Dacia-konkurens a Mitsubishitől
Vezetési élményt is ígér a Mitsubishi olcsó szedánja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Thaiföldön már a nyártól, itthon talán sosem lesz kapható a Mitsubishi olcsó szedánja. Remény azért van rá, hogy megkapjuk, ugyanis a japánok világautónak szánják.
Hogy Európába eljut-e, az erősen kétséges, ugyanis 1,2 literes, 80 lóerős, 106 Newtonméter nyomatékú benzinmotorja csupán az Euro4-es emissziós normákat teljesíti, így azzal az öreg kontinensen nem lehetne bevezetni. A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott G4 koncepció szériaváltozatát jelentő Attrage - az olcsó szedánok körében is kötelező mutatványnak számító - tágas utastér, szélesre nyíló ajtók mellé vezetési élményt is ígér. Nem tudjuk, miként. Természetesen mesés az 5 fokozatú kézi vagy felármentes automata váltóval is társítható MIVEC benzinmotor gyári fogyasztási értéke is: 4,5 l/100 km, ami országúton, 70-nel talán teljesíthető is.
Cseppet sem bánom, hogy mostanában nem aktuális részemről autóvásárlás. Ezek, amiket mostanság kínálnak 3,5-4,5 milláért „olcsó”-ként – valóban minimum borzalmassak. Nincs egyetlen átgondolt fejlesztés, csak kapkodás, próbálkozás. Mint ha a gyártók „elfelejtettek” volna „normális” autókat gyártani.
Felzárkózott a Mitsu a förtelem kategóriába az Albea, Thalia, Logan, 301, Elysé, Aveo mellé. Azért nem lenne muszáj ronda autót csinálni ebben a kategóriában, hiszen a Fluence egész jól mutat a felsoroltakhoz képest. De, ha már a rondaságnál tartunk az új Civic is egy borzadály az elődjéhez képest, föleg a hátsó lámparész, pedig az más árfekvés. Nem is szólva a Priusról és az Insightről. A két hibridet jóval többen vennék, ha normálisan néznének ki!
Oké, hogy szépségversenyt nem nyer… de néhány év múlva, mikor a jelenlegi autótok alatt, itt – ott (mindenhol) rohad a küszöb és az ajtó alja és a szokásos helyeken, akkor is így beszélnétek egy ilyen és új autóról ha „olcsón” megvásárolhatnátok? Amivel újabb 10-15 évre (normális karbantartás és használat mellett persze) felejtős a kocsi vásárlása. És nem utolsó sorban oda mentek és ahová akartok. És ugye milyen jó érzés az is, hogy: megérkeztünk, semmi gond nem volt az úton a kocsival.
Te JÓ ÉG !!!!! Mi az isten ez a rettenet ???? .. de most komolyan .. okés,hogy olcsó autó de miért kell übrrondának kinéznie ???? .. mi lett a Mitsuval ?? .. régen olyan szép autói voltak mint a régi Galant vagy a Colt .. de mára csak egyautós márka lett belőle .. az egyetlen a Lancer ami fogyasztható főlleg ha evo 🙂 !!! .. de lassan már nyugdíjjazni kell őt is .. de ez ???? .. ezt tényleg tervezni kellett,hogy ennyire ronda ocsmány legyen !!! Szégyen a Mitsura nézve és szégyen,hogy ezért fizettek valakiknek,hogy „megtervezzék” !!! Azt kell mondanom ha már olcsó (igzán olcsó) autó akkor egyértelműen Dácia !!!! .. Klasszisokkal jobb szebb .. akármennyire nem jól hangzik a név !!!
Persze, hogy ocsmány! Valószínűleg strapabíró, megbízható, tartós lesz. Ha még szép is lenne, akkor ki venné meg a másfélszer – kétszer ennyibe kerülő „komolyabb” autókat?
Háááát, van olyan ocsmány, úgyhogy tényleg konkurensek.
Büntetés ránézni, elmentek tanulni a SSANGYONG formatervező stúdióba? Igaz járt náluk Honda a City-vel, Renault a Tháliával stb…
Mindig jönnek ezzel a kis fogyasztással. Nekünk van egy Nissan Note 1600ccm-es motorral és én is ki tudtam belőle hozni a 4.3 literes fogyasztást 100-on országúton és viszonylag forgalom is volt, úgy, hogy városba kb 7.8-8-at eszik. Ezek után jönnek ezzel a parasztvakítással, 1200es motorral egy ekkora kocsiba, amikor ugyanazt produkálja fogyasztásban mint egy nagyobb csak nincs benne erő mikor kéne. Ahhoz, hogy pici fogyasztást érjünk el először is kéne egy kb 10 fokozatú automata váltó, hogy minden sebességre találjon magának egy fokozatot amivel takarékosan megy + a vezetőnek is tudni kéne a gázpedált használni. Akkor már inkább valami brutál fejlett hibrid 2 literes benzinessel, hátha szükség van az erőre egy hosszabb kamion előzése során és ott nincs halálra kínozva a motor, mint egy 1.2 literesnél.