta, ami minden szükséges felszereléssel, hibátlan állapotban várja a következő gazdáját egy internetes hirdetés szerint.
Mivel az autó versenyre kész, csak egy csapat kell, és már indulhatsz is vele a versenyeken. Viszont mielőtt bárki is elkezdené összecsődíteni a haverokat, ez bizony nem a nyírádi 24 órás derbi árkategóriája, a használt Hilux ára ugyanis átszámolva több mint 75 millió forint, ráadásul az autó vételára még csak a töredéke annak a vagyonnak, amit egy ilyen sporthoz el kell különítenünk.
Bármilyen terepen hű társunk lehet, ha a Dakar Rally megpróbáltatásait ennyiszer kibírta már (Fotók: dakaras.lt)
Juknevičius autója egy 2016-os fejlesztésű modell, ötödik éve versenyez tehát ugyanazzal a technikával a Dakar királykategóriájában, az átépített, benzinmotoros, összkerékhajtású járműveket tömörítő T1.1 géposztályban. Egy versenyautó esetében persze a kor mellékes, hiszen az összes fődarabot folyamatosan szervizelik és cserélik, így az autó kis túlzással örökéletű, már ha megvan hozzá a korábban említett elkülönített vagyon.
Akárki is veszi meg ezt az autót, biztosan remek versenygépet kap a pénzéért (Fotó: dakaras.lt)
Mindemellett érdemes megjegyezni, hogy a megbízhatót sem a kert végében álló félmillió kilométeres D4D Hilux értelmében kell venni, hiszen ennek a versenyautónak a megjelenésén kívül csak annyi köze van ahhoz a kompakt pickuphoz, hogy mindkettőt a Toyotánál fejlesztették. Ha valaki mégis azt hitte volna, hogy ez valaha mezei Hilux volt, azt tehát el kell, hogy keserítsem: a dél-afrikai Gazoo Racing készítette versenyautó acél szénszálas karosszériapaneljei alatt acél csőváz húzódik. A futómű rugóútja 28 centiméter, kerekenként két-két lengéscsillapítót találunk. A hitelesített biztonsági üzemanyagtartályba 500 liter benzin fér. Azért nem gázolaj, mert a konstruktőrök a Lexus F modellekből ismerős 5,0 literes, V8-as szívómotor megfelelően átalakított változatát építették az autóba, ráadásul a hátsó tengely elé. A sportmotor teljesítményét a maximális megbízhatóság érdekében 340 lóerőre vették vissza, csúcsnyomatéka pedig 560 Nm; mindez egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltóval és összkerékhajtással is társul.
Ezen a képen jól látható, hogy itt közel sem a vidéki látkép megszokott formálója volt az alap, ez bizony egy csőváz, a lehető legkönnyebb és legmerevebb kasznielemekkel Hiluxnak álcázva (Fotó: dakaras.lt)
Az autó múltja tehát dicső, az előélete pedig kiemelkedő, éppen ezért az, hogy a jövőben láthatjuk-e még a Dakaron, már leginkább csak a következő tulajon múlik majd.