Csalószoftver a Fiatokban?
Károsanyag kibocsátási teszten buktak meg a Fiat autói, Franciaország perelhet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Korábban felröppent, hogy a Fiat-Chrysler autói is csalószoftverrel futhatnak, francia teszteken most meg is buktak. A Cherokee a gyári értékekkel szemben 18-szor több káros gázt ereget.
A Fiat-Chrysler Automobiles-é (FCA) lehet a következő nagy dízelbotrány, eddig csak pletykálták, Franciaország viszont tesztnek vetette alá modelljeiket. Az olasz-amerikai együttműködésből születő autók nagy része nem tudja hozni a gyári károsanyag kibocsátási értékeket, még csak megközelítőleg sem. A Fiat 500X 17, a Jeep Cherokee például 18-szor több károsanyagot ereget valós körülmények között. A méréseket végző független szervezetek azt állítják, hasonló szoftveres csalással dolgoznak az autók motorjait irányító kompjúterek, mint a Volkswagen botrányakor lebukott autók, Franciaország perelné az FCA-t.
Nagyjából 700 ezer autó lehet érintett Európában és Amerikában, zömük, 600 ezer Európában fut. Az amerikai modellek közül a Dodge Ram is érintett lehet, azt is elárulták, hogy a tesztek jelentős részében az autók a gyártó 3,0 literes dízelmotorjával szerelt verziók voltak. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala (EPA) is vádolja az FCA-t a csalós szoftverek alkalmazása miatt. A Fiat egyelőre tagad, a Volkswagen anno 4,3 milliárd dolláros büntetést fizetett Amerikában, az FCA-ról egyelőre még nem tárgyalnak, de egy hasonló összegű büntetésbe bele is bukhatnak. A vészharangot ugyanakkor még nem kell kongatni, a Fiat állítólag még készhez sem kapta a francia hatóságok hivatalos méréseit, ők továbbra is kitartanak amellett, hogy autóik teljesítik az emissziós előírásokat.
Hm, még a teljes francia iparnak „hiányzik” egy ilyen, aztán tönkre is tették az egész európai autóipart…