Családot elnyelő kombik automata váltóval 1,5 millióig
Piaci körkép: családi kombik automata váltóval 1,5 millió forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyedi, de teljesen életszerű elvárások adták mostani körképünket: családi használatra alkalmas, automata kombikat kerestünk.
Nem mondom, hogy szembe kellett volna köpnöm önmagam, de változott annyit körülöttem a világ, hogy míg valaha teljesen miniautó-párti voltam, ma, ha autóvásárlásra adnám a fejemet, minimum a családi használatra leginkább alkalmas kombi karosszériát választanám. Az egyterűek érezhetően drágábbak, mint a hagyományos kombik, soküléses furgonból pedig egyrészt ritka, másrészt nem olcsó az automata váltós verzió. Számomra ugyanis az alapkövetelmény. Olyan, mint a légkondicionáló, amit ha egyszer megkedvel az ember, nem szívesen mond le róla. Nekem ezért utóbbi két tétel alapkövetelmény, a legtöbb időt ugyanis városban töltöm az autóban, stresszmentesebb, kevésbé fárasztó a vezetés kuplungnyomogatás nélkül. Így aztán amikor - manapság nem ritkán - álmodozom keveset az autóvásárlásról, akkor a következő paraméterekkel teszem: legyen kombi, klímás, automata váltós. Férjen bele a mintegy 1,6 millió forintos átlagárba átírással, első szervizeléssel együtt - 1,5 millió forintra állítom a keresőt, némi alkuval még jó eséllyel nem fog túlnyúlni a kitűzött összegen, 200 ezernél ne legyen benne több kilométer, 10 évesnél ne legyen idősebb és legyenek meg az áhított extrák.
Automata váltós kombik 1,5 millió forintért
Márka, modell | Évjárat | Futott km | Vételár |
Peugeot 406 Break 2.0 HDi Symbole Pack | 2002 | 195 000 km | 690 000 Ft |
Opel Astra G Caravan 1.6 16V Comfot | 2002 | 163 000 km | 930 000 Ft |
Opel Omega Caravan 2.5 DTI Elegance | 2002 | 188 000 km | 999 000 Ft |
Ford Mondeo 2.0 Turnier | 2002 | 164 213 km | 1 090 000 Ft |
Ford Focus Turnier 2.0 Ghia | 2004 | 142 000 km | 1 120 000 Ft |
Opel Astra G 2.0 DTI Njoy | 2003 | 197 000 km | 1 215 000 Ft |
Renault Laguna Grandtour 2.0 T Dynamique | 2003 | 117 000 km | 1 220 000 Ft |
Volkswagen Passat Variant 1.9 PD TDI Highline | 2003 | 169 887 km | 1 249 000 Ft |
Renault Laguna Grandtour 2.2 dCi Privilege | 2004 | 170 000 km | 1 299 000 Ft |
Renault Mégane Grandtour 1.6 Authentique | 2004 | 125 700 km | 1 299 000 Ft |
Volkswagen Golf IV Variant 1.9 PD TDI | 2003 | 172 000 km | 1 299 000 Ft |
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Crown | 2002 | 174 000 km | 1 299 000 Ft |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia Executive | 2003 | 126 507 km | 1 380 000 Ft |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Trend | 2004 | 148 000 km | 1 390 000 Ft |
Peugeot 307 SW 2.0 Premium | 2003 | 158 000 km | 1 390 000 Ft |
Volkswagen Passat Variant 1.8 Turbo | 2002 | 157 000 km | 1 390 000 Ft |
Volkswagen Passat Variant 1.9 PD TDI Comfortline | 2002 | 198 000 km | 1 398 000 Ft |
Volvo V70 2.4 D5 | 2003 | 191 000 km | 1 470 000 Ft |
Nissan Primera 1.8 Acenta | 2002 | 126 000 km | 1 490 000 Ft |
Volkswagen Passat Variant 1.9 PD TDI | 2002 | 178 531 km | 1 490 000 Ft |
Citroën C5 Kombi 2.2 HDi FAP Exclusive | 2004 | 120 000 km | 1 499 000 Ft |
Mercedes-Benz E 220 CDI T-modell | 2003 | 195 655 | 1 499 000 Ft |
BMW 320d Touring Automata | 2004 | 190 000 km | 1 499 000 Ft |
Az 1,2 milliós ársávban dízelmotorral is megjelennek az Opel Astra G-k, sőt, szintén gázolajos Volkswagen Passat kombik is kínálkoznak - mivel szerény távokat, zömében városban, tényleg rövid utakon teszek meg, inkább maradnék az olcsóbb benzineseknél. Nagyon csábítóak pedig a gusztusosságban talán a mezőny legjobbjainak számító Renault Lagunák, melyek turbós benzinesként, banki visszavett autóként már 1,22, jobb helyről, dízelként 1,3 millió forint magasságában tűnnek fel, de itt még nem hagyom magam sem a sátán üzemanyaga által ígért takarékosság, sem a jobb menetdinamika által elcsábítani. E sávban van a nem éppen makulátlan múlttal rendelkező Golf kombi 1,9 TDI és 1,6-os, benzines Renault Mégane is 125 ezer kilométerrel, első tulajdonosától, rendszeresen szervizelve. Előbbi nem, utóbbi már sokkal inkább kéne.
Még egy kicsit feljebb nyújtózva, 1,35 millió forintért érdekes, de használói szerint gyenge strapabíróssága miatt veszélyes ajánlat a bőrbelsős Rover 75. Innen már csak egy lépés a 2.0 TDCi motoros Ford Mondeók birodalma, melyet egy-egy további, viszonylag rizikósabb ajánlat, dízel Passat, Laguna - egységesen 200 ezer kilométer körüli futással tarkít. Ha valami, akkor a második tulajdonosától 158 ezer kilométerrel kínált, hétüléses Peugeot 307 SW számít megfontolandónak, 2,0 literes benzinmotorja túl sok rizikót nem rejt magában. Ha el merünk nyújtózni az 1,5 milliós plafonig, akkor már öthengeres Volvo V70 is beúszik a képbe. Nekem mondjuk szimpatikusabb a mintegy 70 ezer kilométerrel kevesebbet futott, jól felszerelt Nissan Primera 1,8-as benzinessel. Ha esetleg dízelre adnám a fejem, inkább az árban csúcsot jelentő, fotó alapján tényleg újszerűnek tűnő, mindössze 120 ezer kilométert futott, különleges, hidropneumatikus futóművű, óriási, 563 literes csomagterű Citroën C5 kombit választanám 2,2-es HDi-vel, bőr-alcantara kárpitozással - első tulajdonosától, gyári navival és minden földi jóval. Van továbbá sokat futott, első generációs, rossz hírű, pápaszemes E Merci - köszönöm, nem. Ha már prémium, akkor legyen a szintén 1 499 000 forintért kínált 320d BMW, de 190 ezer kilométerével, fene tudja milyen múltjával az sem kéne.
Van viszont sok-sok szimpatikus ajánlat, a döntéshez talán érdemes tovább szűrni. Ha függönylégzsákot is áhítok - mert szeretném biztonságban tudni az autóba beférő családot, marad 11 találat. A benzinmotoros, amúgy is szimpatikus Mondeo 1 090 000 forint, 1,3 körül Passatok, meg Golf, Laguna és Mondeo dízelek, 1,49-ért benzines Primera, 1,499 millióért dízel, fullos Citroën C5 a kínálat. A legjobb ajánlatok listája össze is állt, bár a Primera mellett a jó felszereltségén, egyeseknek izgalmas, másoknak visszataszító formáján kívül sok érv nincsen, a C5-ös esetében annál több majomfogó és egyben hibalehetőség említhető. Ellátmányával, első tulajos múltjával és szerény futásával óriási ajánlat 1,5 millió forint alatt, ahogyan voltaképp a függönylégzsákos Mondeo is az 1,1 alatt, de még a 930 ezerért adott, csak első légzsákos Astra vagy a drágább, de frissebb, 4 légzsákos, szervizkönyves, első tulajtól kínált Mégane kombi is vonzó nem egész 1,3 millióért. És persze hangsúlyozom, ezek kivétel nélkül az itthon ritka, automata váltós verziók, a családi használatra ideális, mintegy 500 literes, jól bővíthető és rakodható csomagtérrel.
Kínálat tehát van, lehet jó ajánlatokat találni egyedi elvárásokkal is, az igazán jót természetesen minden esetben csak a személyes próba és persze a szakemberes átvizsgálás mutatja meg. Fontos alapszabály, hogy többet ér az állapot, mint az ellátmány, de használtan utóbbit is jelképes összegért lehet akár megkapni. Rossz példányt választva azonban horror összegek hagyhatók a szervizben, ezért érdemes, pláne szerény tervezett futás mellett, fogyasztásban kicsit drágább, de egyszerűbb konstrukciójú benzinest, mint modern turbódízelt választani, nehogy a karbantartás feleméssze az amúgy utazásra, nyaralásra szánt összeget – amiért az autó lenne.
Én is ilyesmit kerestem, de végül Plymouth Voyager lett belőle. 🙂 Bp.-en óvatosan 12 literrel autóztam vele (Saab 9.5 automata turbós Eco 2.0 ugyanennyit evett), országúton 10,5 liter volt a legkevesebb. 3.300-as, automata. 7 személy, vagy irgalmatlan mennyiségű cucc. Alkatrész olcsó és van és nem nagyon kell. Ja, és 500 e-ért vettem…
Ez egy hasznos cikk, szerintem sokan keresnek hasonló adottságú kocsikat. Én is éppen tavaly kerestem kombit, vagy egyterűt, és nálam egyterű lett a vége. A felsoroltakból én a benzines Mondeot, vagy a Peugeot 307 SW-t választanám kétezres benzinessel.
Ami nem kellene, az az automata váltó. Nálam az eleve kizáró ok. Egyrészt eggyel több meghibásodás lehetőség, másrészt nagyon drága a javítása, a kocsi többet fogyaszt, és elveszik a vezetési élmény, igaz ez utóbbi egy családi kocsiban nem a fő szempont. Nemrég ültem egy kombi diesel Mondeoban (a cikkben szereplőknél újabb, kb. 3-4 éves kocsi volt). Több száz km-t utaztunk vele, szerintem az a váltó valami botrányos, nyomod a gázt, és egyszer csak ránt egyet. A gazdája szerint legalább 1-1,5 literrel többet eszik, mint a hasonló manuális váltós, az automatát ő sem szereti, de a cégtől azt kapta. Egy másik ismerősömnek DSG van, ő azt nagyon szereti, állítólag az a legjobb automata.
Nekem már volt automatám /passat/.Többet nem lesz. Persze, hogy tönkre megy. Duma, hogy nem megy tönkre.Ha hosszútávra veszed számolj rá még 3-5 kilót.
Ja és sokkal többet eszik. Na ez most sok mindenkinél kiverte a biztosítékot, de így van. Illetve aki tud takarékosan, nyomatékosan és nem pörgetve /itt most a benzinesekről beszélek, dízeleknél mindegy mert a nagy nyomaték miatt felvált/ vezetni annak többet fogyaszt.
ÉS RENDÍVÜL IDEGESÍTŐ, A VÁROSBAN HARMADIKBAN 50-55 KM/H-NÁL 2200-2300-AT PÖRÖG A 136 LE-S GÉP DE NEGYEDIKBE CSAK 60-TÓL VÁLT PERSZE MINDENKI KB. ENNYIVEL MEGY, AZ AUTÓ MEG VAGY ÁLLANDÓAN VÁLTOGAT VAGY LETESZTED HARMADIKBA ÉS HAGY PÖRÖGJÖN, FOGYASSZON. Ez még négy sebességes volt.
Örök magyar sztereotipia.
Sok kilóméter=rossz autó
Az én tdci mondimban 400e km van.
2001-es 130 lovas kombi.
Gyári turbó, porlasztók, nagynyomású szivattyú.
Cserélve: kuplungszett és kéttömegű lendkerék, lengéscsillapitók.
130-on 6literes fogyi, nem füstöl, megy mint 80e km-el, amikor vettem 3 évesen.
Aki beül, és megnézi a km-órát, csodálkozik.
Ja, a futómű általában kopó alkatrészei érintetlenek, a lengéscsillapitókon kivül egy féltengely belső csukló kopásból eredő cserém, és egy kerékcsapágyhibám volt. Magyarul összekötőket, szilenteket, stabkarokat nem kell cserélni, ezek élettartamra kiszolgálják az autót.
Ugyanigy a vezélés is élettartamra szól, mert láncos.
Ezeken kivül főtengely szijtárcsa és hosszbordás szijfeszitő ballagott még el. Igaz h nem olcsó hozzá az alkatrész, de egy A6 – SuperB kategóriájú kocsiról beszélünk. Ott sem olcsó mulatság a szerviz.
Japán, nagyköbcentis, benzines, automata. Örök életűek.
köszi a tanácsot.én egy 1.4 tsi DSG-re gondoltam, octavia,superb,majdnem passatot is írtam ,de nem akarom,hogy a szemem kiessen a kék cocpit fenytől.max 10.000€ -ig.
Vagy van valakinek jobb ötlete ,tapasztalatból?Fontos nekem,hogy 3-4 fő kényelmesen,akár 1200km-t kibírjon.
Jelenleg egy benzines 9 éves octáviával járok,ha az idén nem is ,de jövöre leakarom cserélni és gyűjtöm a javaslatokat.
Csak ajánlani tudom az automatát. Rendszeres olajcserével, (általában 4év vagy 60 ekm) sokáig nem kell javítani! Az én autómban 304 ekm van (és idén tölti be a 15. életévét), és még nem kellett hozzá nyúlni, pedig az előző tulajok nem midig cseréltek benne olajat! (Egy barátomnak már kellet szerelni az automata váltóját (gyári konstrukciós hiba miatt). Az autóból kiszerelés-visszaszerelés, a váltó szét és össze szerelés, a tömítés garnitúra + az új olaj kb.: 150 e Ft, és utána kezdődik a hibás alkatrészek cseréje: ami a hibától függ, hogy mennyi (mondjuk 300-350 körül megáll az egész, lehet, hogy törött autóból bontott váltóval jobban meg lehet úszni; de ez attól függ milyen típus, van-e egyáltalán bontott)?? De most van egy garanciális új váltója!!)
Ha már megfogalmazódott benned, hogy kéne egy automata, akkor jó úton vagy!!! Semmi sem fogható automata feelingjéhez!
Nem mellesleg, pedig sokkal biztonságosabb: nem tudsz lefulladni a kereszteződésben, mikor pont a kamion jön! Nem tudsz félreváltani előzés közben! Két kézzel foghatod a kormányt, mindig! Nem fáj a bal térded, mert éppen városi dugóban araszolsz! És még estig lehet sorolni! Nem hiszem, hogy az automata javítási költségei magasabbak lennének, mint egy korszerűnek mondott dízel motoré! Ja, ha automatát veszel, a régi kiforrott 4 max. 5-sebességeset, válassz; nagy benzinmotor kíséretében! Ha gázosítod jobban jársz mint dízellel!
Nem feltétlen eszik többet az automata, mint a kézi váltós; nekem a 2,5 benzines 165 lóval és 1500 kg -al 10 litert kér 100 km-enként.
Megfelelő 8szakszerű használattal tovább bírják mint a kézi váltósok és nincs kettőstömegű lendkerék+kupplung csere 150-250 e km-ként, cserébe viszont egy modern automata néhány százalékkal többet kér enni.
Tavaly nekem is sokszor eszembe jutott ESSEN,DORTMUND környékén még éjjel is 2-3 órás stau az autóbahnon vagy München külső körgyürün,de jó lenne egy automata váltós autó.
valakinek van tapasztalata ? mennyit birnak ezek és mennyibe fáj a javittásuk?