Hivatalosan is bemutatkozott a harmadik generációs CLA, nagyobb, okosabb, és jövőbe mutató. Íme a legfontosabb részletek!
A Mercedes éppen a modellpaletta újragondolásán dolgozik, ennek újabb hírnöke a CLA. A tisztán elektromos kivitel nem kapta meg az EQ előtagot a nevében, helyette a villanyos G-osztályhoz hasonlóan hivatalosan a "CLA EQ technológiával" néven fut. Küllemében a belső égésű motoros és az EV jelentős eltéréseket mutat. Utóbbi a korábbi megoldásokhoz hasonlóan egy hatalmas panelt kapott a hűtőmaszk helyére, amely 142 kontúrvilágítással ellátott csillagocskát kapott az emblémát körülölelve. Az ikonikus márkajelzés egyébként az autó szinte minden pontján felbukkan, még az első és a hátsó lámpatestekben is.
Bal oldalon az elektromos, jobb oldalon a belső égésű motoros CLA
Dimenzióiban nőtt az elődhöz képest. Az új nemzedék 4,72 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,47 méter magas, a tengelytávja pedig 2,79 méter
Az utastérben mindent a digitalizációnak rendeltek alá, így a megjelenést is. A műszerfal egy, hatalmas panelből áll, amely első ránézésre úgy tűnik, egyetlen hatalmas ajtótól-ajtóig terjedő kijelzőt foglal magába. Valójában három különböző képernyőt építettek szorosan egymás mellé. Balról jobbra haladva a CLA kap egy 10,25 colos digitális műszeregységet, 14 colos multimédiás érintőképernyőt, illetve egy ugyanekkora átmérőjű panelt az utas is kaphat felárasan.
A bevezetéskor kétféle tisztán elektromos verzió lesz elérhető. A belépő szintet a CLA250+ képviseli. Ez kizárólag hátul hajt, 268 lóerővel és 335 newtonméterrel. A közlemény szerint 6,6 szekundum alatt tudja a 0-100 km/órát, a végsebessége 209 km/óra. A combosabb, CLA 350 4MATIC már két villanymotorral lesz kapható, így összkerékmeghajtás is jár hozzá. Ennek rendszerteljesítménye 349 ló, 515 newtonméter társaságában. Mindössze 4,8 másodperc alatt tudja a 0-100 km/órát. A gyengébb változat legfeljebb 792 kilométert tehet meg két töltés között, míg a potensebb 771-et.
A csomagtér 405 liter, de a CLA egy jókora frunkot is kap, amelynek kapacitása 71 liter. Értelemszerűen utóbbit csak az EV kapja meg
Mindkét kivitel 800 voltos rendszeren alapszik, 85 kilowattórás akkumulátor kerül beléjük. Elméletben 320 kilowattal is lehet majd tölteni az új CLA-t, vagyis 10 perc alatt 325 kilométernyi energiát képes felvenni ideális körülmények között. A később érkező hibridekről kevesebb szó esett a bemutatón. Csupán annyi derült ki, hogy 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorral érkezik, első- vagy összkerékmeghajtással.
A CLA a Mercedes rastatti gyárában készül majd, vagyis a kecskeméti üzem búcsúzik a típustól. A hazai képviselet viszont kifejtette, a létesítmény az új modell bevezetése után az új modellcsalád egyéb tagjainak gyártásában kap majd szerepet a későbbiekben.