Dacia Dusternek álcázták az Alpine akár 500 lóerős teljesítménnyel érkező elektromos SUV-ját (Fotó: Automedia)
Nem titok, hogy a mesés
A110 az utolsó benzinmotoros Alpine, a márka - azon túl, hogy a Renault sportvonala lesz - teljes egészében a villanyhajtásra vált. 2024-től három vadonatúj, elektromos hajtású modellt hoznak, az A110 utódja mellett egy szabadidő-autót és egy kisautót. Ezúttal az új villany-SUV tűnt fel egy téli teszten, egészen pontosan a Renault saját pályáján, egy észak svédországi tó befagyott jegén. A teszten az A110 és a Nissan Ariya is feltűnt, hiszen a GT X-Over néven várható Alpine SUV azzal és a Renault Mégane E-TECH Electrickel is egyezően a konszern CMF-EV platformjára épül. A műszakiságról így tehát már vannak információk, ám formájából a GT X-Over egyelőre sem sokat mutatott.
Nem csupán összkerékhajtásúnak, hátul az oldalankénti nyomatékosztást a legprecízebben adó dupla villanymotorosnak várható (Fotó: Automedia)
A 4,6 méteresnek várt kupé SUV-t ugyanis egy első generációs Dacia Duster nyújtott karosszériájába bújtatták. Műszakiságáról ugyanakkor már elég sok pletyka kering. A CMF-EV platformmal a Mégane E-TECH-től jön az iparág legalacsonyabb, 11 centis akkucsomagja, amit itt nagyjából 90 kWh kapacitással várnak, ami 580 kilométeres WLTP hatótávval kecsegtet. Míg a Mégane E-TECH csakis fronthajtású lehet, az Alpine GT X-Over esetén összkerékhajtást és a 215 lóerős első mögé két villanymotort rebesgetnek, ami egyrészt 400-500 lóerős összteljesítményt és hátul oldalankénti nyomatékirányítást is lehetővé tesz majd. Azt mondják, a csábító teljesítményadatok ellenére olcsóbb lesz a GT X-Over, mint a nála jóval kisebb, kevésbé praktikus, de persze sokkal inkább valódi sportautó A110. A végleges ár persze még odébb van, a bemutatóig mintegy két év türelemre van még szükség.
Az Alpine újdonságát Dacia Dusterbe csomagolták, amit aztán egy Renault Master által húzott szállítóba tettek (Fotó: Automedia)