Extreme felszereltséggel még látványosabb a Jogger
Kisebb távokon vezettük eddig az új Joggert külföldön és itthon egyaránt, és már akkor is sejtettük, hogy slágergyanús lehet a Dacia újdonsága a hazai piacon. Nekem továbbra sem változott a véleményem: nagycsaládosok számára ez az autó ideális választás.
Még úgy is, hogy egyelőre két hajtásláncra korlátozódik a kínálata, bár többféle felszereltséggel és ülésszámmal. Az állami támogatás persze csak a 7 üléses változatra érvényes, de az ötülésesek ára sem elrugaszkodott a manapság látható árcédulák között. Az első hosszabb időre érkező tesztautó a TCe 110 volt, tehát az erősebb, kizárólag benzines változat, ráadásul a legmagasabb felszereltséggel.
A piac egyik legjobb ajánlata nagycsaládosok számára
Továbbra is fenntartom a véleményemet, hogy a Jogger formatervéért már őszintén lehet lelkesedni, bár még mindig érzek egy kis tartózkodást az emberek részéről, amikor meghallják a márkanevet. Mintha úgy már nem akarnák bevallani, hogy valójában tetszik nekik az autó. Kíváncsi lennék egy olyan kísérlet végeredményére, ahol az emblémát letakarják, és úgy kérdezik az embereket, mennyire tetszenek a vonalai, vajon mennyivel többen mernék rávágni, hogy csinos? Bár kicsit zavar, hogy még mindig sokan ennyire presztízskérdést csinálnak a márkanévből, valószínűleg az eladásokra ez már nem fogja rányomni a bélyegét, hiszen a Jogger a józan észre is hat.
Feltűnő a lépcső a B-oszlopnál
Ha már az emblémát szóba hoztam, kezdem is azzal a kis érdekességgel, hogy már nem sokáig marad a jelenlegi logó, ráadásul a Joggeren már felbukkan az új is. Egészen pontosan a legmagasabb, Extreme felszereltségű változatokon. Ezeket fekete, 16 colos könnyűfém felnik vadítják meg, illetve a díszbetéteknek álcázott matricákból is több jut rá, és ezeken látható a Dacia jövőbeli emblémája. Talán ez az egyetlen pont az autó külsején, amibe bele lehet kötni, mármint a matricák alkalmazása, hiszen ez egy feltűnő spórolás. Hátul még a Dacia és a Jogger felirat is csak matrica, de hát ha ez az ára, hogy olcsóbban jussunk új autóhoz, hát legyen.
Mindenben megfelel a kor divatjának
A fekete díszbetétek csupán matricák, de a felniken felbukkan a Dacia jövőbeli emblémája
Bár nagyon hasonlít az autó orra az új Sanderóra, azért nem teljesen ugyanolyan, Jóval látványosabbá teszik például a domborítások a motorháztetőn. Legalábbis akkor, ha az alap Sanderóval hasonlítjuk össze, mert a Stepway esetén már más a baba fekvése. A Stepway már ugyanezt a domborítást kapja, illetve ugyanazokat a díszbetéteket az első lökhárítóba, amelyek egyébként a ködfényeket is magukba foglalják. Ugyanakkor a Jogger alapból ilyen, tehát nincs is szükség a palettáján Stepway modellre. Oldalról a B-oszlop lépcsője a legfeltűnőbb, ami 40 milliméteres ugrás, a segítségével még tágasabb lett a fejtér hátul. Ebből a perspektívából a leglátványosabbak a sárvédődomborítások is, illetve innen tűnik fel leginkább, hogy tetőléceket is kap az autó. Ezek moduláris „sínek”, elforgathatók, így klasszikus tetőcsomagtartó is kialakítható a Joggeren. Hátul sincs vége a menőségnek, ugyanis nem nehéz belelátni egy Volvót, főleg a hátsó lámpatestek formája miatt. A hab a tortán a terrakotta barna fényezés, az Extreme változat ezzel teljesedik ki, bár az is igaz, hogy ez egy 170 ezer forintos extra.
Erős a Volvo utánérzés, ami egyébként nem baj. Talán még presztízsnövelő értékkel is bír
A feliratok csak matricák
Bent egyértelműen az új Sandero műszerfala köszön vissza, a magasabb felszereltségeknél ízléses szövetbetéttel. Ez feledteti az olcsó, kopogós műanyagok jelenlétét, amit a jó ergonómia szintén képes ellensúlyozni. Extreme felszereltség esetén már digitális klíma és 8 colos érintőképernyős infotainment kijelző is jár, ami telefontükrözést is tud, illetve ott van mellette a telefontartó kar. Mögötte pedig az USB bemenet, bár itt azért elkövettek egy kis ergonómiai bakit, mert kicsit nehezebb egy adathordozót az USB-portba dugni. Ettől független a vezetési pozíció könnyen beállítható, a műbőr kormány fogása nagyon jó, a szövetülések kényelmesek, jól tartanak, ülőlapjuk lehetne talán kicsit hosszabb, extraként pedig fűtés is rendelhető hozzájuk.
A műszerfal egy az egyben a Sanderóból érkezett
Magasabb szinteken telefontükrözős infotainment is jár, extraként ülésfűtés is rendelhető
Hátul szintén kényelem fogad, a gyáriak szerint 190 centis magasságig. Szintén extraként rendelhető az első ülések háttámlájából lehajtható tálca, de nagy erénye a Joggernek, hogy leghátul sem kínzás az utazás, még felnőtteknek sem. Mivel a középső sor üléseinek nem csak a háttámlája mozgatható, hanem maguk az ülések is felhajthatók, beszállni sem nehéz, és még pohártartókat is kapnak a leghátsó utasok. Igaz, ha teltházas az autó, akkor a csomagtér csak 160 literes, de a leghátsó üléseket lehajtva máris 565 literes teret kapunk, a középső sort ledöntve pedig 1807 literesre nő a térfogat.
Egyszerűek és nagyszerűek a szövetkárpitos ülések
Leghátul is kényelmesen elférnek a felnőttek
Ugyancsak mindenkit megnyugtathatok, hogy nem alulmotorizált a Jogger a háromhengeres, egyliteres turbós benzinmotorral. A 110 lóerő és a 250 Nm elegendő az autó mozgatásához. Az ereje persze valahol 3000-es fordulat környékén jön meg igazán, de a hatfokozatú sebességváltó passzentosan mozgó karjával nem nyűg a munka, ugyanakkor a fokozatokba hangos kattanással érkezik meg, amin még lehetne finomítani. Ugyanígy a motor rezonanciáinak csökkentésén, mert alapjáraton is jól érezhetően remeg. Hangja is a tipikus, kicsit kerregő háromhengeres, de szerencsére autópályán sem válik túlságosan tolakodóvá.
Három henger, 999 köbcenti, 110 lóerő. Hidd el, hogy elég a mindennapok során!
Étvágya sem vészes, a gyári adathoz képest nem kért sokkal többet. Az első 100 kilométeren 6,6 literre adódott a vegyes átlag, ám ekkor még csak sofőrrel. Aztán később, bebizonyítandó, hogy nem alulmotorizált, szépen beültettem még hat embert, és így sem szállt el a vegyes fogyasztás, ami 7,2 literre emelkedett. Mindez úgy, hogy a műszerfalon csak későn fedeztem fel az Eco gombot, amivel lehet némileg csökkenteni a fogyasztást, bár ezt megnyomva kissé lomhábbá válik az autó, így a gyorsulása is túllépi a 11,2 másodperces gyári adatot. Magyarán veszít a rugalmasságából, pedig azzal nincs különösebb baj amúgy sem. Bátran vállalhatóak vele országúti előzések. Vezetni pedig kimondottan kellemes érzés. A kormány rendkívül pontos, sokszor megfordult a fejemben, hogy már-már sportautósan pontos, a futómű pedig szépen kisimítja az úthibákat, miközben nem annyira lágy, hogy ijesztően megdőljön az autó a tempósabb kanyarokban. Pedig még a szabad magassága sem kicsi, jól használható telekjárónak is a 20 centiméterével, de az erő mindenképp csak az első kerekekre jut.
Kellemes meglepetés a vezetési élménye. Pontos a kormány, kényelmes a futómű
Végül azok a bizonyos árak. Jelenleg hét üléssel 6,2 millió forint a Jogger alapára, az Extreme felszereltséggel már 7 199 000 forint, de erősebb motorral ez is 7 319 000 forintra nő, néhány fontosabb extrával, többek között a tolatókamerával, parkolóradarokkal, holttérfigyelővel is 8 millió forint alatt marad. Viszont ezek az árak csökkenthetők a 2,5 millió forintos állami támogatással, legalábbis év végéig. Úgy pedig tényleg a piac egyik legjobb ajánlata a nagycsaládosok részére.
Telekjárónak is alkalmas, de összkerékhajtás nincs
Értékelés
Pozitív
Hatalmas utastér, ár/érték arány, vezetési élmény
Negatív
Nagyon olcsó hatású műanyagok, spórolás nyomai
Árak
Tesztmodell alapára
7 199 000 Ft (2022.05.25.)
Tesztautó ára
7 719 000 Ft (2022.05.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 5000-5250 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 2900-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
900-960 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1220 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1220 mm
Csomagtér magassága:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1920 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Raktérnyílás magassága:
860 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
200 Nm 2900-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 5000-5250 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,2 l/100km
Nem lehet lehajtani az üléseket? Leghátul és középen sem? Akkor nehéz lehet ebbe a csomagokat belerakni,
Dehogynem. Mindkét sor össze, majd előre is hajtható, a leghátsó ülések könnyen kiemelhetők.
A képeken nem ez látszik. A képeken az ülések támlája nincs rendesen elfektetve, csak lehajtva, mintha nem férnének el.
A következő tesztautónál bemutatjuk részletesen!
A teszteken valamiért elhanyagolt terület ez, pedig érdemes lenne megmutatni azokat a részeket is, amik a katalógusból kimaradtak. Pl. nem látni a pótkerék helyét sem.
Képeken, videókban, tesztekben tetszett ez a Jogger. Pláne a Lodgyhoz képest, ami nálam – már elnézést – a “bottal sem piszkálnám meg” kategória. Kb. 2 hete egy rendezvényen a helyi Renault/Dacia kereskedés standján láthattam élőben is. Egy szürke példány volt kiállítva. Élőben sajnos nem tetszett. De ettől még másnak tetszhet, amúgy jó autó, kár, hogy nem kapható az 1.33 TCe motorral. Azzal nem lenne semmiféle kérdés a teljesítményt, menettulajdonságokat illetően.
Nem néz ki rosszul . De azért 3 hengerest 7 milláért 🙂 Köszi nem. Jó nekem a Merci kisbusz is 🙂
Nem akartam elhinni az árát…Hét-Nyolc Millió között.? DACIA. ? És még, Nem omlott össze a hazai új autópiac.??? Ez sokkolt engem…És rugóznak az élelmiszer árakon,FAGYLALT gombócokon.??? Parkolási Díjakon……Rezsi STOP. ÁRSAPKA. Hazai cifranyomor…….