Családosok álma lehet az új Ford Tourneo Connect, főként a Grand
A Ford olcsó egyterűi: Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A haszonjármű Transit Connect után megjelent annak személykivitele, a Tourneo Connect. Van nyújtott változat is: ő a Grand Tourneo Connect.
Mindenki nagyra vágyik, sorra hozzák ki az autógyártók az alapból még nem annyira nagy modelljeik Grand változatát. Talán a Jeep kezdte a Cherokee-val a „grandosítást”, aztán jött a Renault Grand Espace, Grand Scénic, Grand Modus. Utánuk a Citroën Grand C4 Picasso, majd a Ford Grand C-Max. Most pedig - szintén a Ford által - már haszonjármű alapú egyterűből is van Grand, ugyanis a nemrégiben megismert új Transit Connect után itt van annak személyszállítója, a Tourneo Connect, melynél a hosszú tengelytávú, nyújtott változata a Grand Tourneo Connect nevet viseli.
Tourneo Connect | Grand Tourneo Connect 5 üléses | Grand Tourneo Connect 7 üléses | |
Hosszúság [mm] | 4418 | 4818 | 4818 |
Szélesség tükrök nélkül [mm] | 1835 | 1835 | 1835 |
Szélesség tükrökkel [mm] | 2137 | 2137 | 2137 |
Magasság (terheletlenül) [mm] | 1852 | 1852 | 1852 |
Tengelytávolság [mm] | 2662 | 3062 | 3062 |
Oldalajtó nyílás-szélessége [mm] | 612 | 839 | 839 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] | 1192 | 1149 | 1149 |
Csomagtér szélessége [mm] | 1477 | 1477 | 1477 |
Csomagtér magassága [mm] | 1245 | 1234 | 1072 |
Csomagtér hossza az első ülésekig | 1800 | 2179 | 2179 |
Csomagtér hossza 5 üléssel | 913 | 1305 | 1264 |
Csomagtér hossza 7 üléssel | - | - | 450 |
Csomagtér 7 üléssel [liter] | - | - | 322 |
Csomagtér 5 üléssel [liter] | 1029 | 1529 | 1287 |
Csomagtér 2 üléssel [liter] | 2410 | 2761 | 2620 |
A választás logikus, hiszen Transit Connectből is van rövid és hosszú tengelytávú, a személyautóknál pedig jobban hangzik a „nagy”, mint a „nyújtott” jelző. A modell persze nem úttörő, hiszen a Volkswagen Caddy Maxi már több mint öt éve létezik, ahhoz képest azonban a Tourneo Connect sokkal frissebb és ezáltal sokkal finomabb modell. Ebben a kategóriában most egyébként elég könnyű helyzetben van a Ford, nincs olyan konkurens, amely ne lenne legalább 3 éves. Így természetes, hogy a Tourneo Connect ma bizony látványosan a leginkább üdítő formájú. De nem csak megjelenésével, technikai töltetével is élen jár. Nem meglepő, hiszen a Transit Connect is álomautó a szegmensében, s az igen jó alapnak számított a személyszállító kialakításához.
1.0 EcoBoost | 1.6 TDCi 95 | 1.6 TDCi 115 | |
Motor | benzin | dízel | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | 1560 | 1560 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/8 | 4/8 |
Váltófajta/-fokozat | 6/kézi | 5/kézi | 6/kézi |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (6000) | 95 (3600) | 115 (3600) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 170 (1400-4000) | 230 (1500-2000) | 270 (1750-2500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14,0 | 14,7 | 13,8 |
Végsebesség [km/h] | 165 | 160 | 165 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 6,4/5,1/5,6 | 5,6/4,6/4,0 (Econetic: 4,9/4,5/4,6) | 5,6/4,6/4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 129 | 130 (Econetic:120) | 130 |
Az alapok tehát adottak: a Tourneo Connect a Transit Connect dimenzióit hozza: 4418 mm hosszú, hatalmas és osztott visszapillantói nélkül 1835, azokkal 2137 mm széles, magassága 1861 mm, tengelytávja pedig 2662 mm. A hosszú Grand tengelytávja és hosszúsága is kereken 400 mm-rel, azaz 40 cm-rel nagyobb, a futóművek egységes elvűek: elöl MacPhersonok, hátul csatolt lengőkarosak. Alapáron jár a kétoldali hátsó, igen széles nyílású tolóajtó, az ablakok azon alapból nem nyithatók, de a jobb verzióknál már nem csak csúsztathatók, hanem elektromosan liftezhetők is. Pakolóhely bőven, helykínálat még annál is jobban van. Kezdjük előbbivel: korrekt kesztyűtartó, 1,5 literes palackokat is elnyelő ajtózsebek elöl, rekesz és két pohártató az első ülések között, polc a szélvédő fölött, palacktartók a tolóajtók kárpitján is említhető, a hétüléses verziókban pedig oldalsó rekeszek leghátul is kínálkoznak. 12 V-os csatlakozóból négy is van, ami bizony praktikus. Praktikus az is, hogy a műszerpult teteje felnyitható, egy stekker és némi tér ott is van.
Bár a helykínálat pazar, az ülések nem a legnagyobbak, s nem is a legjobb tartásúak, ellenben mindenhol, még leghátul is vállalhatók. A térdhely a második sorban 29, a harmadikban 15-30 cm. Ezek bizony kompromisszummentes értékek. Kompromisszummentes az is, hogy a hétüléses Grand Tourneo Connect esetén, még leghátrább tolt ülésekkel is 40 cm mély a raktér, ha viszont előre taszajtjuk a harmadik sori székeket, már 55 cm mély az amúgy 1,2 méter széles és mintegy 1 méter magas tér. Literszámokkal sem áll rosszul a Tourneo Connect – nem részletezzük, táblázatunkból az összes verzió értéke látható.
Tourneo Connect | Ambiente | Trend | Titanium |
1.0 EcoBoost 100 LE M6 | 5 190 000 | 5 505 000 | 6 270 000 |
1.6 TDCi 95 LE M5 | 5 625 000 | 5 940 000 | 6 705 000 |
1.6 TDCi 95 LE M5 Econetic | - | 6 150 000 | - |
Grand Tourneo Connect | |||
1.6 TDCi 95 LE M5 | 5 750 000 | 6 065 000 | 6 830 000 |
1.6 TDCi 115 LE M6 | - | 6 330 000 | 7 095 000 |
Ezért az árért még az is vállalható, hogy az utastérben minden plasztik kemény – ez egy ilyen foci. A futáskultúra azonban példás, a Transit Connect benzinesként és dízelként is csendes. Grandként mondjuk csakis dízel lehet, 95 vagy 115 lóerős 1.6 TDCi. Az izmosabbiknál már hatsebességes váltóval. A „rövidhez” kérhető az Év Motorja díjas 1,0 literes EcoBoost 100 lóerős változata is. A németországi bemutatón azt is próbára tehettük. Két felnőttel egészen vígan, persze autópályán már a dízeleknél zajosabban és jelentősen nagyobb fogyasztással vitte a kisebbik Tourneo Connectet. Dízelből mindkét verziót, az ötsebességes váltóval adott 95 lóerőset és 115 lovas, hatfokozatú váltósat is hajthattuk. Egyértelműen utóbbi a kellemesebb, és ráadásul vegyes érték szerint a takarékosabb is, persze 265 000 forintos felára a mindössze 1 deciliterrel kisebb étvágy miatt mai árak szerint 662 500 kilométer alatt jönne csak vissza.
Természetes, hogy ami a Transit Connect esetén elérhető, az a Tourneo Connectnél is. Így kérhető navigáció vagy tolatókamera, de még a városi koccanásokat elkerülő automatikus fékrendszer is. Utóbbiért 190 500 forint fizetendő, az extrák legtöbbje átlagos árú, de például a csomagtérpadlóra összehajtható harmadik üléssor 88 900 forintért olcsó. A Tourneo persze nem az, ára annak megfelelően árazott, hogy ez a szegmens legfrissebb, legmodernebb, de sanszosan legkifinomultabb képviselője is. Minden verziónál visszagurulásgátlós ESP-vel, 6 légzsákkal, fedélzeti számítógéppel. A középső, Trend felszereltségtől fűthető szélvédővel, elektromos hátsó ablakokkal, Bluetooth kihangosítós CD-rádióval, elektromos és fűthető tükrökkel. A csúcs Titanium szintnél már minden igényt kielégítő ellátmánnyal: bőrbe varrt kormánnyal, tempomattal, tolatóradarral, panorámatetővel, kétzónás automata légkondicionálóval, kereszttartókat is adó tetőcsomagtartóval, elektrokróm középső és elektromosan behajtható külső tükrökkel. Utóbbival persze már nagyon nem olcsó, 6,27-7,095 millió forint a Tourneo Connect, illetve a Grand Tourneo Connect. Így aztán – miként a melósoknak a Transit Connect – hiába álomautó, az átlagcsaládok részére vélhetően csak álom marad. Főként nálunk, ahol még a hálóval vagy ráccsal leválasztott rakterű verzió sem adható el haszonjárműnek, áfa nélkül. Európa számos piacán azonban igen, azokon sikeres lehet majd – nálunk sajnos kevéssé.