Csütörtök reggel óta áll a termelés az Audi győri gyárában

A magyar munkások miatt már az Audi legfőbb gyára is leállt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miután az Audi győri üzemének dolgozói múlt hét csütörtök reggel óta sztrájkolnak, az ott el nem készült motorok hiánya miatt Ingolstatban is le kellett álljon a termelés.


Csütörtök reggel hat óra óta szinte teljesen leállt a termelés a győri Audi gyárban, miután a dolgozók több mint háromnegyedét tömörítő Audi Hungária Független Szakszervezet meghirdette egy hetes sztrájkját. A magyarországi munkabeszüntetés hatása mára ért el Németországba is, a Győrben le nem gyártott motorok hiányában ugyanis az Audi ingolstadti gyára is szüneteltetni kényszerül a termelést.
Hirdetés
Az Audi Hungária. és a szakszervezet cikkünk megjelenésekor is egyeztet, korábban 8 különböző ajánlat került átadásra, ami a megállapodási készséget mutatja. A dolgozók - a szakszervezet elnökségi tagja, Szimancsek Tibor elmondása alapján - azt kérik a munkáltatótól, hogy a bérmegállapodást egy évre rögzítsék, úgy, hogy az alapbéremelést kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát építsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. A választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi 620 ezer forintról 787 ezer forintra növeljék, fejlesszék tovább a lojalitás bónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt. Felidézte, hogy szombaton két alkalommal is tárgyaltak az Audi képviselőivel, akik átadták hetedik javaslatukat. Azt a tárgyaló delegáció helyben elutasította, mert álláspontjuk szerint a javaslat "nem tükrözi a helyzet komolyságát", csak "az ajánlatok számát növeli". Ugyanakkor a gyártó ajánlata nem áll messze a követeléstől: két év alatti 20 százalékos bérnövelést ígért.
Mivel a sztrájk naponta 600 autó és több ezer motor gyártását hiúsítja meg, a jelenleg is tartó tárgyalások jó eséllyel hamarosan pontot tesznek a végére. Ugyanakkor kérdéses, hogy a munkabeszüntetés nem érinti-e károsan a győri üzem, azaz a Volkswagen-konszern jelenlegi legjelentősebb motorgyárának jövőjét, ugyanis most egyértelműen megmutatkozott, hogy nem feltétlenül jó, ha egyetlen ország termelésének kiesése kihat a többi országok üzemeire is, ugyanakkor a németországi munkások és szakszervezetek szolidaritást vállaltak a magyar dolgozókkal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?