Családi Napot tart és visszatér az Opel a motorsportba
Indul a Le Mans-i 24 óráson az Opel - ültünk a versenyautójában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Erőteljesen pergeti a dobokat az Opel, hiszen következik a Legendák Találkozása, azaz az Opel Családi Napja, érkeznek új modelljei, s a márka még a motorsportba is visszatér, Le Mans-ban is ott lesz.
Azt a napot, amelyet immár harmadik éve tart meg a Hungaroringen - idén május 11-én, hogy a márka fanatikusai és vásárlói egy kicsit még jobban kötődjenek a villámos modellekhez. Program annyi lesz, hogy azt felsorolni is nehéz, az összes a legendak.com weboldalon látható, de azt azért mi is eláruljuk, hogy a Hungaroringen kerékpárral is végig lehet majd menni, bemutatót tart a Talmácsi Motosport Iskola, lesz jótékonysági autóverseny, OPC-élményautózás a legszerencsésebb résztvevőknek. Az Opel-tulajdonosok ugyanakkor saját autóikkal is indulhatnak gyorsulási versenyen, a napot pedig felvonulással zárják majd a ringen a kilátogató opelesek.
Az Opel Családi Napnak azonban korántsem jelenti ez a végét, a napközben gyerekprogramokkal, légiparádéval, táncbemutatókkal és temérdek egyébbel is csábító rendezvény esti csúcspontja a Hungaroring 13-as kanyarjában tartott - az egész rendezvényhez hasonlóan ingyenes - Tankcsapda koncert.
A Legendák Találkozásán - számos korábbi nevezetes sorozat mellett - természetesen kint lesz az Opel mai kínálata, debütál a friss, hazai felépítményekkel támadó, a hungaroringi hétvégét követően az Opel kereskedésekhez turnéra induló - Combo, Vivaro, Movano - haszonjármű-kínálat, a 6 990 000 forintos alapárral most debütáló Cascada kabrió, valamint a szintén nemrégiben érkezett Adam kisautó is. Utóbbinak legfrissebb, a Genfi Autószalonon bemutatkozott Rocks különkiadása is látható, valamint az a raliautó is, amelyet a kis és kezdő csapatoknak, gyári kiszerelésben, versenyzésre készen kínál az Opel.
És most következik a csúcspont: látható lesz az az Opel Astra OPC-alapú versenyautó is, amellyel az Opel nem csupán az OPC-fejlesztések helyszínéül is szolgáló Nürburgring 24 órás versenyén, hanem a híres Le Mans-i 24 óráson is rajthoz áll (méghozzá több példánnyal). Az autó műszaki paramétereiről hivatalos infók még nincsenek, de persze egy-két infót azért sikerült beszerezni. A ringen Joachim Winkelhock, az Opel korábbi DTM-es versenyzője, ma szerződött tesztpilótája, amúgy az első német túrautó-bajnok, 1999-es Le Mans győztes mutatta be, hogy mit tud az Astra OPC-re épülő versenygép. Menet közben ő árulta el, hogy az amúgy az Opel gyári motorsport-szereplését a pontosan egy hét múlva, május 17-én startoló Nürburgringi 24 órás futamon való részvétellel felélesztő Astra pályaautó semmilyen lényegi változással nem különbözik az OPC-től. Annak 2,0 literes turbómotorját mintegy 30 lóerő többlettel, azaz több mint 300 lóerős teljesítménnyel veti be. Karosszériája természetesen „kibelezett”, bukócsövezett. Az Astra függőcsapszeges első és Watt-rudas hátsó felfüggesztése pedig jó alap volt a versenygép számára is, természetesen keményített rugókkal és gátlókkal, valamint kerámiafékekkel. Most hétvégén a Hungaroringen még látható lesz a versenygép, utána pedig az átmenetileg nálunk állomásozó példány is Le Mans vagy a Nürburgring felé veszi az irányt, hogy valamelyik 24 óráson rajthoz álljon.
Az Astra pályaautót természetesen csak a versenypilóták hajthatják, az alapokat adó Astra OPC-t és a Corsa legkeményebb, OPC Nürburgring Edition szériáját azonban az Opel Családi Napján is vezethetik majd néhányan. Nyilván csak a legszerencsésebbek, hiszen hiába van kint tucatnyi OPC modell, a szervezők több mint 30 ezer látogatót várnak, így nyilván csakis a legszerencsésebbeknek adatik majd meg az OPC-próba. Az az OPC-próba, amit az újságírók természetesen megkaptak a 210 lóerős, 100 km/órára 6,8 másodperc alatt gyorsuló, versenypályán kiautózhatatlan, 230 km/órás végsebességű Corsa OPC Nürburging Edition és a 280 lóerős, 100 km/órára kereken 6 másodperc alatt érő és akár 250 km/órás végsebességre is képes Astra OPC által.
Mindkettő elöl hajt, mindkettőben sperrdiffi is van, jelentősen érződik az Astrán a többlet teljesítmény, de sajnos a többlet önsúly is, kanyarban alulkormányozottabb, amit viszont erőteljes gyorsításnál a hátulról, rezonátorból érkező hanghatás igyekszik ellensúlyozni. Meg persze a sokkal komolyabb menetdinamika és a függőcsapszeges, Opel szaknyelven HiPer Strut első futómű által adott sokkalta jobb kormányozhatóság. Az ülések mindkettőben remek Recaro kagylók, fogyasztási értékekről versenypályás használat után nyilván kevéssé érdemes beszélni, de azért mégis érdekes, hogy az elvileg takarékosabb, gyári vegyes érték szerint 7,6 litert kortyoló Corsa 1,6-osáé 20 literes volt, míg a papírforma szerint 8,1 litert kérő Astra 2,0 literese elvolt a katalógusérték duplájával. Utóbbi is mutatja tehát, hiába virgonc és jópofa a Corsa Nürburgring Edition, azért az OPC Astra az úr – nem hiába készült abból az Opel pályaautója sem.
Május 11-én, azaz holnap a Hungaroringen természetesen mindegyik megcsodálható lesz, ahogyan az Opel összes mai, közelmúltbeli és néhány, akár 100 évvel ezelőtti modellje is – benzinvérűeknek jó programnak ígérkezik a Legendák Találkozása.