Csillagromboló – Volvo V90 teszt
Volvo V90 Inscription D5 AWD teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje, könnyen elcsavarhatja a vevők fejét akár a német hármas felől is. Különös kisugárzása van, amivel a Volvók mindig kenyérre kentek.
Határozott. Sehol nem érezzük azt, hogy valamit fölöslegesen rajzoltak volna rá, hogy erőltetett agressziót sugározzon, vagy illegesse magát. Ugyanakkor azt sem érezzük, hogy csupán funkcionális. Olyan, mint egy jól megtervezett, visszafogott karóra, amiről messziről látszik, hogy drága volt, de nem pazarlóan csilli-villi, és ezt szeretem a Volvo V90-ben. Mutatós, de csak annak, aki nem az erőszakos villantást várja egy autótól és van ideje elveszni a részletekben. A fektetett T-alakú nappali menetfény persze tekintet vonzó, mégis egyszerű, homogén fénnyel világít, a hűtőrács formája is szolid, talán egy kicsit túltolták a krómot az orrán, de ez az Inscription felszereltségi szint miatt van. Hosszú, szinte szögegyenes vonallal élesítették a Volvo védjegyévé vált övvonalat, vagy vállat, hívja mindenki úgy, ahogy szeretné, a lényeg ugyanaz. Hátul úgy hat a csomagtartóra nyúlt hátsó lámpa, mintha utólagos volna, és ebben szerintem is van valami, de ők is rájöttek, hogy az XC90-hez hasonló far nagyon üres lenne. A V90 egy szép kombi és kész, nem mellesleg itt érzem teljesnek a formatervet, ahogy a Renault Talisman Grandtournál is.
Értenek a belsőhöz. Egy Volvo persze jórészt a beltérről szól, hiszen a svédek ahhoz értenek igazán. Korábban már találkoztunk ezzel az összeállítással az S90-ben, akkor is tetszett, viszont a puha bőrborításon már akkor látszottak a rengeteg ki-, beszállás nyomai, ez a V90 pedig ebből még többet látott. Sajnos nem viseli jól az újságírókat, így vannak már gyűrődések és csúnya elszíneződések is. Vigyázni kell rá ebből a szempontból, egyébiránt viszont sokkal kényelmesebbnek találom, mint a prémiummárkák által használt anyagokat. Puha az ajtóborítás, a középkonzol, még a kulcsra is jutott a finom bőrből, ami ugyancsak egy apró figyelmesség. Kellemes formák, jó tapintású műanyagok és pompás ülések tarkítják az utasteret. Szélesek az első ülések, de szűkre húzható az oldaltámasz, hosszúra az ülőlap, mindent tökéletesen be tudtam állítani az első percben, ezt is vártam tőle.
Méltóságteljes. A D5-ös jelölésű dízelmotor az elődökhöz képest csupán négyhengeres és kétliteres. Ennél nagyobbat nem is kínál most a Volvo, így menetteljesítménye nem egészen hasonlítható a már említett márkák autóihoz. Annyit viszont biztosan állíthatok, hogy bőven elég a 235 lóerő és az alacsony fordulaton ébredő 480 Nm nyomaték. A trükkösen megtámogatott turbó segítségével egészen lecsökkentették a turbólyukat, de azért illik hagyni neki némi gondolkodási időt, miután lepadlózzuk. A 8 fokozatú automata sem éppen a gyorsaságával bizonyít, egyszerű bolygóműves, így nem is hasonlítható egy észrevétlenül váltó DSG-hez. A méltóságteljes vonuláshoz viszont jól passzol, tudni kell a határait, és ha izgágán akarunk közlekedni a V90-nel – ami nagyon távol áll tőle – akkor számítani a visszaváltás idejére. Összkerékhajtásával a hóval borított földúton is ügyesen boldogul, a kormányzása viszont elég szintetikus, semmit nem érezni az útról, Dynamic módban is csak nehezebb lesz tekerni, de közvetlenebb nem, nem is ezért kell szeretni egy Volvót.
A kijelzők forradalma. Kicsit visszakanyarodva a beltérhez, a kijelzők forradalmának hullámát lovagolja most a Volvo éppen. A műszereket is digitális kijelző váltja - 420 ezer forint ellenében - ahogy a középkonzol minden funkcióját is. A Sensus fantázianevű rendszert futtató, mindent uraló kijelzőt kár erőltetni. Lehet, hogy egyszerűbb így a belső dizájn, vezetés közben viszont nehézkes a kezelés. A multimédia és az egyébként ügyes és gyors navigáció mellett a szellőzést is itt kell állítanunk az ülésfűtéssel együtt, ami minden mozdulatnál odafigyelést igényel, így a szemünket folyton le kell vennünk az útról. Még szerencse, hogy a biztonsági rendszereket a márkához hűen elég jól hangolták. A sávtartó nem csak figyelmeztet, vissza is tereli a V90-t, de akár aktiválhatjuk a Pilot Assistot is, ami összehangolja a sávtartót és az adaptív tempomatot, előbbit agresszívabb szintre kapcsolja, tulajdonképpen magát vezeti. Egyetlen probléma, hogy a sáv jobb szélén halad, persze ennek nem kéne problémának lennie, mivel mindenkit úgy tanítottak, hogy ott kell haladni a KRESZ szerint, mégis a jellemzőbb az, hogy a bal szélére húzódnak az autósok, így autópályán elég közel halad el hozzájuk.
A birtoklás vágyának tárgya. Még jó, hogy ott a csodás hangzású Bowers&Wilkins hifi, aminek koncerttermi hangzásától hirtelen mindenki Göteborgban érezheti magát. Már csak azért is jó, hogy van, mert így hatásosan sikerül elnyomni a főleg hátulról érkező zörgések zaját, amit csak azért emelek ki, mert ezzel együtt is jól éreztem benne magam. Persze könnyű jól érezni magunkat bármiben, aminek az árcédulája meghaladta a 20 millió forintot, mégis számomra többet és élvezetesebben képes nyújtani - akár a prémiumgyártók modelljeinél is. Lágyan siklik az úton és akár lehet még lágyabb is a hátsó légrugós futóművel, bár én az alappal is kiegyeznék. Valódi nagyautó, széles, óriási csomagtérrel, ami hasznos térelválasztó falat is kínál. Csupa jó és ízléses megoldással, elegáns megjelenésével engem kenyérre kent. Ritkán érezni új autó iránt ekkora birtoklási vágyat, de a V90-nek sikerült kiváltania. Ezek után volt szerencsém összefutni a Cross Country-val is. Képzelhetik…
Árak
Tesztmodell alapára
17 936 000 Ft (2017.02.08.)
Tesztautó ára
23 064 000 Ft (2017.02.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1969 cm3
Teljesítmény:
174 kW (237 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
480 Nm 1750-2250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
Végsebesség:
240 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4936 mm
Szélesség:
1879 mm
Magasság:
1475 mm
Saját tömeg:
1825 kg
Össztömeg:
2400 kg
Terhelhetőség:
575 kg
Tengelytáv:
2941 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
560 - 1526 l
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
880-980 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
500-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
450-700 mm
Csomagtér hossza:
1200 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2050 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1969 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
480 Nm 1750-2250 1/min-nél
Teljesítmény:
174 kW (237 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
240 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
CO2-kibocsátás:
129 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
A Mercinél gyári 4 év az Audinál meg 2+2 év a +2 évet az Audi Hungária biztosítja abban az esetben ha Magyarországi kereskedésben vásárolod az autót … de ha elviszed külföldre a garancia megmarad ugyan úgy 4 év.
Na de mindegy mondom itt A Magyar viszonyokat vesszük alapul és ahhoz mérten egy Volvo itt rohadtul drága mulatság az értéktartóbb Német konkurensekhez képest .
Ne haragudj de nem osztom az észt. Inkább próbálom az egyoldalú maszlagodat világosabbá tenni.
Ki prolizott első nekifutásra?
Aztán jöttél a hatalmas ismereteiddel, amiből egy nem témába vágó linket dobtál.
Majd azt mondod hogy fogalmam sem lehet mert nem éltem külföldön( mint,te, tehát fogalmam sem lehet semmiről), pedig ,de, ezek szerint felejtesz is.
Sebaj. Akkor most ki a szánalmas?
Ez azért nem az igazi, mert csak egy (két) autót jelent. A Golf lehet hogy jól szerepel, de alig akad ilyen kis (és nem prémium) autó a top 10-ben. Az aranyérmesek alapján akár “jobb” autókat vennénk mint a svédek, mert a VItara nagyobb mint a Golf.
A valóság azonban az hogy a 10 millió svéd megvesz 3-400.000 autót évente és elég erősek a prémiummárkák.
Alább belinkeltem a 2015-ös modellistát. Szerintem eléggé beszédes.
Ne haragudj, de ez több mint szánalmas.
Osztod az észt de nem éltél (sőt a jelek szerint nem is jártál) külföldön. Hivatkozol itt valami ismeretségre, és nem vagy képes megérteni alapvető dolgokat.
A nagyok lenni sajnos manapság azt jelenti hogy azt hazudod magadnak hogy minden jó ráadásul azzal áltatod magad hogy másutt rossz. Ez nem nagyság hanem bohóckodás. Te most a világ egyik legmagasabb színvonalú jóléti társadalmáról képzelegsz össze vissza. Ahol egy villanyautóra az állam majdnem két millát ad. Nem adót enged el (amúgy azt is), hanem ezt támogatásként odaadja. Jól élnek a svédek minden szempontból. De írhatnám a belgákat vagy a németeket is.
Van olyan hogy egy társadalom működik, én több ilyet is láttam. Ehhez persze az is kell hogy az embereknek ne a csaláson járjon egyfolytában az esze. Érdekes látni hogy mit ki lehet hozni mennyiből, ha mindenki becsületes.
Nos, igen, te ezt csinálod, de ez nem az átlag!
Kallerrel teljesen egyet értek.
Nincs értelme a svéd helyzetről diskurálni, pláne úgy hogy neked mindenki büdös proli rögtön, meg merjünk nagyon kicsik lenni…
CSak lököd a megszokásaidat de ez attól még nem az átlag.
Én általában igyekszem körbeérdeklődni több országban is (a legextrémebb a brit piacos de balkormányos BMW reexport volt, most megint jó üzlet lehet a gyenge fonttal), de őszintén szólva legutóbb már nem kértem ajánlatot otthon.
Nem mindegy hogy a garancia gyári vagy csak kiegészítő garanciát adnak. Sőt, pl a Kia 7 évese sok mindenre csak 5, ezek között akadt olyan meglepő dolog is, mint a navi szoftvere.
Most megint le kell írnom hogy ez itt Magyarország egy Magyar cikket olvasol és az itteni Magyar viszonyokat veszem alapul ” mint ahogy rajtad kívül mindenki más mikor hozzászól valamit” . Leszarom mi van külföldön itt nem kredit van hanem Forint amivel fizetni kell Audi 4 év vagy 200.000km garancia Mercedes Benz szintén 4 év garancia BMW egyedül 2 év viszont pl Németben akár 5 évet is adnak ugyan arra a kocsira … Hidd el Magyar viszonyok között egy Volvo közel annyiba kerül mint egy Német konkurense viszont a Német prémium szarok Magyarországon jóval értéktartóbbak ” de nem csak itt hanem Németben is ” mint a Svéd jelvénnyel ellátott Kínai szarok . De tudom hogy úgy sem jut el a tudatodig és legközelebb megint azzal jössz hogy a te külföldre emigrált fejed milyen fasza áron vesz Volvot .
Az Opel is Magyarországon 2 évet ad Németbe meg ugyan arra 4 évet …. akkor ilyenkor mi van ?
A másik dolog, nem ragaszkodtam az új autóhoz, de pl az XC60 esetében kifejezetten nem úgy tűnt, hogy gyorsan olvadt volna az értéke (akkor elvittem volna egy fiatalabb használtat). Mondjuk pl a 5erhez képest, amelynél jó eséllyel bevállaltam volna egy használtat.
A Németek 2 év garit adtak, a Volvo adott felárért 3. év gyári (nem kiegészítő) garit, Lexus és a Jaguar adott alapból 3 évet.
Ha épp annyiért adnák én sem hagynám annyiban. De mondjuk legutóbb úgy nézett ki: XC60 fullos 33.000 kredit. X3 18d egy prémiumtól minimálisan elvárható opciókkal 35.000 kredit.
Nem éreztem semmivel jobbnak a BMW-t, miért fizessek ki 15% felárat?
Mondjuk egy 20d xdrive-nál nem biztos hogy ennyire sima lett volna a Volvo előnye.
Sőt, a V70 háttétörténetével nem is mentem volna bele egy azonos árfekvésbe.
Figyi, éltem egy pár országban, nem kell magyaráznod. Azért egy éves 120e HUF-os kiadást másként érzel ha a családi éves jövedelmed fél százaléka….
Nehéz az “átalgos” svédnek mást venni, mint a top10 márkát és a top 10 modellt, általában ezek eléggé indikatívak, nem?
Mennyi tényadatra van szükséged ahhoz hogy kicsit elvonatoztassa a “haldokló nyugat” propaganda agymosásától. A leggazdagabb európai országok egyikéről beszélünk. Veszett jól élnek és nem azért mert nem foglalkoznak a holnappal. Csak odafogyelnek a lényegre és mondjuk nem szúrták el az országukat minden 20-30 évente.
Te erősen hazabeszélsz mivel neked is Volvod van … nem mondtam hogy rossz autó lenne csak számomra nem ér annyit mint egy hasonló árú Mercedes Benz vagy mint egy Audi … és pont leszarom hogy 10 év múlva melyik hogy fog kinézni mert garancia idő után elválnak útjaink … az átlagos gari a Németeknél meg 4 év …viszont az nem mindegy 4 év alatt mennyit veszít a Volvo és mennyit a Német konkurense .. tudod szeretem cserélgetni az autókat és nem 30 évente veszek egyet mikor a régiből már csak egy rozsdakupac maradt …. A megbízhatóságot meg inkább hagyjuk és a motorokat is amikkel a Volvo előrukkolt manapság… benzin fronton katasztrófa jó 2 literrel magasabb fogyasztást produkálnak mint egy Német konkurens egyedül a kormolós 2.0 turbo diesel motorjuk tudja felvenni a versenyt Német fronton … Aki jó drágán szeretne venni Kínában gyártott Volvot annak hajrá itt az alkalom …
Ha a tudós kolléga értene angolul akkor értené hogy ez arra vonatkozik ha külföldi, svéd rendszámot akar felrakatni.
Amúgy arra lettem volna kiváncsi hogy mennyi adót kell befizetni állambácsinak autóvásárláskor.
Hídakon való átjutásért is fizetni kell, mint a Brien életében:D, szakaszokért is fizetni kell.
[url]http://www.transportstyrelsen.se/en/road/Congestion-taxes-in-Stockholm-and-Goteborg/[/url
éves adó 3600SEK-től indul ami kb 120e HUF. Ez az alja, innen csak felfelé van. Per év.
Mindössze arra akartam rávilágítani hogy lehet hogy sokat keresnek de egy autó fenntartása ott jóval többe kerül. Minnél drágább az autó a teher hatványozottan növekszik.
Biztos több nagy autó fut ott mint itt.
Na de mi az átlag?
Kérlek:
[url]http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/registration/taxes/sweden/index_en.htm[/url]
600 korona a műszaki, regadó vagy éves adó egyáltalán nincs.
Ami van, az egy dugdíj a sűrűn lakott pár övezetben pl Stockholm belvárosa).
Vagy akkor konkrétan mire kérdeztél rá?
A kérdésre megint nem válaszoltál.
Azért ezek nem teljesen friss adatok, pl a Nornég korona 40-42-ről lement 33-35-re a forinthoz viszonyítva, persze a forint most sem ér semmit.
A magyar életszínvonal meg folyamatosan csökken, nem hiába hívnak minket a németek balkánnak.
Vicc hogy a propaganda a legnagyobbat hazudja.
Egy kis statisztika, hogy néznek ki az átlagos fizetséek: [url]https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage[/url]
Szóval ha egy átlagos svéd pár megkeres 5-6000 eurót (ennél lehet jóval magasabb is a jövedelem), akkor havi 1000 eurós törelsztőrészlettel vidáman pöröghet a 30-40.000 eurós Volvo. Vagy Mercedes vagy BMW. Ennyiért már korrekt és hiányosságoktól mentes autókat kapsz a prémiumgyártóktól.
Először is Svédország a kontinens kb negyedik legnagyobb országa (pl nagyobb mint Németország), és ebben a böhöm nagy országban kb 10 milla ember él. Eléggé szétszórva, még a déli sűrűbb részeken sem értelmezhető a zsúfoltság. A tömegözlekedésnek pedig így nem sok értelme. De mondok valami érdekeset, Luxemburgban a BKV, vagy Belgiumban a volánbusz sem igazán működik, mert az emeberek megtehetik hogy autóval járnak (itt nem csak a fizetőképes vevőréteg, de a rengeteg belvárosi földalatti mélygarázs is sokat számít). Az emberek autót használnak, sokkal inkább mint nálunk (vagy pl Párizsban).
Amúgy a kb Magyarországnyi svéd ember évi 400.000 autót vásárol. Szóval ők nem arra várnak hogy a norvégok vagy a németek lepasszolják a 10 éve merdzsót.Ha megnézed a modellistát, meredek dolgok jönnek ki, pl kb annyi 5er BMW mint az összes Dacia együtt.
Ez a statisztika, azok a svédek akiket én ismerek többnyire Volvóval járnak, kivéve egyet aki egy régi V8as Jaguarral.
A norvégokat ne keverd a svédekkel adóterhekben és szabályozásban.
Aha. miért te ezeknek a tudósa vagy? 🙂 És ha ezt is hiszed magadól akkor csak hasonló tudósokkal állsz le vitatkozni?
Amúgy nyáron nem is busszal, hanem bringával.
De nálad az átlag szó fogalmával van probléma.
Több norvég ismerősöm is van de egyiknek sincs ekkora zsírúj luxusbatárja. Az egyiknek van 1 régebbi nagy Mergája, a másiknak meg nincs semmija a szüleinek van egy öregebb Fiestája. Na ez az átlag.
Ha ekkora nagy tudós vagy akkor mond már el mennyit kell fizetnie egy svédnek egy új autó után adókra, és fenn tartásra ami nem javítás hanem megy a kasszába.
Na?
Aha, asszem ennek fényében fogom olvasni a többi komtmentedet. Amíg nem tanultál gazdaság-földrajzot (vagy legalább néztél utána a wikin), ne próbálj észt osztani…
Busszal.
Busszal.
Egy átlag svéd pont ilyen batárral jár, a V70 évek óta Svédország legnépszerűbb modellje. A modellváltás (és a meredeken árazott V90) kellett ahhoz, hogy a Golf év végére eléje kerüljön. A 2015-ös modellsorrend ez volt: V70, Golf XC60 S/V60 és Passat. Szóval nem érződik az a fene nagy hanyatlás, és elég sokan megengedhetnek maguknak nagy és komoly autókat. A 2016-os Top 5 márkából 3 prémium (Volvo, VW, BMW, Toyota, Audi).
Neked mit jelent az átlag? Ha a top 5 modell és top 5 márka nem indikatív akkor a közel 400.000 eladott új autó mellett szerinted mivel jár az “átlag” svéd?
Ez inkább a te tipikus hozzáállásod, hogy mindenkit rögtön leprolizol, meg jössz a hosszú sztorijaiddal, miközben egy túlárazott luxus batárról beszéltek. Akit nemsokan engedhetnek meg maguknak.
Az átlag svéd sem ekkora batárral jár. Persze kinek mit jelent az átlag szó.
Ez tipikusan az ismereteit előítéletekkel pótló magyar proli álláspontja, aki a korábban megvásárolt “szinte már német” Skodáját épp valami 10 éves kacatra akarja cserélni, hogy pukkassza a szomszédot. Ha viszont van lehetőséged naprakész modelleket nézni és egy kicsit elmélyedni a modellek kínálatában és mondjuk a saját pénzéből szeretné a legjobb autót magának akkor sokkal inkább nyitottabb a kép. 30 éve az Audi gyakorlatilag még nem létezett, és a BMW-ket nem lehetett egy napon említeni a Mercedessel. Viszont a 3-4 éve modellek között előállt az a csúfság, hogy Mercedest csak ilyen előítéletek alapján venne az ember (ezért tipikusan a nyugdíjasok amúgy elég tágas és fizetőképes vásárlórétegére szűkült).
Nem véletlen hogy a XC60 pl simán lenyomta a a német konkurenseket hasonló árakkal és tudással, akit érdekel hogy milyen autót vesz annak nem csak az számít hogy milyen tulajdonsohoz társítja, hanem hogy milyen jó a motor milyen jó a belső, miket tud az autó extrák tekintetében (manapság ez a legfontosabb a prémiumkategóriában, mert a motort gyakran behatárolja a company policy vagy az adóterhek).
A piac meg szépen beárazza majd használtan hiába erőltetik a prémiumságot meg kell csak nézni mennyi 3 évesen egy fullos Volvo értékvesztése és egy ugyan úgy felszerelt Német prémiumé …és mindjárt kiderül hogy a tesztelőnek igaza van/volt.
Egyébként sor 3- 4-esen kívül nincs is más motor prémium gyártónál vannak azért sor5 ,V6, sor6 , V8 motorok is … Volvokba ezeket rendelni sem lehet . Persze lehet jönni azzal hogy ott a t8 hybrid ami közel annyit tud mint egy V8 benzines csakhogy sor4-el és egy olyan hybrid rendszerrel amiből ha egy gyorsabb autópálya szakaszon ” max 30 km” kifogy az energia már nem 408 lóerő hanem csak 300 lóerővel vánszorog a megnövelt akupakkot cipelve … viszont a V8 még mindig 400 lóerős 30 km után is …
Gondoltam ,hogy hiszti lesz belőle mikor valaki kimeri mondani azt a tényt , hogy egy Volvo nem prémium autó … Én is egyetértek vele mert szerintem sem prémium márka csak oda árazták be . Szerintem a Volvo soha nem is lesz egy lapon említhető a Német 3-assal szemben noha jobb autónak tartom mint mondjuk a BMW-t . Ettől függetlenül szép és mutatós autó kár hogy az új szériát “s90/v90” már Kínában gyártják és onnan hozzák az európai piacra …
De tényleg mitől is lesz valami prémium termék és mitől lesz valami nem az … nos egyszerű az emberek tudatába mi épült be … és a Volvokkal kapcsolatban egy biztonságos unalmas családi autó jut mindenki eszébe nem pedig egy oylan mint mondjuk a pávázós giccsparádé =Mercedes-Benz , kigyúrt fuxos kopasz pénzbehajtó =Audi , menőzős de valójában szervizigényes szar = BMW … mégis e 3 márka igazából a prémium autók szinonimája .
Jaguárt direkt nem említettem mert azt valójában csak a jól csengő neve adja el …az új dizájn vonal amit most kreáltak eléggé elavult autó benyomását kelti kb 5-8 évvel ezelőtt még divatosnak mondtam volna ,de manapság már elavult megfáradt forma bármennyire is új fejlesztések …
Egy E-Class sok? Inkább pazar..
Ez egy rossz megfogalmazás. A lényeg, hogy biztosan lesznek olyanok, akiknek nem lesz elég a négyhengeres teljesítménye – de itt nem lehet mást választani.
Azt meg az idő eldönti, ezek vannak-e többségben (=fanyalgók), vagy azok, akiknek tetszik az autó és elégedettek a motorizáltságával / hangjával / stb.
A bőr kulcstartón a bőr már a következő gazdánál lehámlott lesz az biztos. Hogy a kulcs nélküli indítás 23 MFt-ba nem fér bele, egyenesen nevetséges! Ez az elnyújtott motorháztető is nagyon furcsa és nekem nem tetszik…az pedig egyenesen veszélyes, hogy úgy kell húzogatni a kezünket a bonyolult menürendszeren, hogy közben figyelünk az útra is…lesz belőle sok baleset az bizti. Ez egy gagyi kocsi 23 M-ért legalább is, lásd az XC tesztet. BMW, Merci, Audi, más osztályban fociznak..
Én még nem láttam korábban tőle videotesztet.
Észre sem vettem hogy sokszor elmondta a nagyon szót ha nem írjátok, kivéve hogy bejön neki a volvo filozófiája.
szerintem alakul ez a teszt dolog nála legalább nem majomkodó, azt meg külön jó volt hallani miért jobb számára mint a 3 német.
Ez a volvo prémium még ha a gyár mondja hogy nem akkor is az.
Önmagában a név mint volvo prémium hiába a focus alapú régebbi fejlesztéseket, mégis az.
Egy passat nem prémium mert a neve sem az, és látni egy A4 közötti különbséget amúgy is.
Egy v60 volvo is több mint egy passat még ha a passat elvileg túlszárnyalja bizonyos dolgokban.
egy v50 között és a focus között is látni és tudni is lehet mitől prémium , ha pedig a golf-al nézzük szembe meglátszik hogy a volvo prémiumot képvisel, hiába jobb pár dologban.
Még egy elég nagy szarvashiba: a modell alapára 11.7 millió (D3 Kinetic). Ez azért bosszantó, mert a max háromig számolni képes szerző kedvenc márkáinál úgy írnak modell alapárat, hogy rendszerint minden xarságért egy vagyon elkérnek. Ha valaha ebben az árkategóriában valaha is keresett volna autót, akkor értené miről beszélünk. De az kb az első bekezdésből kiderült, hogy sosem vett még új prémiumautót.
17 millióért már a minden igényt kielégítő inscription felszereltségű D5 AWD aut modellt kapja ez ember. Van még erre is sok feláras tétel, de javaslom nézzen meg egy hasonló árú E klassét.
Nem prémium? Miért? Mert 4 hengeres? A Chevy Suburban V8-as, de az tényleg nem prémium. A Volvo igenis az.
[i]‘menetteljesítménye nem egészen hasonlítható a már említett márkák autóihoz.’[/i] miért nem? A szerző nem vezetett még 136 lóerős 518d-t? Akkor hadd segítsek: [url]http://autossagok.blog.hu/2015/02/12/a_kinalat_legjobb_mercedese[/url]. Végképp nem akarom elvenni a szerző kenyerét, de ha össze akar vetni, akkor guglizza az 525d és az E300d (szintén négyhengeres, 235LE motor).
[i]“A prémiumgyártókkal vetekszik a Volvo egyik legújabb modellje”[/i] ööö, ez most mi? Az XC60 évek óta legnépszerűbb középkategóriás prémium SUV ([url]http://carsalesbase.com/european-sales-2016-q1-q3-premium-midsized-compact-suv-segments/[/url]), az XC90 II is igen erősen szerepel, több nagy piacon legyorsulta a Q7est ([url]http://carsalesbase.com/european-sales-2016-q1-q3-premium-large-suv-segment/ [/url]).
Itt kezdődik a szakmai tévedés (első mondat), most tovább olvassam a tesztet? Mi lesz a következő rácsodálkozása a szerzőnek, hogy a telefonok már érintőképernyősek?
Öööö…izé. A kolléga kicsit gyakorolja a tükör előtt ezt a videós szakmát. Vagy nézze vissza magát. És főleg a szóismétlések… Ez a “nagyon jól eladja magát”, “nagyon jól érvényesül”, “nagyon egyszerű”, nagyon egységes”, nagyon sok az apró részlet ami nagyon érdekes rajta”, “nagyon egyenes vonalakkal”, “nagyon hosszú, nagyon elnyújtott”, “nagyon szépen, határozottan”, “nagyon jó néz ki”, “nagyon elegáns”, “nagyon tudják a Volvónál”,”a formák mind nagyon-nagyon kellemes”, “nagyon jó vele vezetni”, “nagyon ízlésesek”, “nagyon határozott”, “nagyon erősen, nagyon határozottan”, “nagyon erősen fogja a kormányt”, “nagyon sokan így fognak tenni”….szóval ez a “nagyon sok” nagyon sok(k). Biztos egy kezdőnek nem egyszerű, de gyakorolni kell. És ha a mondat végén leviszi a hangsúlyt, sokkal emészthetőbb lesz.
Bocs.
A fektett “T” alak meg Thor kalapácsát szimbolizálja.