Családi idill – itthon a Honda Civic Tourer

Raktérben rekorder, vezetni is jó: Honda Civic Tourer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jó sok év után ismét kompakt kombival jelentkezett a Honda, a Civic Tourer ráadásul rögtön kategóriaelső csomagteret villantott. Kipróbáltuk.


Hirdetés




Honda Civic Tourer – méretek
Hosszúság [mm] 4535
Szélesség [mm] 1770
Magasság [mm] 1480
Tengelytáv [mm] 2595
Csomagtér [l] 624-1668









Honda Civic Tourer – műszaki adatok
1.8 i-VTEC 1.8 i-VTEC AT 1.6 i-DTEC
Motor benzines benzines dízel
Hengerűrtartalom [cm3] 1798 1798 1597
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/5 kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 142 (6500) 142 (6500) 120 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 174 (4300) 174 (4300) 300 (2000)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,2 10,9 10,1
Végsebesség [km/h] 210 205 195
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6,2 6,5 3,8
CO2-kibocsátás [g/km] 146 153 99
Saját tömeg [kg] 1280-1340 1313-1380 1337-1430






Honda Civic Tourer – listaárak (Ft)
1.8 i-VTEC 1.8 i-VTEC AT 1.6 i-DTEC
Comfort 5 449 000 5 749 000 6 449 000
Sport 5 849 000 6 149 000 6 849 000
Lifestyle 6 249 000 6 549 000 7 249 000
Executive 7 149 000 7 449 000


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

36 thoughts on “Családi idill – itthon a Honda Civic Tourer

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Akkor a nagybátyád baromi szerencsés ember, mert én Lignanoból jöttem haza féklámpa nélkül az akkor 4 éves Fabia Combi 1.4 MPI-vel. Egyéb tapasztalataim az autóval 5 év 8 hónap és 96 ezer km használat után a kötelező szervízeken kívül (amelyek 50 ezer forint alatt soha nem álltak meg már abban az időben sem):

    – 3 darab féklámpa kapcsoló csere (a márkaszervíz félhivatalos tájékoztatása szerint ez típushiba volt a 2002-2003-ban gyártott Fabiákon, ennek ellenére a Porsche Hungária nem ismerte ezt el és mindig kifizetteték a csere árát – ezzel gondolom megoldottak egy visszahívási akciót és lehet mutogatni például a Toyotára, hogy már azok minősége sem a régi),
    – X darab (már pontosan nem emlékszem) szilent csere az első futóműben,
    – 9 darab fényszóróizzó (Phillipstől a gagyi kínaiig mindennel próbálkoztam, de egyiket sem szerette, ráadásul az akkumulátor oldalán rémdráma kicserélni),
    – 60 ezres szervíz 105 ezer jó magyar forint a márkaszervízben (nem ma, hanem 2006-ban!!!),

    A végére pedig a történet csattanója, a 2003 januárjában 3.450.000 vásárolt autót 1.150.000-ért számították be egy új autó árába 2008 szeptemberében. Az autó törve soha nem volt, gyakorlatilag karcmentes állapotban került eladásra és végig garázsban tartottam. Ebben a nyomott árban persze az is benne lehetett, hogy akkor tört a pénzügyi válság Magyarországon. De valószínűleg az is, hogy már akkor is tele volt az ország használt Skodákkal.

    Egyébként volt ami tetszett benne, az ajtók csukódási hangja remekül hozta a „műprémium” feelinget. Akinek ez a fontos, az bátran vegye meg.

    Azóta ismét japán típust vezetek, amely most lesz 6 éves és hiába Európában gyártott, 52 ezer kilométer után 0, azaz nulla problémám volt vele a kötelező szervízeken kívül. És ha a munkám úgy kívánja, akkor el merek vele indulni mondjuk Glasgowba, mert tudom, hogy haza is érek vele.

    Szóval a Golf Variant talán(?) egy ligában játszik a Civic Tourerrel, de hogy az Oktavia nem, az biztos.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Nagybátyám – nem rég volt 60 – mindig japán kocsikkal járt. Külföldi munkahelyének köszönhetően már a 80-as évek elején Hondája volt, aztán később Toyotára váltott. Több Corollája is volt. Mindegyiket újonnan vásárolta, és kb. 5-6 év után ismét újra cserélte. A forma, szépség nem sokat számított nála, csak a funkcionalitás, sokáig használta azt a bizonyos „csúnya” Corollát is, ráadásul a szépséget kicsit sem javító zöld színben.
    Aztán 2007-ben egyszer csak megjelent egy Skoda Octaviaval. Kérdeztem, hogy mi történt? Azt mondta, hogy megnézte az aktuális japán (Toyota, Honda) kínálatot, és az Octaviat is. A számára szükséges extrákkal az Octavia kerek 1 millióval olcsóbb volt, mint az aktuális Corolla. Ez már elég indok volt ahhoz, hogy – ahogy ő fogalmazott – japánról európaira váltson. Azóta is boldog Octavia tulajdonos. Igazából soha nem volt komolyabb gondja egyik kocsijával sem, igaz Budapesten inkább BKV-val jár, az autót pl. Bp- Prága, Bp.-Bécs vagy Bp-Zágráb utakra használja. Talán ez is számít, hogy sokkal több az Octavia, mint a japán vetélytársak.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Skoda fan vagyok, megverve egy év ufó Civicezéssel, de sz nekem is ronda. A félhátulról való (utolsó) képen talán elviselhetően néz ki, majd élőben is megsasolom, hátha csak szokás kérdése.
    A csomagtartót meg ne hasonlítsuk egy Octaviahoz, ugyanis annak nem a csomagtérpadló alatti rekesszel együtt 6XX liter a puttonya, ráadásul ott lapulhat egy teljes értékű pótkerék. Itt hogy van?

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    „.. Wvzs, akinek nem tetszik, nem veszi meg. Akinek van pénze, annak nem számít egy autónak a használati értéke és csak a forma alapján vásárol. A Golfod jobban gyorsul? Lehet. Valószínűleg nem tervezték bele a kisebb környezetszennyezést. Egyébként az a Civic, amit kipróbáltál, míg el nem éri a szoftverében beállított „km-t”, addig ne várd a csodát. Azt viszont nem tudom, hogy ezekben még benne van-e a „kick down” lehetőség. Az én 8 éves 1.2-esem I-DSI „motorjában” még bent van. Itt gondolom sokan kiakadnak a Honda árán, de nem egy EU-s (vám)védett termékről van szó.
    Érdekesség:
    Én 8 éve 3.010.000- ért vettem egy fullosnak mondható új „kis”autót (Japánból jött, fél évet vártunk rá). Majdnem ugyanilyen (kisebb)felszereléssel kombi Skoda Fabiára a kereskedők 3.5 milliós, WV Polóra 3.2 milliós ajánlatot adtak durvább hitel feltételekkel.
    Az autó a mai napig nem zörög. Keveset fogyaszt. Szinte az üzemanyagon kívül nem nagyon költünk rá. Lehet, hogy elfogult vagyok, de van viszonyítási alapom. Én sem a formája miatt vettem az autót. (Eladni még most sem szeretném) Ezért furcsa, hogy alig van árkülönbség egy szomszédból jövő autó és egy a világ másik részéről jött autó közt. Mondjuk az itt gyártott Suzuki a románoknál olcsóbb.
    ——————————–
    2006-ban a fapados 1.2-es S.Fabia alapára 2.700.000 Ft volt. Az én autóm klíma nélküli változata 2.650.000Ft volt! (ABS, EBD, CD-s rádió, központi zár, elektromos tükrök- ablakok, szuper üléshajtogatási rendszer, nagyobb csomagtér,3 év gari, ingyen assisstance,jobb hitel,
    olcsó szervíz(!). A Fabiákban ekkor kezdték csak vezetői oldalra légzsákot szerelni. Ez volt az egyetlen extra alapból. … „

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Még annyit, hogy a Hondák az USA-ban használtan is drágák. Amikor 12 évvel ezelőtt megláttam az akkori új Honda Jazz-t, azt mondtam rá, elképesztően ronda. Aztán a sors fintoraként ilyet hoztam ki a szalonból. Azóta megszépült. :-))

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    [b]„Persze lehet dünnyögni most egy sort az amerikai piac igénytelenségéről”[/b]
    Az amerikai piac egyáltalán nem igénytelen. Oda mindenből a legjobbat viszik. Igen, ott nem sokat bajlódnak az autóval. Ott még az is elvárás, hogy bordásszíjat se kelljen cserélni az autó egész élete folyamán, ami ahogy írtad, 3-400.000 mérföld a szerényebb autóknál. Az olajcserét általában gondosan megcsinálják, de ami annál több az már ott tragédia, tehát minimum elvárás a hosszú életű, üzembiztos, strapabíró autó.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Az amerikai piac egyáltalán nem igénytelen. Oda mindenből a legjobbat viszik. Igen, ott nem sokat bajlódnak az autóval. Ott még az is elvárás, hogy bordásszíjat se kelljen cserélni az autó egész élete folyamán, ami ahogy írtad, 3-400.000 mérföld a szerényebb autóknál. Az olajcserét általában gondosan megcsinálják, de ami annál több az már ott tragédia, tehát minimum elvárás a hosszú életű, üzembiztos, strapabíró autó.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Jeremy Clarkson hazájában a „csúf” Hondákból tavaly 53 ezret adtak el. Körülbelül ennyire veszik ott komolyan őt és a ripacsságait a műsorában.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Felfordult a gyomrom ezektől az össze-vissza eldobált élek, domborulatok, furcsa (ahogy előttem mondták BŰN RONDA) formák tömkelegétől, ahogy Jeremy Clarkson mondaná: Hideous.
    Gyalázatos az esztétikuma (ha egyáltalán van neki olyanja’), kész terror. Lehet bármilyen jó kocsi, de ha így néz ki kívül, belül, akkor már a látványától elkeseredik a normális ember. Ehhez képest még a régi Honda City is kész modell alkat, kecses, arányos formával… Siralmas, milyenek az új Hondák, pedig mennyire lehetett kedvelni a kis aranyos régebbi gépeiket.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    A Hondánál készen vannak a turbós benzinmotorok, kiválasztott újságírók ki is próbálhatták őket decemberben, a tokioi szalon előtt Motegiben. Egyébként meg miért is siettek volna ezek bemutatásával? 2015-ben visszatérnek a F1-be, keresni sem kell jobb alkalmat az új turbós motorcsalád akkori bemutatására.

    Másfelől vizsgálva a kérdést, a Honda fő piaca az Egyesült Államok, ott pedig nem dőlnek be ennek a „csodaszernek”, lévén hogy arrafelé 3-400 ezer mérföldet mindenféle fődarab csere nélkül ki kell bírni egy motornak.
    Persze lehet dünnyögni most egy sort az amerikai piac igénytelenségéről, DE előtte gondoljátok át, hogy kik azok, akik az utóbbi 30 évben kikoptak onnan vagy mellékszereplők lettek, vagy mindig is azok voltak (Pug, Renault, Fiat, Alfa, Mazda, Mitsu, Suzuki, Volvo… csak néhány név a teljesség igénye nélkül).

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    HARMÓNIA.Ez az ami hiányzik ebből az autóból.A méretéhez képest sok benne a hullám.Ha már Honda akkor inkább a 2013-as Tourer.De mostanság inkább az új Mazda 6 Sportkombi ha lehet.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Egyetértek a legtöbb előttem szólóval, sajnos ennek a Hondának sem sikerült a formja. És ez még óvatos kritika, mert igazából bűn ronda lett. A hátsó ajtón a rejtett kilincs teljesen megtöri a formát, sajnos ez egy nagyon rossz megoldás, amit több gyártó is alkalmazott az utóbbi időben. Egyik kocsi sem szép vele, minden esetben ront az összképen, itt is ez a megoldás a főbűnös a „gnóm” formáért. A Seat Leonon már elhagyták ezt a megoldást, jót is tett a kocsinak.
    Motorikusan biztos tökéletes a Honda, de ideje lenne kijönniük egy turbo benzinessel, vagy egy olyan megoldással, mint pl. a Mazdánál a Skyactive, mert aki lemarad, az kimarad. És ez még a Hondára is igaz.
    Nem tudom elképzelni, hogy egy Octavia kombi vagy egy VW Golf Variant helyett ezt válasszam. Ha már Honda, akkor inkább a CRV, az jó lett.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Csak nekem jön be ez a verda? 🙂

    élőben teljesen rendben volt. Van benne valami komikus, és semmi „Hondás” sincs benne, de ugyanúgy szimpi mint az előző UFO.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Tudod Kempelen, koromból eredően emlékszem rá, hogy a 80-as évek közepén, megjelenésekor az 1. gen CRX-et is savazták az olyan „japánautószakértők” mint te, ma pedig az autóépítés egyik legnagyobb ikonja. Persze ha te akkor még a csattogós lepkét tologattad, akkor erre nem emlékezhetsz…de kérdezz nyugodtan, válaszolok neked „japánautó” ügyben.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Az lehet, hogy nem a német autók a legjobbak, de hogy a a japánok a legrondábbak, az biztos. Márpedig, hogy az autót jó lesz-e vagy sem, az ugye kétesélyes, de hogy ez a kocsi ocsmány, az egészen biztos.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Ahogyan haladunk az időben egyre rondábbak, hitványabb minőségűek a kocsik is mint minden más..

    Ezek után a franciák következnek, Twingo Grandtour?? ha már a clió megvolt , ezek után már ez is belefér, nem?
    De hogy egy Hondát így el.asznak…van ebben a hitvány kinézetű Civicben Dacia vonás is.. gratula a japánnak, sikerült egy vasárnapi kinézetű s.art megvalósítani.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Sajnos nekem is csatlakoznom kell az előttem szólókhoz…véleményem szerint is borzasztóan csúnya autó lett. Persze ettől még lehet jó, főleg a diesel verzió.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    A szépségről sem érdemes vitatkozni, mert az unalmas német, vagy egyáltalán régies formáktól eltérő bármi lehúzható… Meg ott van a szubjektivitás, mint faktor.

    Szerintem az eleje sokkal jobb, mint a hátúlja, de ez szubj…

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Nekem 98-as Hondám van. Na de ez a mai inkább valami Frankenstein-szörnyre emlékeztet. Nehéz bármi harmóniát találni benne. Úgy tűnik egy-két vén szamuráj ki kell haljon a design-részlegen. Akár a Mazdánál.

    Addig inkább a fűnyíró-motorcsónak vonalon erősíthetne a Honda.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Igen, kedves gyerekek! A nemetek gyartjak a legjobb autokat, az ADAC hibastatisztikai pedig ezt ala is tamasztjak:)) Szep almokat, alvas elott nezzetek meg a TV macit is!!

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Ennél rondábbat nem láttál évek óta? Jó neked. Én valahogy nem ezt tapasztalom az utcán. Egyébként nekem sem nagyon tetszik, pedig Civicem van, csak egyel korábbi. A WTCC verziót azért elfogadnám, egye fene. 🙂

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    A hátulja még ok, de az eleje az hitvány, de nagyon. Belül se jobb. Tényleg úgy tűnik, hogy mostanában „csomagtartóharc” folyik az autógyártók ezen kategóriáinak a körében.

  • 2017.10.29. at 12:40
    Permalink

    Előre is elnézést a Honda-fanoktól, de ennél rondább autót nem láttam már évek óta. Nyilván ez magánvélemény, de kívül-belül visszataszító számomra, bármekkora is a csomagtartója. 🙁

Vélemény, hozzászólás?