Generációról generációra szebb a Dacia Logan, de ez a Renault változat talán még kívánatosabb
Nagyratörő, globális tervekkel vágott bele a Renault a Dacia modernizálásába, viszont számos országban teljesen ismeretlen a román autómárka. Ezeken a piacokon célszerűbbnek látták Renault emblémával kínálni a Daciákat, pontosan így született a Taliant is. A modellt elsősorban Törökországnak szánják, ahol nagy népszerűségnek örvendenek az olcsó és strapabíró szedánok.
Ezzel az átalakítással olyan piacokra is eljuthat a Logan, ahol teljesen ismeretlen a Dacia név
A Renault Symbol (amit itthon Thaliaként ismerünk) leváltására szánt modellről nehéz megmondani, hogy egy másik brand gyermeke, elölről alig különbözik az aktuális
Cliótól. Itt is megjelenik a C alakú fényszóró, a hűtőrács és a lökhárító táján is csak alapos keresgélés után fedezhetők fel különbségek. A hátulnézetet sem hagyták érintetlenül, a Daciáétól teljesen eltérő világítótest ruházza fel egyediséggel a Taliant. A beltérről eddig nem hoztak nyilvánosságra fotókat, de az sejthető, hogy itt kevesebb különbségre lehet számítani.
Az itthoni megjelenés sajnos nem valószínű, pedig akit még mindig rémálom gyötör az 1310-es Daciától, annak megnyugtatóbb lehet a Renault embléma
Az elérhető motorváltozatok sem publikusak még, de egy ilyen átrajzolás a technikát általában érintetlenül hagyja. Ebből kiindulva a belépő szintet az ezres háromhengeres szívómotor jelentheti 65 lóerővel. Felette a szintén literes, de már turbóval lélegeztetett TCe motor állhat 90 lóerővel, LPG változatban kereken 100 paripával. A forgalmazás az év közepén indul Törökországban, idehaza nem érdemes a modell felbukkanására várni, ugyanezt a tudást a
Dacia szalonokban kell keresni.
Hátul is új lámpát kapott a Taliant, így első ránézésre nem ordít a Logan rokonság