Családi Toyota egy Dacia áráért? Vajon tényleg létezik?
Családi harc: Dacia Lodgy vs. Toyota Proace City Verso és testvérei
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Döbbenet, de olyan áron érkezett a hazai piacra a Toyota Proace City Verso, hogy a piackedvenc és árbajnok Dacia Lodgy számára is konkurenciát jelent. Elvégeztük a nagycsaládos matekot.
Dacia Lodgy, Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter, Toyota Proace City Verso - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Citroën Berlingo/Opel Combo Life/Peugeot Rifter/Toyota Proace City Verso | 4403 | 1848 | 1844-1874 | 2785 | 65-2126 |
Dacia Lodgy | 4498 | 1751 | 1683 | 2975 | 207-2617 |
Ahogyan az eladásokból látható, a legtöbb nagycsaládos vásárlónál itt meg is áll a matek, hiszen ha a legolcsóbb "nem Daciát" keressük a piacon, akkor is uszkve 1 millió forintos felárat kell fizetnünk, ami messze nem biztos, hogy megéri a bármely egyéb márka fanatizmusát. Lássuk a lehetőségeket!
Dacia Lodgy, Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter, Toyota Proace City Verso - alap benzinmotorok
Tce 130 FAP | PureTech 110 | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1333 | 1199 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 130 (5000) | 110 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 240 (1600) | 205 (1750) |
Végsebesség [km/h] | 194 | 175 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,2 | 11,8 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,4-6,8 | 6,5-7,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 146-155 | 147-174 |
Saját tömeg [kg] | 1234 | 1473 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1870 | 2040 |
Citroën Berlingót a már légkondicionálós Live alapfelszereltséggel és a modellre érvényes 720 ezer forintos forgalmazói ármérsékléssel 5 805 000 forinttól kaphatunk, de hozzá 300 ezer forintba kerül a harmadik üléssor, azaz a nagycsaládos alapverzió és -ár 3 605 000 forint. Ennyiért az 1,2 literes háromhengeres, 110 lóerős motort kapjuk meg - 6 légzsákkal, tempomattal és vészfékező-rendszerrel, elektromos ablakokkal, Bluetooth-kapcsolatos hifivel és 16 colos kerekekkel, kétoldali tolóajtóval. Az alap Lodgyhoz mérten itt is milliós felárat láthatunk, de ha a fullextrás verziót nézzük, akkor is több mint 600 ezer forintosat, ráadásul ha a Citroënnél dízelt szeretnénk, az 150 ezer forintos felár a benzineshez mérten.
Maradva a "franciáknál", a Peugeot Rifter benzines alapverziója 6 160 000 forintról startol (a dízel szerényebb árról, de alacsonyabb felszereltséggel indul, itt is jobban járunk az alap benzinessel, ugyanis légkondicionálóval felszerelve már a gázolajos lenne a drágább). Az Active ellátmányú Rifter az alap Berlingóhoz hasonlóan kétoldali tolóajtós, minden fontos extrát adó, de szabadidő-autósabb megjelenése és egyedi, i-Cockpit műszerfala miatt is drágább, nagycsaládosként is 4 085 000 forinttól vihető csak haza.
Listaáron még drágább az Opel Combo Life, aminél a hétülésességhez a második, Enjoy ellátmány választandó. Az Opelnél az extrákat is drágábban mérik, de tudjuk jól, kedvezményt személyes ajánlattal az Opel is bőséggel ad, így összességében nem biztos, hogy drága lesz a listaáron az elvárt extrákkal a nagycsaládosok számára is 4,51 millió forintos villámos "tesó", ami ugyebár szintén PSA termék.
Dacia Lodgy, Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter, Toyota Proace City Verso - alap benzinesek, néhány extrával
Dacia Lodgy Tce 130 Arctic | Citroën Berlingo Live PureTech 110 | Toyota Proace City Verso Combi | Peugeot Rifter Access PureTech 110 | Opel Combo Life 1.2 Turbo Enjoy | |
Alapár | 5 349 000 Ft | 6 525 000 Ft | 6 920 000 Ft | 6 910 000 Ft | 6 440 000 Ft |
Kedvezményes alapár | 5 349 000 Ft | 5 805 000 Ft | 6 420 000 Ft | 6 160 000 Ft | 6 440 000 Ft |
Légkondicionáló | X | X | X | X | X |
Elektromos első ablakok | X | X | X | X | X |
Távirányítós központi zár | X | X | X | X | X |
Rádió Bluetooth és USB kapcsolattal | X | X | X | X | X |
Teljes értékű pótkerék | 30 000 Ft | 40 000 Ft | X | 40 000 Ft | 50 000 Ft |
Sávelhagyás-jelző | - | X | X | X | X |
Táblafelismerő | - | X | X | X | X |
Fáradtságfigyelő | - | X | X | X | X |
Tempomat és sebességhatároló | X | X | X | X | X |
Elektromos külső tükrök | X | X | X | X | X |
Légzsákok száma | 4 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Isofixes ülések száma | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Tolatóradar | 50 000 Ft | 85 000 Ft | X | 85 000 Ft | 120 000 Ft |
Felnik mérete | 15" | 16" | 16" | 16" | 16" |
Bal oldali tolóajtó | - | X | 150 000 | X | X |
Harmadik üléssor | X | 300 000 Ft | x | 300 000 Ft | 400 000 Ft |
Kedvezményes vételár extrákkal | 5 429 000 Ft | 6 230 000 Ft | 6 570 000 Ft | 6 585 000 Ft | 7 010 000 Ft |
Kedvezményes vételár extrákkal és nagycsaládos kedvezménnyel | 2 929 000 Ft | 3 730 000 Ft | 4 070 000 Ft | 4 085 000 Ft | 4 510 000 Ft |
Garancia | 3 év/100 000 km | 5 év/100 000 km | 5 év/250 000 km | 5 év/100 000 km | 5 év/100 000 km |
Nem tudom elképzelni, hogy a Dacia Lodgyt megvegyem, egyszerűen számomra annyira csúnya formailag. Ettől persze még lehet, hogy van olyan akinek tetszik, vagy legalább megoldást nyújt. Ha választani kell, akkor inkább a Peugeot-Citroen-Opel-Toyota négyesből bármelyik, mert igazából csak a márkajelzés és néhány formai elem más. Ha mindenképpen dönteni kell, akkor a Berlingo. Sajnos azonban ezekben a motor csak 3 hengeres. A Daciaban lévő 1,33 TCe 4 hengeres Renault motor klasszisokkal jobb. Úgy lenne az igazi, ha egy Renault motorral szerelt Berlingot lehetne választani 🙂
nick: szerintem mind undi, de azért 3M-ért egy jól felszerelt Dacia nem rossz bolt.
Mondjuk nekem nem sok különbség lesz árban a Toyota és a Dacia között. A Dáciánál a listaárból semmi kedvezményt nem kaptam, az 5,9 millióból. A toyotánál pedig sikerült még márciúsban a középfelszereltséget megkapnom támogatással, toyota kedvezménnyel, egyéni kedvezménnyel eggyütt 3,2 millióért. Konkreétan 300 ezer volt a különbség. Azóta mondjuk emeltek a Toyotánnál is, ha jól. tudom.
Szia
Melyik kereskedésben vetted?
Pécs