Csapatóst félmillióból? Van néhány tippünk!

Piaci körkép: hétvégi játszós autók olcsón

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kell versenyautó ahhoz, hogy jót szórakozzunk, sőt, még túl erős motor sem, csak az arányokat kell jól belőni. Van olyan autó, ami kijön félmillióból, és garantáltan nagy élményt nyújt.


Túl sok pénz nem kell ahhoz, hogy időnként jókat tudjunk csapatni. Kicsit körülnéztünk, mi az, amit félmillió forintig ma kapni lehet, és felpörgeti a sofőr vérkeringését egy kis hétvégi autózás során. Ennyiből még eszeveszett sok lóerőre ne számíts, ellenben sok kicsi, de arányaihoz képest erős autót találni. Ebben az ársávban alapvető tartozék a rozsda is az autókhoz, így azzal is számolni kell. Ugyanakkor igyekeztünk érvényes műszakival rendelkezők közül válogatni, így a vétel után még van idő félretenni a lakatolni valóra.

A jelenlegi kínálatban sok ritkaság is előfordul, de lássuk először az örökzöldeket. Kis hot hatchekből rengeteg akad, a népszerű Honda Civic alapvetően nem valami mérges, de néha beesik az árhatár környékére egy-egy 160 lovas 1.6-os VTi. Nem kicsi a rizikó a változó szelepvezérlés miatt, így érdemes alaposan bevizsgálni. Kisebb a kockázat és nagyobb a választék a ’90-es évek Opeljei között, az F Astra GSi 2,0 literes, 150 lóerős, 16 szelepes motorjával még mindig a fiatalok kedvence. Könnyű tuningalap, ráadásul sportosra vett futóműve és sportos ülései is vannak. Nem ritka, hogy tuningmentes példányokat kínálnak ennyiért, a jelentős kopásokat leszámítva jó hétvégi autó lehet belőle.

Picit még az Opelnél maradva, stílusos kupé is akad. Bármennyire elcsépelt a Calibra, a 2,0 literes, 150 lóerős, 16 szelepes motorral hajtott verziókkal jókat lehet autózni. A 2,5 literes V6-ossal meg pláne, de az összkerekes turbós az igazi, csak az már egészen máshol van árban. Tekintve, hogy a technika nagy része megegyezik az A Vectráéval, nem horror hozzá alkatrészt találni, és már önmagában is mutatós darab a keret nélküli ablakokkal szerelt hatalmas ajtóival. Ha már kupé, a Toyotánál az utolsó bukólámpás Celica lehet egy titkos tipp. Az 1.6 GTi épp csak átlépi a 100 lóerőt, viszont találni 2,0 literest is jóval 500 ezer alatt, igaz, honosítani szükséges, de azzal együtt is meglehet félmillióból.
Modell Évjárat Teljesítmény (LE) Ár (Ft)
Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996 - 2000 150 350 000 - 550 000
BMW E36 318is 1992 - 1998 140 300 000 - 1 350 000
BMW E36 320i 1991 - 1998 150 399 000 - 999 999
Fiat Bravo HGT 1995 - 2000 155 350 000 - 2 890 000
Fiat Punto HGT 1999 - 2003 131 200 000 - 699 000
Honda Civic 1.6 Vti 1994 - 2000 160 550 000 - 1 800 000
Mitsubishi Colt 1.8 Gti 1993 140 420 000
Mitsubishi Starion 2.0 Turbo 1982 170 550 000
Opel Astra 2.0 GSi 1992 -1995 136 - 150 500 000 - 999 999
Opel Calibra 2.0 16V 1991 - 1994 150 230 000 - 550 000
Renault R21 Turbo Quadra 1990 175 380 000
Saab 900 Turbo 1987 - 1995 150 - 265 499 000 - 600 000
Suzuki Swift GTi 1993 - 1996 101 450 000 - 650 000
Toyota Celica 2.0 GTi 1991 - 1993 156 249 999 - 1 499 999
Volkswagen Golf II, III GTi 1985 - 1997 116 - 150 100 000 - 1 400 000

Hirdetés
Kicsit visszakanyarodva a csapotthátúakhoz, néha felbukkan Mitsubishi Colt 1.8 Gti a ’90-es évek elejéről. Az apró karosszériát szinte repíti a 150 lóerős motor, persze az átlagosnál több rozsdával kell számolni egy több mint 20 éves japán vasnál. Alfa Romeót is kapni már ennyiért, élményautónak viszont leginkább a 145-ös, 2,0 literes Quadrifoglio Verde számít. Ijesztő lehet a dupla gyertyasor – hengerenként kettő – és a vezérlés is kényes pontja a Twin Spark motoroknak, de ha minden jó, hangban és tempóban is hatalmas élményt nyújt. Egy Punto vagy Bravo HGT is remek választás lehet, utóbbi 5 hengeres motorjával hangban is többet nyújt a legtöbb hot hatchnél.
Ennyi pénzért a legtöbb élményt garantáltan a BMW-k között kell keresni, és lehet is. Az elmúlt években rengeteg E36 és E46 került az országba, amiért akár hálásak is lehetünk. Így megadatik az a lehetőség, hogy már az 1.9-es motorral szerelt E36 318is-t, vagy akár kétliteres, hathengeres 20i motorral szerelt 3-as BMW-t is hazavihetünk félmillióért. Mindkettőnek vannak kényes pontjai, de kisebb rizikó a 18is és csak 10 lóerővel ad kevesebbet a hathengeresnél. Persze ugyanúgy hátul hajt, és korlátlanul képes keresztben közlekedni. Jó esetben csak benzin kell bele és tartalék gumik hátra. Jellemzően a rövid hátú Compactok mennek a legolcsóbban, de bőven találni kupét is.
Jelenleg több különlegesség is található a Használtautó.hu-n a kitűzött ár környékén. Picivel fölötte Mitsubishi Starion Turbo a ’80-as évek elejéről, alatta pedig egy sokkal szebb napokat is látott Renault 21 Turbo Quadra is eladó. Ami viszont mindent visz hirdetés szintjén, az egy ötajtós Saab 900 Turbo, 2,0 literes, 150 lóerős motorral és hihető menetteljesítménnyel. A rohadásai ellenére még mindig képes a gyorshajtásra, amit tulajdonosa büszkén igazol a hirdetésbe tűzött traffipax által lőtt fotókkal. No meg persze a kritériumoknak masszívan megfelelve találni Golf GTI-t, leginkább a kettes és hármas szériából, az egyes Golf GTI-k már nyomtalanul cserélnek gazdát, ha egyáltalán cserélnek. Swift GTi is akad néha, de még olykor Peugeot 205 GTI is. Ennyiért mindegyikkel foglalkozni kell, tökéletesről tegyünk le, de még rohadásmentesről is. Amúgy, ha már motorikusan és futóművileg jó, garantált az élvezet, a többi már mellékes.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Csapatóst félmillióból? Van néhány tippünk!

  • 2017.10.28. at 00:28
    Permalink

    Még mindig elcsodálkozok, hogy egyesek dicsérik az E36 318iS-t az agilitása miatt… 🙂
    Bezzeg amikor ’13-ban hirdettem, fél évig nem kellett a kutyának sem, pedig akkor még túlkínálat sem volt ennyire, meg az ára sem volt horror ( 7-800 körül hirdettem, végül 650-ért számolta be egy kereskedő a mostani autómba… )

  • 2017.10.28. at 00:28
    Permalink

    [i]„Netán az egyik cikkíró lehet a görény???”[/i]
    Ha esetleg az lenne, és csak szórakozásból baromkodik itt… – meglehetősen együgyű lépés. (több okból)
    Jó személytől kérdezed, mert szereplésük együtt indult itt az AN-on, egymás kölcsönös becsmérlésének folytatásával, mint akik már régebbről ismerik egymást valahonnan. Igaz, akkor Kempelen néven futott, de ez a név és a Görénymentesítő, valamint a Görénymentesítőmentesítő is egy tőről fakad. Minden hozzászólás ugyanis, bármilyen néven szülessen, olyan egyfajta árulkodó lenyomat az egyénről, amit senki nem tud átlépni. 😀

  • 2017.10.28. at 00:28
    Permalink

    Én az ilyen írások miatt, és az utolsó suzukis cikk miatt gondolkoztam el azon hogy ez a görénymentesítő hogy ismerheti pont az autó tulaját, arra a következtetésre juttat hogy milyen kapcsolat lehet az AN és a görényke között.
    Netán az egyik cikkíró lehet a görény???

  • 2017.10.28. at 00:28
    Permalink

    Ha már ide rittyentetek egy ilyen cikket, akkor utána kéne olvasni kicsit a dolgoknak.

    „…az árhatár környékére egy-egy 160 lovas 1.6-os VTi. Nem kicsi a rizikó a változó szelepvezérlés miatt, így érdemes alaposan bevizsgálni.”

    Ezen jót röhögtem. Látszik, hogy mennyire képben van a cikk író. Szerintem még azt sem tudja, hogy mit jelent a változó szelepvezérlés. 🙂

  • 2017.10.28. at 00:28
    Permalink

    [b]„Kisebb a kockázat és nagyobb a választék a ’90-es évek Opeljei között”[/b]

    De neked sikerült kihagyni azokat, amiknél tényleg kisebb a kockázat a 8v-ket. Nem tudom hogy lehet ennyire pozitívan látni ezt a 90-es évek előtt készült, túlhajszolt Opel technikát.
    Az alfánál nem a vezérléssel van gond, hanem azzal, hogy bekokszolódik hiába cserélgeted benne az olajat 7000km-enként, tehát ugyanolyan szar mint a Kappa motoros Bravo, aminek olajzási nyavalyái vannak már ilyenkorra.

    Lehetett volna a cikk címe az is, hogy „500-ért sok gondot vehetsz a nyakadba de azért ritkán autózhatsz is” 🙂

Vélemény, hozzászólás?