Ahogy a mondás is tartja, a győztes csapaton soha ne változtass, ezt a Duster esetében is figyelembe vették, a második generáció az elődre hajaz, a dizájn közel tíz éve töretlen népszerűségnek örvend
A Dacia Duster második generációja ott folytatta, ahol az első abbahagyta: remek ár-érték arány, jó terepjáróképesség és divatos külső, ám most először a típus történetében háromhengeres motorral is választható lesz, ami a 115 lóerős 1,6-os SCe motort váltja. Az új motorra a szigorodó környezetvédelmi normák miatt van szükség, a Renault ígérete szerint az új blokk 18 százalékkal alacsonyabb fogyasztással üzemeltethető. A WLTP ciklus szerinti átlagfogyasztásnak 5,5 litert ad meg a gyártó, a CO
2 kibocsátás pedig 125 g/km értékre csökken.
Soha nem került Dusterbe háromhengeres blokk egészen mostanáig, négykerékhajtással nem lehet kérni a legkisebb motort és a gazdag felszereltséghez is másik erőforrást kell választani
Az új egyliteres háromhengeres TCe motor 100 lóerővel és 160 Nm-rel érkezik (utóbbi érték 4 Nm-rel lesz több a búcsúzó 1,6-osénál), ami hamarosan a belépő szintet jelenti a Dusterek világába. A hírek szerint az új motor a két legalacsonyabb felszereltségi szinthez lesz társítható (Access és Essential), illetve kizárólag ötfokozatú sebességváltóval és elsőkerékhajtással lesz rendelhető. Dinamika terén apró visszalépésre kell számítani, ugyanis az új erőforrásnak a nulláról százra történő gyorsuláshoz 12,5 másodpercre van szükség (az egyhatos ezt 11,9 másodperc alatt letudta), illetve a végsebesség 168 km/h-ra csökken a korábbi 172 helyett. Hazai árakról egyelőre nincsenek hírek, ám ha az 1,6-oshoz hasonló áron kínálják majd az új motort, akkor minden adott marad a típus további szárnyalásához.
A kedvezőbb fogyasztásért cserébe egy kevés dinamikáról le kell mondani, 18%-os fogyasztáscsökkenést ígér a gyártó