Csomagterével Skoda Octavia kíván lenni a Peugeot 308 SW
Első képeken a Genfben debütáló Peugeot 308 SW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a Peugeot 308 SW világpremierje csak márciusban, a Genfi Autószalonon lesz, az első képek már most megjelentek az új kombiról. Csomagtere hatalmas, 610 literes.
Élesedik a csomagtérméret-harc az alsó-középkategóriában. Az eddigi etalon Skoda Octavia 610 literes méretére 624 literrel licitált tavaly Frankfurtban a Honda Civic Tourer, most pedig félig bemutatkozik az Octaviához hasonlóan 610 literes alapméretet ígérő Peugeot 308 SW. Ezen modell hivatalos premierje március elején, a Genfi Autószalonon lesz, ám néhány fotóval és a már leírt, legfontosabb adatával ma mutatta meg a gyártó.
Az új 308 SW természetesen a friss 308-asra, így a PSA moduláris EMP2 padlólemezére épül, s így 140 kilogrammos tömegcsökkentést hoz. 4,58 méteres hosszával az ötajtósnál 33, a korábbi 308 SW-nél 8 cm-rel hosszabb. A csomagtér a gyári adatok szerint 140 literrel nőtt az elődhöz mérten, a sima 308-asénál 190 literrel nagyobb.
A kombi csomagtérajtaja az első képek szerint teljes szélességben, küszöb nélkül nyíló. A raktérpadlóra sínes rögzítőrendszer is rendlehető lesz, az osztott hátsó ülések pedig az oldalfalba szerelt karokkal is síkba hajthatóak lesznek. A motorpaletta teljes részletességgel még nem ismerhető, nem biztos, hogy az ötajtós háromhengeres benzinese is szerepel majd rajta, a nagyobbak, beleértve az Euro6 normás, legtisztább változatával 85 g/km CO2-emissziós 1,6 literes dízelek biztosan elérhetőek lesznek az SW-nél is, később pedig 2,0 literes HDi is kínálatba kerül.
Panorámatető, érintő-középkonzol (i-Cockpit), LED-fényszóró, kulcs nélküli nyitás-indítás, távolságtartós tempomat és holttérfigyelő ugyanúgy kérhető lesz az SW-hez, mint a többi 308-ashoz. A 308 SW nem csak csomagtérméretével kíván a legjobbak között lenni.
Az új 308-as árát nézve ez nem lessz magyar átlagkeresőnek szánva. Talán még drágább lesz az Octavianál. Inkább a C Elysee -ből kéne egy kombi, nagy térrel, 3 milliós indulóárral és Keleteurópára tervezett futóművel, persze puritán, igénytelenebb belsővel.