A műszerfalat is elérte az oszlop, 84 km/h-val történt a becsapódás, a tető és az oszlopok épek maradtak (Forrás: Motor1.com)
A mai anyagoknak és technikának köszönhetően nem nagy kunszt biztonságos autót készíteni, de az elektromos autók a hagyományos típusokhoz képest más problémákat vetnek fel. Az akkumulátorral teletömött négykerekűek baleset esetén a sérült cellák miatt elméletben könnyen kigyulladhatnak, de az akkuk szélsőséges esetben akár robbanásra is képesek, nem beszélve a lehetséges áramütésről. Persze az autógyártók kiemelten foglalkoznak az akkuk biztonságával, hogy baleset esetén se váljanak veszélyforrássá a telepek. A Dekra baleseti szakértői most azt vizsgálták, hogy mennyire biztonságos a Leaf a hagyományos motorral szerelt típusokhoz képest. A használt elektromos autóval nem bántak kesztyűs kézzel.
Brutális pusztítást végzett a pózna, 75 km/h-val csapódott be a Nissan, ilyen ütközésnél kicsi a túlélés esélye (Forrás: Motor1.com)
A megszokott, Euro NCAP által végzett törésteszteknél komolyabb ütközésnek tették ki a Leaf-et. Az oldalütközés szimulációjánál 75 km/h-ával, a frontális ütközésnél pedig 84 km/h-ával robogott az oszlopnak a Nissan. A frontális balesetnél az oszlop a műszerfalig hatolt, az első futómű kiszakadt, de sem a tető, sem az oszlopok nem rogytak meg, ami a Leaf biztonságát dicséri. Az oldalütközés esetén sem rózsás a helyzet, az oszlop igen mélyen roncsolta a karosszériát, megsértve az akkumulátorokat is. A szimulációban a nagy sebesség és a kis helyre koncentrálódó erő miatt jelentősen csökken a bent ülők túlélési esélye, szakértők szerint bármely másik típus is hasonló károkat szenvedne. A teszt célja nem is a bent ülőkre gyakorolt hatás, hanem a sérült akkumulátorok vizsgálata volt. Jó hír, hogy az elektromos rendszer a baleset következtében lekapcsolt és tűz sem keletkezett, így nem jár plusz kockázattal a nagy feszültség és az akkumulátorok jelenléte.
Ilyen mélyen hatolt be az oszlop, jól látható, hogy az akkumulátorok is sérültek, de tűz nem keletkezett (Forrás: Motor1.com)