Teljesen megújul a Fiat 500, már csak 500e néven, elektromosan folytatja
Tizenhárom éve van piacon a Fiat 500 jelenlegi, modernnek mondható kivitelével, ám az idő már rendesen elszállt felette. A gyártó szerencsére készült egy új modellel, mellyel teljesen leváltják a jelenlegi, egyébként továbbra is kimondottan népszerű modellt. Az új Fiat 500 már 500e néven kerül piacra (idővel...), ennek hozományaként az emblémán is változtattak, az utolsó nulla egyben egy E-betűt is formál. Az új modellről egyelőre kevés pontos információt tudni, ám a Fiat vezér, Olivier Francois úgy nyilatkozott az újdonságról, hogy bármennyire is hozza szinte tökéletesen a leköszönő modell külsejét, a lemezek alatt egy minden csavarjában új modellt találunk.
Teljesen megváltozik a beltér is, letisztultabb, modernebb, elegánsabb, de stílusában hű az eredetihez
A külső tekintetében ez valóban igaz, az első fotók alapján csak egy erős faceliften átesett 500-asnak tűnik. Ugyanakkor alaposabban megfigyelve vehetünk észre változást az arányaiban, a tető kicsit alacsonyabb, mintha az orra is picit hosszabb lenne és a fő lemezek is letisztultabban domborodnak. Érdekes az első fényszórók megoldása, ezek egyébként teljesen ledesek, csinosak a duplán küllőzött felnik. Kimondottan ízlésesre és egészen másra sikerült az utastér, a műszerfal szolid, lapos, optikailag egészen széles és teljes széltében kárpitozott, vélhetően változtatható dekorú betétet látunk. A padló teljesen lapos, a középkonzol pedig csak az ülések vonaláig ér, a kormány alul lapított, szintén letisztult formavilágú, a multimédia kijelzője pedig egy széles, nagyjából 10 col képátlójú érintőkijelző.
Teljesen ledes fényszórókat is kap, a lemezek alatt az utolsó csavarig új autóról van szó
Az újdonság legfontosabb részletéről, a hajtásról azonban még egy szót sem ejtettek a gyáriak, ami jelenthet igazán jót is. Mivel a teljes padlólemez új, annak középső felét teljesen laposra tervezhették, valószínűleg az autó komplett alját akkumulátormodulok borítják. Egyes ötletelések szerint legfeljebb 40 kWh-s akkumulátorcsomag férhet bele, ami úgy 240 kilométeres hatótávolságra lehet elegendő. Városi kisautóként ennél többre nem is igazán lenne szüksége az 500e-nek, ez is majdnem kétszerese lenne az eddig kizárólag Amerikában elérhető, használtként persze hozzánk is szép számmal hozott elektromos kivitelének.
Technikai részleteket egyelőre nem ismerni, találgatások szerint 240 kilométer lehet a hatótávolsága
Nem a normal 500-at valtja le, hanem az E-t.
A 13 eve gyartott modell tovabbra is kaphato lesz benzinessel, es a januarban bemutatott hibriddel. (Furcsa is lenne, ha egy honapja bemutatott varians utan, le is allitanak annak a gyartasat.)
Az olasz lapok inkább 300-320 kilométeres töltést pletykálnak, de nem ez fogja eladni, hanem a különleges kiadások – olyan vad színösszeállításokat meg felniket mutattak kémfotókon amihez hasonlót talán a ’80-as évek tuningautóin láttunk utoljára. Nem ez lesz a Fiat nagy dobása, de további 5-6 évvel biztos megtoldhatja az amúgy is szép életutat bejárt 500-as modellcsalád sikerét.