Családosan is stílusosan – Peugeot 508 SW
Fizetett hirdetés
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 EAT8 Allure teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Előfordult már a történelemben nem egyszer, hogy magas menőségi szintről beszéltünk egy kombi esetében. A Peugeot 508 SW most csatlakozott ehhez a nagyon kis halmazhoz.
Az új Peugeot 508 SW-nél ez nem a véletlen műve, dizájnja az egyik legnagyobb fegyvere.
Már csapotthátúként is tarolta a piacot megjelenésével, mégis az az érzésünk, hogy a kombinál teljesedik ki a forma.Az 508 SW tehát már alapáron meglehetősen high-tech arcát mutatja,
ha pedig ez nem lenne elég, távolságtartós tempomatot és akár hőkamerás éjjellátót is rendelhetünk hozzá a kategóriában elsőként. Vezetéstámogatókból viszont mindenképp járnak a fontosabbak, mint például a vészfékezésre figyelmeztető és beavatkozásra is képes asszisztens, mely 5-140 km/h között aktív, valamint a kormányzással sávban tartó segéd is az 508 SW szériatartozékai. Tempomat is van mindenképp, ennek kapcsolója a kormány mögé került és a klasszikus Peugeot-s elrendezés szerint egy külön kis kar, de annak már egy egészen új generációja, a kapcsolók elrendezése és logikája nem változott.Az apró kormány keveset fordul, a játékszerű vezetési élmény itt is megvan, nem mindennapi könnyedséggel irányítható.
A kormány a helyzethez képest közvetlen, a kerekek a legkisebb mozdításra azonnal fordulnak és légiesen mozdul az egész autó a megadott irányba. Nem érezni súlyos tárgynak, ami a hétköznapokban sokat számít egy ilyen autónál. Rendkívül csöndes, sem a kétliteres dízelmotorból, sem a külvilág zajaiból nem kapunk bántó mértékkel, előbbi miatt el is tudja feledtetni mi is hajtja valójában.Ezzel együtt is harmonikusabbnak hat a gyengébbik verzió, mely a váltóval együtt remek összhangot alkot zavarmentes vezetési élménnyel karöltve.
Kellően határozott a futómű is, kis kanyarvadászat is belefér, ha az izgalmas külső kicsit felborzolta volna a kíváncsiságunkat. Jó ránézni, jó vezetni és nagyon jó benne utazni is, vérbeli francia, miközben extravaganciáját ízléses mértékben fűszerezték sportossággal is. Utóbbit üzemmódválasztóval fokozhatjuk, aminek Sport állásában megérkezik a hanggenerátor és tovább forog a motor, később kapcsol a váltó, amit egyébként a kormány mögötti fülekkel is vezérelhetünk. Karbonszálas mintázatú betéteket kap már alapból is az utastér, az Allure felszereltség pedig annyira gazdag, hogy elgondolkodtató, érdemes-e följebb konfigurálni. Ránézésre izgalmas és tágas, beülve beváltja a hozzá fűzött reményeket, könnyedén megfűszerezheti a rövidebb és hosszabb utazásokat is. Az SW felára 450 ezer forint a kupés limuzinhoz mérten, így az 1.5 BlueHDi 9,34 millió forintról startol, a mindenképp 8 fokozatú automatával társított 2,0 literes dízel 10,54, Allure szinttel 11,09 millió forintról. Ha kipróbálnád ezt az autót, az Emil-Frey Peugeot szalonjában, az M5 bevezetőjénél megtalálod!Árak
Tesztmodell alapára
9 340 000 Ft (2019.09.02.)
Tesztautó ára
11 090 000 Ft (2019.09.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Nyomaték:
400 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
Végsebesség:
230 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4790 mm
Szélesség:
1859 mm
Magasság:
1420 mm
Saját tömeg:
1540 kg
Össztömeg:
2146 kg
Tengelytáv:
2793 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
530-1780 l
Belső szélesség elöl:
1455 mm
Belső szélesség hátul:
1413 mm
Belmagasság elöl:
881 mm
Belmagasság hátul:
883 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
541 mm
Ülőlap hossza hátul:
477 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1133 mm
Csomagtér magassága:
499 mm
Csomagtér hossza:
1059 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
400 Nm
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,4 s
CO2-kibocsátás:
118 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km