D-X Concept: 0,66 literes vagány turbós Daihatsu

Búcsúzik a Daihatsu Copen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tíz év után nyugdíjazzák a sikeres kis roadstert, utódját terepjárós elemekbe burkolt formában mutatták be Tokióban.


Már tíz éve van piacon a 660 köbcentis négyhengeres turbós, illetve 1,3 literes négyhengeres szívómotorral kínált aprócska kétüléses Daihatsu Copen roadster.
A lenyitható keménytetős autót a limitált Ultimate Edition megjelenésével hamarosan kifuttatja a Daihatsu, de a Tokiói Autószalonon máris bemutatták Daihatsu DX Concept néven az utódjának szánt modellt. Meglepő módon a kei autót szabadidő-terepjárós karosszéria elemekkel szerelték fel, utóbbiak könnyedén cserélgethetők, ha a tulaj szeretné mondjuk tiritarkává tenni autóját.
Hirdetés
A D-X-et immár kéthengeres 660 köbcentis turbómotor hajtja, melyet a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt vezetett be a Daihatsu. A motor körülbelül hatvan lóereje az első kerekeket forgatja.
A Daihatsu egyelőre nem volt hajlandó nyilatkozni a nyitható tetejű kisgép megjelenésének időpontjáról, de várhatóan jövő év végén kerülhet piacra a D-X sorozatgyártású változata.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?