Elérkezett a SEAT Ateca ráncfelvarrásának ideje is
Csupán a szokásos trükköket vetették be az Ateca frissítésekor, szóval óriási változásokat nem érdemes keresni az autó külsején. Elöl átrajzolták kicsit a fényszórókat és a lökhárítót, amelytől egy kicsit vállasabb, terepjárósabb az összhatás, valamint új hűtőmaszkot kapott a népszerű szabadidő-autó, így már jobban illeszkedik a Tarraco és az új Leon által képviselt formanyelvhez. Az 1,8 centiméterrel megnyúlt Ateca hátsóján ennél is kevesebb a változás. A hátsó lámpák rajzolata módosult egy hangyányit, illetve
folyóírással tüntetik fel a típus nevét a csomagtér-ajtó közepén.
Szép folyóírással díszeleg a típusnév hátul
Az utastérben a 8,25 vagy 9,2 col méretben kérhető érintőképernyős kijelző a nagy újdonság. A hangvezérléssel is működtethető infotainment rendszer már vezeték nélkül is AppleCarplay és Android Auto kompatibilis, valamint a SEAT Connect további online funkciókat is kínál. A vezető előtt nem történt változás a digitális műszeregység továbbra is 10,25 colos. A vezetési segédek közül mindent megkaphat, ami ma elérhető, így többek között az adaptív tempomatot és a sávtartót egyesítő Travel Assist rendszert is.
Formai változás nincs az utastérben
Motorfronton sincs nagy változás. Háromféle benzines és egy dízel választható, utóbbi többféle teljesítménylépcsővel. Az 1,6 literes dízelt egyébként kétliteres váltotta, ám a belépő változat ugyanúgy 115 lóerős maradt, manuális váltóval. Mellette 150 lóerővel, illetve DSG váltóval is rendelhető, na meg persze összkerékhajtással is igény szerint. A benzines paletta nyitó darabja az egyliteres TSI 110 lóerővel, utána az 1,5 literes következik 150 lóerővel, akár DSG váltóval is, a csúcson pedig a kétliteres TSI áll 190 lóerővel, DSG váltóval és összkerékhajtással. A friss Ateca szeptemberben lép piacra, árát hamarosan nyilvánosságra hozzák.
Illedelmesen köszön az autó a gazdájának