Ötméteres hosszával és kétméteres szélességével a prémium SUV-k közé érkezett Magyarországon az Explorer
Volt már rá példa, hogy a Ford Európában forgalmazta az Explorert, ám az amerikai sikermodellre akkor még nem volt felkészülve az öreg kontinens. Most, hogy már az európai SUV-k is közelítik a népszerű amerikai vasak méreteit, igazán sikeres lehet az
Explorer, és a Ford úgy is készült, hogy az új generációból globális modellt készít. Az Explorer most meg is érkezett Magyarországra, megvan a hivatalos árlistája és pontos felszereltsége is, amik mindenképpen lenyűgözőek a jelenlegi kínálatot tekintve.
Csak plug-in hibridként kerül forgalomba nálunk, V6-os benzinmotorja 350, villanymotorja 100 lóerős
40 kilométert megy el egy töltéssel csak elektromosan, két felszereltségben kapjuk, ST-Line és Platinum
Az Explorerrel kapcsolatban mindenképp a legfontosabb részlet, hogy csak plug-in hibrid kivitelben kerül a hazai piacra, vagyis (a jelenlegi szabályzás mellett...) csak zöld rendszámos Explorerrel fogunk találkozni.
3,0 literes duplaturbós V6-os benzinmotorja 350 lóerőt teljesít, melyet egy 100 lóerős villanymotorral egészítettek ki.
A rendszerteljesítmény elérheti a 450 lóerőt és a 840 Nm nyomatékot is, ezért a Ford sportos programot és futóműhangolást készített az óriáshoz. Az Explorer felépítését tekintve klasszikus hosszmotoros és alapból hátsókerékhajtású, de mindegyikhez jár az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás és a 10 fokozatú automata váltó is. Beépített akkumulátora 14 kWh-s, melyből a felhasználható 13,1 kWh-val 40 kilométeres tisztán elektromos hatótávra képes, ami egy városi ingázáshoz már elégnek mondható. Ezt tartalékolhatjuk, vagy kimeríthetjük teljesen, de kérhetjük tőle hogy a benzinmotort generátorként használva töltse fel, mindre van külön program, ahogy vezetési menetmód is, összesen hét.
Csakis az állított kijelzős multimédia, a csúcs hifi és az összes vezetéstámogató szerepelhet benne itthon
Az új Explorer hazai árlistája meglehetősen egyszerű. Kétféle kivitelben készül, melyek között csak stílusbeli különbségeket fogunk találni, sportos ST-Line és prémiumosabb Platinum felszereltség szerepel az árlistában. Az ST-Line futóműhangolása feszesebb lesz, a Platinumon elhagyják a feliratot az autó orrán és megvilágított küszöbborításokat kap.
Az ST Line listaára 25 982 000, a Platinum pedig 26 182 000 forintnál kezdődik.
Egyetlen felár fizethető, mégpedig a fényezésé, ami árnyalattól függően 80 000-460 000 forintig terjedhet. Az Explorer olyan felszereltséget sorakoztat fel biztonsági és kényelmi extrákból, akárcsak egy prémium SUV.
Hétüléses és elektromosan állíthatóak a helyek, elöl és középen fűtöttek, elöl hűthetőek is az ülések
Óriási családi autóként érkezik a piacra kevesebb mint 26 millió forintért, hétülésessége miatt még a nagycsaládos támogatás is igényelhető hozzá
Sávtartó, távolságtartós tempomat, vészfékasszisztens, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is szerepel, de teljesen ledes fényszórók, visszagurulásgátló és lejtmenet asszisztens is segítheti a sofőrt. Digitális műszerfalat kap, 14 hangszórós B&O Play hifit és nyitható panoráma tetőablakot. Ezek mellett fedélzeti wifit is, mely 10 eszközt képes kiszolgálni, valamint elöl fűthető és hűthető, hátul fűthető bőrüléseket, valamint három zónás klímát. Méretei jóvoltából pedig hétüléses kivitelben készül, a harmadik sorban elektromosan dönthetjük le, vagy állíthatjuk fel az üléseket, de a második sorban is elektromosan állítható a támladőlés. Az új Ford Explorer árlistája már elérhető az autó pedig rendelhető, és csak a színén érdemes gondolkodni, minden, amit máshol külön kérhetnénk, az benne van, kevesebb mint 26 millió forintért, nagycsaládosként pedig ebből is levonható a 2,5 milliós nagycsaládos támogatás.
Az egyetlen extra itthon a fényezés, egyébként csúcsfelszerelt és zöld rendszámos lesz minden Explorer