Dacia, ami álomautó lehet
Luxusautóként térhet vissza a Dacia 1300
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A keleti blokk legkényelmesebb, egyben megbízhatóságával egyik legrosszabb hírű autója volt a Dacia 1300. Egy román dizájner mégis viszontlátná. Egészen érdekes formatervet alkotott, hogy luxusautóként szülessen újjá.
Egyelőre számítógépes grafikákon látható a kívülről-belülről ígéretes négyajtós kupé, ami nem csak az Audi A7, BMW 6 Gran Turismo, Mercedes-Benz CLS szegmens vevőinek, hanem még akár az igazi luxusautó-vásárlóknak is alternatívát jelenthetne, például a Mercedes-Benz S-osztály, vagy a Porsche Panamera ellenében. Természetesen elsősorban árával hódíthatna, de igazából egy felettébb érdekes retromodell is lehetne, hiszen valóban jól adja vissza a Dacia 1300 vonalait.
Biztos, hogy kényelemben legalább azt a szintet tudná, mint amit epedás üléseivel, lágy futóművével az ősmodell tudott. A panorámatetős, ablakkeret nélküli oldalajtós, sőt, a középső B-oszlopot is nélkülöző négyüléses, 5,1 méter hosszú, 2 méter széles tanulmány műszakisága természetesen még nem kidolgozott, de hajtása a tervek szerint a hátsó kerekekhez menne, motorja pedig akár V8-as benzines vagy tisztán elektromos is lehetne. Ennek megtervezése már nem a dizájner dolga lesz, elmondása szerint a terv most 85%-os, ha a márkát érdekli, nyilván szívest-örömest együttműködne velük. Igaz, több mint meglepő lenne, ha a most még automata váltót sem kínáló Dacia rögtön belecsapna a lecsóba, s belátható időn belül luxusautóval állna elő. Pedig a terv tetszetős...
Na persze! Az 1300 is annyira volt Dacia, mint a mostaniak. P.l.: Dacia Logan-Lada Granta! Ez egy Renault R4-es ami soha nem volt román, mint ahogy egyik “termékük” se! Vicc az egész! 😀
Ez gyönyörű! A formatervezés első osztályú,kár,hogy valószinű itt véget ér az álom.Az igényes kivitelezéshez sok pénz és nagyon nagy kitartás kell-na és a politikai támogatás.Szegény Ikarusunk! Ezt nem a műszaki emberek tették tönkre!
Sok sikert!Én szivesen kipróbálnám!
Én sem hiszem, hogy több lesz tanulmányautónál. A felső, -vagy luxuskategóriába, sokkal nagyobb gyáraknak is beletört már a bicskája, lásd, Peugeot 605 sikertelensége.
Az, hogy a régi Daciák, rozsdás lemezből készülnek, tudtommal, nem városi legenda, mint az otthoni újra összerakás sem.
Nagyon harmonikus és stílusos munka és látni benne a régi dáciát. Kár ,hogy csak tanulmány marad valószínű.