Csúfos bukás a Dodge villany-izomautója: íme a siralmas eladási számok!

Meglepetés: izomautót még mindig V8 erőforrással keresnek a vásárlók, nem pedig akkumulátorral

A már nem gyártott, belsőégésű motoros elődökből többet vettek készletről az amerikaiak, mint az új, elektromos Chargerből.

A Dodge gőzerővel próbálja a nagy nevű sportmodelleket átmenteni a villanykorba, ám az eladási számok alapján a vásárlók még nem akarnak lemondani a V8 és V6 erőforrásokról. 2025 első negyedévben többen vásároltak a több mint egy éve nem gyártott Challengerek és Chargerek készletéből, mint az új Daytona villanyautóból, ami sokat elárul a Dodge vásárlók álláspontjáról. Januártól márciusig a Dodge mindösszesen 1947 Charger Daytona EV-t értékesített. Ez a szám elsőre annyira nem is tűnik vészjóslónak, csakhogy ugyanebben az időszakban 1052 kifutott Chargert és 922 kifutott Challengert adtak el készletről, ami összesen ez 1974 - több mint egy éve a kereskedésben álló - elődmodellt jelent.
Tagadhatatlan, hogy mindkét karosszériaváltozatra szükség volt ahhoz, hogy egy hajszállal lenyomják az újdonságot, ám ne feledjétek, hogy az egyre csökkenő választék mellett félelmetesen öreg műszakiság versenyzik a legújabb fejlesztéssel. Az utolsó Charger műszaki alapjai 2005-re nyúlnak vissza, míg a Challenger 2008-ban jelent meg, ráadásul mindkét modell gyártását befejezték 2023 végén. De ha ki is vesszük a képletből az összehasonlítást, a Charger Daytona EV 1947 eladott példánya akkor is napi szinten csak 22 autót jelent. Összevetésképp az Egyesült Államok lakosága 340 millió fő, és egy frissen bemutatott, nagy médiakampánnyal rendelkező modellről van szó.

Érdemes még összehasonlítani mindezt a Ford eredményeivel, ők ugyanebben az időszakban 9377 Mustangot értékesítettek.

Ha ez még mindig nem elég fájdalmas a villany-Charger szerelmeseinek, akkor arra is érdemes lehet felhívni a figyelmet, hogy a Dodge egy évvel korábban, a 2024-es első negyedévben 9737 Challengert adott el - szintén a gyártás befejezése után, készletről. Ez több mint ötszöröse az új villanyautó eladásainak idén. A villanyautó bukása is hozzájárult, hogy a márka összesített eladása 42 948 példányról 21 731 példányra zuhant a 2024-es első negyedévben, ami 49 százalékos csökkenést jelent. A felére csökkent eladásoknak azonban nem csak az új Charger az oka: minden Dodge modell iránt visszaesett a kereslet. Az Alfa Romeo Tonale ikertestvéréből, a Hornetből 45 százalékkal kevesebbet, összesen 4108 darabot adtak el, míg az öregedő Durango SUV 9 százalékos csökkenéssel 13 701 eladást produkált az elmúlt három hónapban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?