A csuklónak hála a tengelytáv is nőtt, az utasoknak az extra lábtér mellett extra szellőzés is jár (Forrás: Garage54)
Közel sem új keletű találmány a csuklós autóbusz, a személyautókat viszont távolról elkerülte ez a vívmány, a videót elnézve nem is ok nélkül. A Garage54 csapata most is nagy fába vágta a flexszét, ezúttal egy Lada 110-es alakult át. A kétezres évek elején itthon is kapható négyajtósért őszintén szólva nem kár, a csapnivaló minőségen túl sem sok minden írható a modell számlájára. A típuscsalád (110: négyajtós, 111: kombi, 112: ferdehátú) szinte teljesen eltűnt a hazai utakról, a Használtautó.hu adatbázisában a cikk írásakor 11 példány keresi új gazdáját, a húsz év körüli 110-esből érvényes vizsgával rendelkező példányokat már 130-150 ezer forintért is hazavihetünk.
A szebb napokat látott Lada átalakítása a kipufogó hátsó részének eltávolításával kezdődik, majd könyörtelenül lecsap a flex, hogy két darabra szelje a 110-est. A szétvágott résznél merevítést kap a karosszéria, a kipufogó pedig „side pipe” jelleggel az első rész küszöbje alatt fújja ki a gázokat. A csukló funkcióját egy rövidített kardántengely látja el, ami a fel-le mozgás mellett az oldalirányút is tolerálja. A csuklós rész harmonikaszerű borítást nem kapott, így kissé szellős az utastér. A két rész felső rögzítését sem gondolták túl, tekercsrugók tartják össze a Lada elejét és végét.
Szlalomkirálynak hívják a háta mögött (Forrás: Garage54)
A mókás Lada üzemképesnek bizonyul, a bátor szerelők pedig annyira bíznak a remekműben, hogy bátran helyet foglalnak a hátsó sorban. Az egész autó persze nyeklik-nyaklik, de ez nem szab gátat a keményebb igénybevételnek. Az egyszerre négy nyomon haladó, folyamatos ellenkormányzást igénylő csuklós jármű egyvalamiben tényleg verhetetlen, ez pedig a szlalom. A Lada 110-es méretét meghazudtoló módon fordulékony lett, egy szűkös parkolóházban áldás lenne a csuklós megoldás.