Csillaghullás – már vizsgált autókat tört ismét az Euro NCAP
Régen még jók voltak, ma már alig védenek a cseh miniautók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A csehországi Kolinban gyártott Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo korábban 4 Euro NCAP csillagot szerzett, idén már csak hármat érdemelt.
A személyautók esetében egy-egy ritka kivételtől eltekintve csaknem általánossá kezd válni az 5 Euro NCAP csillagos védelem, ám, mint arra a biztonságtechnikai laboratórium legújabb vizsgálata rámutatott, számos olyan autó van még ma is, amelyik nem teljesíti a mai sztenderdeket. Minderre egyetlen autó, a Citroën C1-gyel és a Peugeot 107-tel közös, csehországi gyártósoron készülő Toyota Aygo töréstesztje a bizonyíték. A 2005-ben, azaz a típus megjelenésekor 4 csillagot szerzett, idén frissített sorozatról sokan hajlamosak azt hinni, hogy új modell, pedig nem az - hívja fel a figyelmet az Euro NCAP. Ráadásul 7 év alatt nem csak a konkurensek védelmi rendszerei, az NCAP törései is fejlődtek: többféle ütközés során, szigorúbb elvárásoknak kell megfelelniük az autóknak. Azok azonban nem minden esetben fejlődtek kellő mértékben az évek során, bizonyítja a legújabb törés. Míg számos modell akár maximum pontszámokat is tud szerezni az egyes kategóriákban, vannak még ma is biztonsági lemaradást mutató sorozatok.
Közhelyesen fogalmazva, úgy néz ki hogy nemcsak a Dacia a sz@r?