Csonti Bogara nem eladó!
Fizetett hirdetés
A legmenőbb első autó - Volkswagen New Beetle 2.0 (2000) használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A CsontiCarnál megszokhattuk, hogy minden eladó, kivételek persze náluk is akadnak, ahogyan tanácsok is ahhoz, hogy mit érdemes venni, például első autónak.
Csontitól megszokhattuk már, hogy nála, azaz a CsontiCar-nál (szinte) minden eladó, kedvenc Fiat 500-asa is - félmilliárdért bárki, bármikor viheti. Van azonban olyan autó, amire még ő sem tesz árcédulát. Ez pedig az a Volkswagen New Beetle, amit nemrégiben kislányának vett, aki mondjuk annyira már nem kicsi, 17 éves, és mostanság szerezte meg jogosítványát. Ha pedig lányának vett autót, meg is osztotta velünk, ő milyet javasol első autónak. Se nem túl időset, se nem túl fiatalt. Veteránnal szívatni egy friss jogsis sofőrt fölösleges lenne, új vagy akár újszerű autót pedig nyilván csak a Krőzusok engedhetnek meg gyerekeiknek.
Itt fokozottan igaz az a szabály, hogy csakis olyat érdemes venni, ami nem fog fájni, ha esetleg törik, ugyanakkor az is fontos, hogy óvja is az utasokat.
Ne várjunk új autót, biztos, hogy egy ilyen korú járgányra kell költeni, kérdés, hogy mennyit. Ezt pedig nem csak az adott példány állapota, hanem maga a modell is befolyásolja. Fölösleges komoly felszereltséget elvárni és vásárolni. Egy kezdő sofőrnek például semmi szüksége alufelnire vagy tempomatra, működő és ABS-szel felügyelt fékekre, korrekt gumiabroncsokra és hibátlan kormányzásra annál inkább, valamint az is jól jöhet, ha megvannak a légzsákok, lehetőleg minél nagyobb számban. A motorerőt sem kell túlzásba vinni, de persze a használtpiacon nem lehet teljesen szabadon válogatni, a kínálat is erősen meghatározza a választást.
Lehet egy Bogár is?
Naná, hogy lehet, hiszen az 1997 októberében megjelent New Beetle-ből is vannak már 20 éves, alig több mint 600 ezer forintba kerülő példányok. Érdemesebb persze minél fiatalabbat választani, de a forma egyébként öröknek tekinthető, és ha az autó rendben van, akkor teljesen mindegy, hogy mennyi idős. A Golf IV alapú modell - ahogyan a kor VW-termékei - elég jól ellenállnak a korróziónak. Ha nem törték, akkor jellemzően nem is rohad. Motorból elég sok volt hozzá, első autónak bármely szívó benzines tökéletes, a 2,0 literes, csupán 115 lóerős elég jól viszi, de el merném vállalni a hasonlóan elnyűhetetlen (és hasonlóan hengerenkénti 2 szelepes) 1,6-ossal is.A remek és időtálló formán túl van még előnye a Bogárnak: nem egész 4,1 méteres hosszához mérten egész nagyautós, legalábbis elöl, a belső szélesség óriási és a szélvédő is messze van a sofőrtől. Hátul persze erősen korlátozott a fejtér, de nem is csapatszállításra van. Elöl viszont teljesen korrekt, ahogyan az is, hogy a csaknem 200 ezer kilométert futott és egy híján 20 éves autó beltere, ülései teljesen egyben vannak, a kárpitok szakadásmentesek, még csak durva kopás sincs rajtuk. A 2,0 literes motorhoz is csak 5 fokozatú kézi váltó járt, viszont ezzel 10,9 másodperc alatt elérhető a 100-as tempó, valamint városban is pont elég dinamikus ahhoz, hogy forgalmi akadályt semmiképp se képezzünk, pont elég nyomatékos ahhoz, hogy emelkedőn se legyen vele gond elindulni.
Ha a gyerekünknek veszünk autót, nyilván a lehetőségeinkhez mérten a legjobbat szeretnénk adni. Ennek egyszerű (és minden autóvásárlásnál alkalmazandó módszere), ha a vételáron túl tartalékolunk pénzt az autó vásárlás utáni gatyába rázására.
Csonti is ezt tette, a Bogár vételárának több mint felét költötte még az autóra, hogy legyenek rendben a fékek, teljesen üzembiztos legyen a kormányzás és a futómű, jéghideg levegőt fújjon a klíma, továbbá egyéb finomságokra is fordított. Például a gyermekénél is idősebb autó kulcsházát lecserélte, hogy ha már az autó nem teljesen új (bár meglepően szép állapotú), akkor legalább a kulcs(háza) legyen az. Költött lopás- és rablásgátlóra is (amit én is minden autómba beletennék), de ha valaki, hát ő aztán tudja, hogy melyek azok a nem túl drága tételek, amivel egy nem új autó is vonzóvá és szerethetővé tehető.Herby mintájára került a 22-es szám az ajtókra, a gépháztetőre és a csomagtérajtóra is. A tetőlemez fényes fekete (üvegtető) hatású fényt kapott, s a karosszéria sárga színe is viszonylag friss (Csonti már újrafújva vette a komolyabb töréstől mentes autót), a hátsó lökhárítóra pedig egy Csonti és lánya által is kedvelt szájalás ("Nekem te ne...") angolosított verziója került. Az első autónak szánt Bogár ezzel kellően egyedi, kellően dögös és a "nullrevízió" után meglepően egyben van. Még olyan apróságokat is ad, mint az új szőnyegszett Bogi felirata, ami nem csak a Bogárra, Csonti lányára, Bogira, azaz Boglárkára is utal, ahogyan a Bogár gyári vázájába rakott művirág is. Ezekkel a figyelmességekkel egy használt autó sokkalta nagyobb ajándék lehet, mint bármilyen új, ráadásul egy ilyen, műszakilag egyben lévő, de asszisztensek nélküli, még a néhány tízezer forintért berakható tolatóradart is szándékosan mellőző autó sokkalta inkább megtaníthatja és felelős sofőrré teheti a Z generáció tagjait, mint egy mai, modern, szinte helyettünk vezető gép. Ha valami hasonlót vennél, netán olcsóbbat vagy drágábbat, a CsontiCar kínálatában mindenképp találsz érdekességeket!