Csúszik az M0 befejezése
Talán majd 2030 környékén körbeér az M0
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Népszabadság információi szerint a 2022 utáni évekre tolódik az M0 körgyűrű északnyugati szektorának megépítése.
Nagyon sokára, csak 2022 után fejeződhet majd be az 1988-ban építeni kezdett, a fővárost elkerülő M0 körgyűrű. A Népszadabság birtokába került információk szerint ugyanis a kormány addigra odázza az újabb, Pilisborosjenő és Budakalász között korábban 2020-ra ígért és remélt, nagyjából nyolc kilométeres szakasz megépítését. A 10-es és 11-es főút közti települések polgármestereivel tartott minisztériumi egyeztetésen derült fény minderre, az ok a finanszírozás hiánya, a 2021-ig tartó EU-s költségvetési időszakban ez a projekt nem fog beleférni a költségvetésbe. A Népszabadság cikke szerint az M0 ezen szakasza a Budakalászt Ürömmel és Pilisborosjenővel összekötő alagutak miatt többe kerülne, mint a sík vidéken futó gyorsforgalmi utaké. Nem is szerény mértékben, a mélyben vezetett autópálya a felszíni ötszörösébe-nyolcszorosába is kerülhetne. Az M0 körbeéréséhez amúgy már alig több mint 25 kilométer hiányzik, az egyszer talán majd megvalósuló gyorsforgalmi út több mint 100 kilométer hosszú lesz. Talán, majd.
Az M0 befejezésének első lépése lenne a Budakalászt Pilisborosjenővel összekötő rész, majd Solymár és Biatorbágy érintésével zárulhat be a körgyűrő - a Népszabadság szerint mindkét projektre sor kerülhet az EU 2022-ben induló újabb költségvetési ciklusában.
Akkor már ketten vagyunk fórumtársam. 😉
Szép napot.
Szeretem az ilyen “nagy hozzáértőket”. 😀
Bocsesz, építészként nem mondanám, hogy okos dolog az alagútazás.
Elég csak a szomszédba menni, Ausztriában, szépen megoldják a hegyes-völgyes domborzati akadályokat kicsit kanyargósabb utakkal, jogos sebesség limittel, ami néha tényleg elég bevállalósan van megválasztva, de legalább nem egy 30-as tábla éktelenkedik, mint nálunk sok helyen. Na a lényeg, hogy ott nem akadékoskodnak annyit egy buckán, hanem “megkerülik”. Csak ha már egy függőleges falú hegy éktelenkedik, akkor fúrnak.
Bakker, annyira bonyolult ebben az országban bármi is. Mindegy mennyire hülye az indok, le tudják nyeletni a vezérekkel. Semmilyen logika nincs abban, amit linkeltek az alagút pártiak. Se szakmai, sem “józan paraszti ész”-ileg. Az a lényeg, hogy aki nem ért hozzá, az beveszi amit mondanak, és akkor máris lehet perkálni, a nép boldog, mert zöld autópályánk van, védjük a környezetünket, hurráá! Utána meg majd szépen beszakad mindegyik (példa a 2 heti beszakadás, hát nagyon ügyesek… alagútban azért veszélyesebb lesz egy hasonló mutatvány), mert több millió köbméter földdel nem tudnak mit kezdeni (nulla földtani képzettség, nulla tereprendezési ismeretek, nagyon nehéz mit kezdeni annyi földdel, aki még mindig nem tudja, inkább nem magyaráznám), hanem majd szépen betonozunk ezerrel, építünk betonsilókat, behintjük a környező falvakat/termőföldeket betonporral, meg miegymással, visszük a drága gépeket, amelyek érdekes módon a francia Alpokban tudnak fúrni, nálunk feszt elromlanak valamiért, haver-haverját is megkérjük, hogy törölje ki a fenekünket, mert nekünk frissen van mosva a kezünk,…. mindig van valami gebasz és a azt nem a “pénzesek” fizetik ki, hanem a proli, mert ugye aki közel van a tűzhöz, az mindig jobban jár.
Lehet velem nem egyet érteni, magányügy.
Üdv Én.
Száz stadiont, ezeret, kiáltanánk a költő után szabadon. Kitárnánk lelkünket az univerzum felé, de előbb gyorsan hozzátennénk: még, még, még, ennyi nem elég!…
Ha nem tudsz módszert -ahogy én sem- akkor kisebb elánnal kellene lefikázni a dolgokat.
Sok mindenben egyetértünk különben.
Ja, hogy nincs semmi gond olyankor, ha a szakma cáfolta a hülyeséget, amint mantrázol? Akkor tényleg fejezzük be. Akinek egy ócska PR cikk érv -neked- az tényleg nem lehet vitapartner. Kettőnk közül mégis te vagy rosszabb helyzetben talicska menedzser, mert te szakmabelinek tartod magad és úgy beszélsz ostobaságot én csak műkedvelő vagyok alagút ügyben.
Sosem voltam tanár, ahogy hullamosó sem, meg még pár százféle foglalkozást sem űztem, de ez most hogy jön ide? Kösz, ne meséld el, mint ahogy szerintem az alagutakat se érveld a síkságon.
A szakmájuk cáfolta?
És akkor mi van?
Te vagy az élő példa arra, hogy valaki a tanult szakmája ill. hivatása (hiszen a tanításnál inkább arról kéne beszélni) ellenére sem ért ahhoz amit csinál ill. csinált. 🙂
Szóval ez elég gyenge érv figyelembe véve az elmaradt magyarázatot.
Miről milyen konkrétumot? Pénznyelőség? Az elég nyílvánvaló. A személyszállítás deficitjét a teherszállításból befolyó profitból kellene finanszírozni. Nyílván nem lehet 100%-ban,de akkor is.
Nem tudok módszert,bár tudnék,de gondolom a pálya karbantartás feladata lenne,hogy pl a felső vezetékek ne szakadjanak le az első fuvallatban. Vagy hogy ne kelljen 2 hetente arról olvasni,hogy az egyik legforgalmasabb Bp-Vác szakaszon 2 órás késés lenne.
A vonatokat tönkretevő “emberkéket” leginkább a pusztába kéne kihajítani kapálni,meg azokoat a kedves állampolgárokat is,akiknek okán pl a bizt.ber. nem működik. Nem kell sarkítani egyből….”bocsánatos bűn igaz?”…
Sok pozitív élményem van a vasúttal kapcsolatban,de sok negatív is. Ennek ellenére napi ingázókét és gyakorlott autóvezetőként és “autób..iként” 😀 fel nem foghatom,hogy bizonyos régiók hogy tudnak kikerülni a gyorsforgalmú úthálózatba kapcsolásból sok-sok évre úgy ,hogy jelentős iparuk van és az ország GDP-jének jelentős részét termelik. És pedig vannak olyan autópálya szakaszok,amiknek az egyik sávját akár parkolóként is lehetne használni,annyira gyér a forgalmuk,bár jók hogy megvannak,nem vitatom. Jelenleg a munkahelyemtől 70km-re van a legközelebbi autópálya fel-lehajtó és nem kis áruforgalom dübörög át a falvakon. És nem,nem lehet mindent a vasútra terelni,mert az infrastruktúra hiányzik hozzá. Na meg lassú is ekkora távon.
Hagyd kérlek ezt a szakmai szemszöget. A saját szakmájuk cáfolta ezt az orbitális hülyeséget, hogy a síkságra alagutat építsenek. Nem én cimbi, hanem a szakmájuk. Ez éppen elég.
Indok persze mindig lesz mindenre. Köröhegyi völgyhídra is, meg a Dózsa György-Thököly közt sehonnan sehova nem vezető sínpárra is, 4-es metróra is, mindenre.
A környezetvédelem a legkirályabb dolog. Mindenre rá lehet húzni. Ha valamihez teljesen hülye vagy, fogd a környezetvédelemre.
Te megtetted!
:-DDDD
Hirtelen ezt találtam, de ez legalább szakmai szemszögből közelít és nem csak az ész és logika nélkül pocskondiáz.
Kíváncsian várom, hogy milyen szakmai cáfolatot találsz az alagutak ellen.
Mellesleg nem csak az irtózatos mennyiségű földmozgatás kiváltását (tehát ez volt az olcsóbb), hanem a természet védelmét is ez a megoldás vette legjobban figyelembe.
Menőmanó! Igazad van. Alagutat a síkságra. Ez csak egy apró csepp a pedofilokat felmentő véleményetektől:
[url]“http://nol.hu/velemeny/a-pedofil-is-ember-1471157?frommobile=1”[/url]
Mindenre van magyarázatotok, mindenre.
Ez neked a bizonyíték? Egy ócska önpolírozó PR cikk? Tán csak nem neked is jutott a kilométerenkénti több, mint 2 Mrd-ból? Így már értem, ha hiányzik. Kéne valami új autó mi?
Tőlem magyarázhatod, hogy hegy nélkül is érdemes alagutat építeni. Tengert mikor építetek cápával…az is logikus, mert valaha itt volt a Pannon tenger. Biztos lenne pár hülye, aki szerint kellene.
http://www.innoteka.hu/cikk/autopalyak_alagutak_geotechnikai_szakertoje.465.html
[url]http://vastagbor.blog.hu/2008/08/01/hegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os[/url]
[url]https://www.google.hu/search?q=m6+alag%C3%BAt+k%C3%A9pek&client=firefox-a&hs=DgU&rls=org.mozilla:hu:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%253B14Fn0d55YcYO7M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fvastagbor.blog.hu%25252F2008%25252F08%25252F01%25252Fhegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os&source=iu&pf=m&fir=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%252C14Fn0d55YcYO7M%252C_&usg=__Ipa9cMTWZisw43NkxN2iwrsc2bs%3D&biw=1252&bih=602&ved=0CCwQyjc&ei=8pZaVMuiMvTB7AbLm4H4Bw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%3B14Fn0d55YcYO7M%3Bhttp%253A%252F%252Fm.blog.hu%252Fva%252Fvastagbor%252Fimage%252Fpix%252F2008_julius%252FB%252520alag%2525C3%2525BAt%252520218.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fvastagbor.blog.hu%252F2008%252F08%252F01%252Fhegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os%3B570%3B427[/url]
.
[url]https://www.google.hu/search?q=m6+alag%C3%BAt+k%C3%A9pek&client=firefox-a&hs=DgU&rls=org.mozilla:hu:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%253B14Fn0d55YcYO7M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fvastagbor.blog.hu%25252F2008%25252F08%25252F01%25252Fhegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os&source=iu&pf=m&fir=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%252C14Fn0d55YcYO7M%252C_&usg=__Ipa9cMTWZisw43NkxN2iwrsc2bs%3D&biw=1252&bih=602&ved=0CCwQyjc&ei=8pZaVMuiMvTB7AbLm4H4Bw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=-b5rIXde8tcWFM%253A%3Bb6nePMaj7nuYTM%3Bhttp%253A%252F%252Fmandiner.hu%252Fattachment%252F0001%252F420_m6.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmandiner.hu%252Fcikk%252Fm6-epites_nem_szabad_loszbe_alagutat_epiteni_%3B560%3B280[/url]
.
[url]tbm=isch&imgil=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%253B14Fn0d55YcYO7M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fvastagbor.blog.hu%25252F2008%25252F08%25252F01%25252Fhegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os&source=iu&pf=m&fir=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%252C14Fn0d55YcYO7M%252C_&usg=__Ipa9cMTWZisw43NkxN2iwrsc2bs%3D&biw=1252&bih=602&ved=0CCwQyjc&ei=8pZaVMuiMvTB7AbLm4H4Bw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=AcQyeCEx2RTKmM%253A%3BKMek5VdjqndwNM%3Bhttp%253A%252F%252Fcsepel.info%252Fwp-content%252Fuploads%252Fm6_alagut_bejarat.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcsepel.info%252F%253Fp%253D2277%3B590%3B391[/url]
Na tessék, íme a “szakember”, aki szerint a síkságon kell alagutat építeni.
Tessék, csak tessék!
Értelmi képességeidet figyelembe véve nem igazán lepődtem meg azon, hogy nem tudtad felfogni az alagutak létjogosultságát elemző írást.
Sok hozzád hasonló dilettáns (sajnos még szakmabeli is) osztja az észt arról amiről fogalma sincs.
Mellesleg megsúgom, hogy az ÉPÍTÉSZEK nem szoktak alagutakat tervezni, sem építeni.
Talicskát sem szoktak az átlagnál többet tologatni, de ezt talán neked nehéz felfogni, hiszen erre utaltam a bevezető szövegemben. 🙂
Én csak az utóbbi 30 évre gondoltam, figyelembe véve, hogy azóta mik épültek. Innen nézve mindegy mi volt előtte és milyen gazdasági helyzetünk van.
Ha azt vesszük alapul, hogy az M0 lassan 100 éve téma, akkor valóban nem volt különb egyik sem.
mentségül szolgáljon a 2 világháború, a 4 gazdasági válság és a30 év szocializmus.
Tudom, ennek ellenére körbeérhetne már, de a lentiek sajnos még jó ideig akadályozni fogják.
Nem vitattam amit írsz. Arra gondoltam, hogy tudsz valami konkrétumot is. Amit írsz, az nyilvánvaló, a MÁV nincs a helyzet magaslatán, de ha nem csinálnak vele semmit, akkor magától nem is lesz.
Vagy te tudsz valami módszert, amitől maguktól javulnak a pályák?
És mi a véleményed a vonatokat tönkretevő tahókról? Az bocsánatos bűn igaz?
Mert konkrétan az. Ezer milliárd forintok mennek el erre a vízfejű,hatalom vezérelt, állam az államban-evlként működő romhalmazba,mert az. Akárhogy is csűrjük csavarjuk,egy átláthatatlan kesze-kusza “cég”. És hidd el járnék én vonattal a 70km-re lévő munkahelyemre a lakóhelyemről,de a vonatok a 60as 40es lassújelekkel tűzdelt pályán nem igazán teljesítik a legalább elvárható szintet 2014-ben. Na ezért ez egy pénznyelő.
Mindenkori alatt értem mindig az aktuálisat, kár lenne felsorolni és egyik sem volt különb ezen a téren 😀
Miért, 70-ben benne volt a városban?????
1. Ki a mindenkori kormány? Mióta ez porondon van (úgy 40 éve), azóta volt pár. :-DDD
2. Tényleg a pénz dönt. Az a pénz, amit a kisajátításokért lehet kapni. Na, ez a harc alapja, ugyanis a nyomvonal leginkább 2 dolog alapján változik: a) kik akarnak a kisajátítandó földek tulajdonosai lenni, mert így hirtelen lehet nagyot szakítani, b) éppen melyik szerencsétlen környezetvédő, lokálpatrióta és más szellemi sérült szervezet láncolja hozzá magát a Parlamenthez
Én nem értek az útépítéshez, ebben nem tudok állást foglalni és amióta egyszer régebben olvastam, amint egy magát szakembernek valló fazon megmagyarázza, hogy Pécs felé szükség volt alagutakra a síkságon, azóta magukat építésznek mondókkal csak poénból vitatkozom. A talicskához ők értenek, én nem, a privát véleményem persze megvan a dologról, meg róluk is.
Lehet itt bármilyen ádáz harc a háttérben, akkor is a pénz beszél és a mindenkori kormány dönt. Eddig is a többszörösébe került a tervezettnek, pedig talán egy szakasz sem készült el időre. Elvileg ilyenkor a kötbér vissza termelne az állami kasszába, de sosem ez történik. Mindig megtoldják pár évvel az átadást és még pár milliárddal az erre szánt keretet valami hülye indokra hivatkozva. Ennyit a haverokról és itt mindegy, hogy jobb vagy bal. Kellett bele az a fos betonlapos szakasz is mert az a tuti, nincs nyomvályú és csak kétszer annyiba kerül. Mondjuk a gumi háromszor annyira kopik rajta, de legalább esőben olyan mint a jégpálya, ilyenünk is van hurrá! Vannak azért forgalmasabb pályák az M0-nál, érdekes oda elég volt az aszfalt. Kíváncsi lennék ilyenkor mi van a MOL híres találmányával, a használt gumiabroncsból gyúrt aszfalttal, bár kicsit spanyol viasz szagú a dolog mert más országok 20 éve használják. Kicsit elkalandoztam, de tényleg vicc ami itt megy. Ha egyszer bele mernénk számolni mennyit romlott a forint ennyi idő alatt, talán ez lehetne a világ legdrágább körgyűrűje. Bár enélkül is toplistás lehet szerintem.
És egyébként az 1970 óta tervezgetett MO nyomvonal mára olyan mértékben kikerült a városból, hogy szinte nics értelme használni, ami városon át 20 km, az a gyűrűn 100 km. Csak Bp. elkerülésére, a tranzitforgalom számára hasznos, mondjuk ez is valami.
Évtizedekig biztosított volt az MO felszíni vezetésének helye és védőövezete Budakalász és Pilisborosjenő között. Majd Üröm egykori polgármestere ezt a területet un. belterületbe vonatta, vagyis építési övezetként kiárusította. Proccos családi házak épültek itt, egy-két száz ember jól járt, többszázezer közlekedő és az adófizetők meg rosszul, mert az itt lakók most követelik, hogy a felszín alatt, alagútban menjen az út!
Felelős persze nincs, ahogy máskor sem…
Ennél a rómaiak is fényévekkel gyorsabbak voltak az akkori technológiával. Jobbhelyeken mire végleg elkészül arról beszélnének, h ráférne egy felújítás.
Miért lenne az pénznyelő? Sokkal többen utaznak rajta -ráadásul nem kényelemből- mint autóval.
Tudod micsoda ádáz harc dúl a háttérben, hogy kinek a földjén menjen át és kién ne?
Itt a lopás a legkisebb baj.
2022.. Japánban ennyi idő alatt már körbe is fonták volna mágnesvasúttal is, ami érinti azt a 20 darab P+R parkolót amit az agglomeráció igényelne. Bár lehet nem kéne nekik 36 év. A kérdés tehát az, hogy mikor tudunk annyit adózni amennyit már nem tudnak ellopni és ezt majd az épülő infrastruktúránkba lesznek kénytelenek pocsékolni? 😀
Nem baj. Toljuk csak a pénzt a pénznyelőbe,amit történetesen a Magyar Állami Vasutaknak hívnak. Mennyi is? 1500 milliárd ?? Mi,autósok,majd elzötykölődünk itt a dűlőutakon holott nem kis pénz áramlik az államkasszába az autózás megsarcolásából.