Csökken a hőmérséklet, nő a szélvédőkárok gyakorisága
Jönnek a fagyok és a szélvédőkárok. Gyors javítást ajánl a szakértő!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A téli időszak a szélvédőkárok fő szezonja is, fokozódik ugyanis az utak kátyúsodása, a felcsapódó törmelékek pedig sokszor nyomot hagynak az üvegeken.
Ha kavicsot kapunk, azaz szélvédőnk kőfelverődés által sérült lesz, akkor annak helyét azonnal érdemes leragasztani, majd a kárt javíttatni. Abból ugyanis könnyedén indulhat repedés, ami már szélvédőcserét fog igényelni
A szervizekből származó adatok szerint a kavicsfelverődések okozta sérülések 70 százalékát szélvédőcserével orvosolják, és csupán az esetek 30 százalékában kerül sor a jóval kevesebb költséggel járó javításra. Bár az esetek 70 százalékában a szélvédő javítható volna, gyakran a javítási technológia birtokában nem lévő szervizek beszélik rá az ügyfeleket a költséges és a szélvédő gyári rögzítésének megbontásával járó cserére. Ami nem csupán anyagi, de környezetvédelmi szempontból sem lényegtelen különbség: míg 40 javítás hulladéka a tenyerükben is elfér, addig 40 szélvédőcsere hulladéka egy teherautó billencsét is megtölti.

Nem csupán a későbbi nagyobb javítási költség elkerülése miatt kell a szélvédő megfelelő állapotára fokozottan ügyelni, hanem alapvető biztonságunk érdekében is, hiszen a sérült, vagy nem megfelelően beragasztott szélvédő akár katasztrófához is vezethet egy esetleges baleset kapcsán.
„A kőfelverődés által okozott szélvédőkárok rendezése is igen bonyolult a kötelező biztosításra, mivel a károkozás általában nehezen bizonyítható” – hívja fel a figyelmet Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója. „A legjobb védelem ilyen esetekben a casco biztosítás. Célszerű a cseréhez vagy javításhoz olyan szolgáltatót választani, amely a biztosítóval olyan szerződést kötött, melynek értelmében az ügyfélnek az ilyenkor szokásos 10 vagy 20 százalékos önrészt sem kell kifizetnie, és a kár a bónuszbesorolást sem változtatja.”
Tapasztaltam! Viszont kipróbáltam egy szélvédőbevonatot (Zeroglas) azóta, jobb a látási viszony és kevésbé látszódnak meg a sérülések.