Csőstül jönnek a kis BMW-k
Háromhengeres dízelmotor egy BMW orrában? Ami fronthajtású?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az 1 GT már szabadalmi ábrákon is látható, a Z2-ről csak mindenféle elképzelések láttak eddig napvilágot. Ahogy az Audi és a Mercedes, a BMW is gőzerővel bővít lefelé.
Hamarosan, jó eséllyel jövőre bővül az 1-es sorozat, méghozzá praktikus családi egyterűvel. Mondjuk a Mercedes B-osztálynak és az Audi készülőfélben lévő kompakt buszlimuzinjának is riválist állítva. Az Active Tourer koncepció formajegyeit - persze alaposan lebutítva, konvencionálisan - mutató 1 GT kínai szabadalmi ábrákon bukott le, s vélhetően hosszított tengelytávú hétülésesként is jön. A (turbó)motorok 3 és 4 hengeres, 1,5-2,0 literes benzinesek és dízelek lehetnek, az 1,5 literes, 3 hengeres benzines egységgel kapcsolatban korábban az a hír járta, hogy teljesítményük 82 és 224 LE közti skálán mozog majd.
Az 1 GT fronthajtású lesz, s úgy fest, az egyelőre csupán ilyen-olyan grafikákon elképzelt, 2016-ra várható Z2 is elöl kaparhat az UKL 1-es platformon, amin úttörőként az új Mini debütál valamikor még idén. A Z4 öccse, a bő 10 éve kifutott Z3-as utódjának tekinthető kis roadster ilyenformán nem is klasszikus roadsternek ígérkezik, sőt, újabb szentségtörésként 3 hengeres dízelmotort is várhatunk kaphatunk az orrába akár 100 g/km alatti CO2-kibocsátással.