A csinos kisautóból igazi vadállatot faragtak a Citroën mérnökei, a 2017-es szezon nagy esélyesének tartják, külsőre már sokat nem fog változni, talán magasabb lesz valamivel a versenyautó
Az utóbbi éveket masszív fejlesztéssel töltötték a Citroën motorsport mérnökei. Meg is lett az eredménye, terveik szerint 2017-től újra beszállnak a WRC-be, ez most már biztosnak látszik, ugyanis elkészült a vadonatúj, FIA szabályoknak megfelelő C3 WRC versenyautó. Már a külseje is rengeteg csemegét rejt, nem csupán ráaggatták a szélesítéseket és a szárnyakat, mindenből formavilágához passzolót kapott, és nagy valószínűséggel sok változtatás már nem lesz rajta a szezon megkezdéséig.
Meghagyták a crossoveres fekete kerékjárati íveket, többek között a szellőzők kaptak sárga kontúrt, főleg a belső oldalukon
Mivel a WRC-szabályok valamivel változtak a 2017-es szezont illetően, az autók sokkal szélesebbek, látványosabbak lehetnek, és nem mellesleg erősebbek is. Az új C3 WRC 55 milliméterrel hosszabb az előző DS3 WRC-hez képest és 80 lóerővel erősebb is annál. Pontosan 380 lóerőt képes kipréselni az 1.6-os turbós motorból, leginkább egy az eddiginél nagyobb, 36 milliméteres turbószűkítőnek köszönhetően. Bár elődjénél nagyobb, súlya szerényebb 25 kilóval így csupán 1175 kilót nyom. A Citroën WRC gyári csapat első számú pilótája, Kris Meeke maga is részt vett az új autó fejlesztésében és az új szezonban ő terelgeti majd az egyik C3 WRC-t.
Még mindig 1.6-os turbós motort használnak, viszont az új szabályozás miatt már nagyobb szűkítőt használhatnak, így 380 lóerős teljesítményt hozhattak ki belőle. Ezt a tanulmányautót állítják ki a Párizsi Autószalonon, még év végéig változtathatnak néhány dolgon, élesben januárban láthatjuk először a Monte Carlo Rally alkalmával