Szemből a Tourer is éppen olyan, mint az ötajtós Honda Civic, annak is a frissített változata. Az ötajtóst még "régi" arcával nyúztuk tavaly ősszel, s döbbentünk rá, hogy valóban szenzációsan takarékos az új 1.6-os dízelmotorral.
A két kasztni a B-oszloptól hátrafelé mutat eltérést
A ferdehátúnál - hátsó túlnyúlásával - 23,5 centivel hosszabb kombi ötödik ajtajának üvegét nem osztja meg keresztgerenda, de az emelkedő övvonal és a lőrésszerű ablak okán a Tourerből is korlátozott a kilátás
A hátsó kilincs itt is "rejtett", a kerékjáratok fekete műanyagozása divatosan terepes látszatot kelt. Rafinált megoldás a hátsó oldalablaké, ahogy rányúlik a D-oszlopra. Az európai igényeket figyelembe véve Európában tervezett és fejlesztett, Európában, közelebbről Angliában gyártott Civic Tourer 4,53 méteres hosszával ma már nem számít olyan hű, de nagynak, ennek fényében szép a rekordméretű raktér
Honda Civic Tourer – méretek
A 90-es évek végén Aerodeck volt a Civic kombija, most Tourernek hívják a puttonyos Honda Accord öccsét. A kompaktok negyede kombi karosszériával talál gazdára, 60 százalékuk dízelmotorral, nálunk 70 százalékban céges beszerzésben - hangzott el a sajtótájékoztatón. A Honda amúgy fiatal családosoknak szánja, továbbá olyanoknak, akiknél már kirepültek a gyerekek, s akár nagyobb kategóriából váltanának lejjebb, ám a minőségből nem engednek, igényeikből nem adnának alább
És akkor a rekordméretű raktér: alapból 624 literes a csomagtartó, amiből 117 liter a "könnyen takarítható" anyagból készített padló alatti rekesz térfogata. Külön rekesz van a kalaptartónak is. Üléshajtással - síkpadlósan - bővítve, a tetővonalig mérve "csak" 1668 liternyi a hely, ez már nem számít kategóriaelső értéknek. Az Octaviára is rápirító 624 litert úgy sikerült összehozni, hogy az üzemanyagtank az első ülések alatt lakik, s a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés sem túl helyigényes. És még egy rekord: a rakodóperem 565 mm-re van a földtől, szuperkönnyű a pakolás a széles nyíláson át
A jó öreg Honda-féle varázsülés: pikk-pakk felhajtható a hátsó ülőlap, s odaállítható mondjuk egy kisebb hűtő. A padlóborda minimális
Ahogy az ötajtósé, úgy a vele azonos padlólemezen gyártott kombi utastere is egész tágas. Talán csak a hátsó ülőlap hossza hagy némi kívánnivalót maga után, cserébe a kevésbé lejtős tetővel a fejtér bővült, az átlagnál magasabbak is jól elférnek
Ahogy az aktuális Civic-nemzedék most már két-, sőt, a szedánnal együtt háromtagú kínálatának külsejébe, úgy a belső kialakításba is bele lehet kötni, mondván kissé kaotikus, de az ellentábornak is igaza lehet, amikor azt válaszolja, hogy legalább nem unalmas. A minőségérzet rendben, az üléspozíció trendin magas, a kiváló váltó karja kiválóan kézre esik. Pakolórekesz dögivel, a húsos, "fehér varrással szebbé tett" kormányra jó rámarkolni. A fehér varrás az üléseken és a térdtámaszon is visszaköszönhet. A hifi és a volán gombjainak környéke fényes fekete, a levegőrostélyok kerete krómozott műanyag
Motorból nincs sok, na nem mintha igazából szükség lenne többre. Van egy szívó benzines (képünkön), s van egy dízel. Mindkettő remek, az automata váltóval is kérhető i-VTEC persze valamivel többet fogyaszt, bezzeg olcsóbb. Egy rövid próbakörre őt vittük el manuális váltóval, s ha már nem is olyan pörgős Honda-féle, de kellemes, kulturált darab. Paraméterek az alábbi táblázatban
Honda Civic Tourer – műszaki adatok
Egy kis kitérő, de végül is a modellhez kapcsolódó érdekesség: igen, 20 évvel a 850-es Volvo után megint lesz kombi versenygép a brit túraautó-bajnokságban induló Civic Tourer "személyében". Michelisz Norbi WTCC-kocsija marad ferdehátú
Vissza a polgári újdonsághoz: az 5 csillagos Euro NCAP törésteszt-eredményű Civic Tourer fedélzetén - felszereltségtől függően - nagy halom biztonsági, radaros/kamerás kütyü figyel a családra. Egyikük a városi koccanásgátló (aktív városi fék) vagy legalábbis az ütközés erejét mérséklő rendszer (32 km/h-s tempóig), amit mi is tesztelhettünk egy gumi-Jazz társaságában. Van még ráfutásos ütközésre figyelmeztetés, sávelhagyásra figyelmeztetés, táblafelismerés, automatikus távolsági fényszóró, holttérfigyelő, tolatókamera kitolatást segítő rendszerrel, ami hátramenet közben oldalról érkező járművet érzékel, s van adaptív tempomat is
Hogy a kombit is élmény legyen vezetni elsőrangú útfogással és stabilitással, áthangolták a kormányzását, módosították az első és a hátsó rugóstagokat, a lengéscsillapítókat is. A futómű és a karosszéria merevítése sem maradt el. Van már továbbá - világújdonságként - adaptív hátsó lengéscsillapítás is a Lifestyle és az Executive felszereltségű modellekhez (opciós a Sport szintnél. Miért csak hátsó? Mert a súlyterhelés változása főként ezt a tengelyt érinti, és olcsóbb is így... Comfort, Normal és Dynamic üzemmódok közül választhat a sofőr
Az adaptív hátsó lengéscsillapító rendszer működésének lényege, hogy a lengéscsillapítókban speciális mágnesszelepeket helyeztek el, melyek révén szabályozható a hidraulikafolyadék áramlása és ezáltal a csillapítás erőssége. Az ideális hangolásért a vezérlőelektronika három szögmérő szenzor és a CAN-bus rendszer segítségével figyeli a karosszéria mozgását, és a pillanatnyi viszonyokhoz igazodva teszi lágyabbá, illetve keményebbé a rugózást. Új padlólemez-borítást is kapott az autó a légellenállás csökkentéséért
Honda Civic Tourer – listaárak (Ft)
Végül a fenti táblázatban is mutatott árról: a Civic Tourer alapára benzinesként 5,45, dízelmotorral 6,45 millió forint. Az ötajtóshoz képest ez 250 ezres felár (az ötajtósnál nincs Comfort szint). Széria egyebek mellett a dombsegéd, a stop-start rendszer, a LED-es nappali menetfény, az automata klíma, a tempomat, a Magic hátsó ülés is. A szalonokban március 7-9. között nyílt napokon lehet ismerkedni az újdonsággal
Kiindulsz egy 10 éves Fabiából és fikázod az Ocatviat úgy, hogy egy métert nem mentél vele…
Akkor a nagybátyád baromi szerencsés ember, mert én Lignanoból jöttem haza féklámpa nélkül az akkor 4 éves Fabia Combi 1.4 MPI-vel. Egyéb tapasztalataim az autóval 5 év 8 hónap és 96 ezer km használat után a kötelező szervízeken kívül (amelyek 50 ezer forint alatt soha nem álltak meg már abban az időben sem):
– 3 darab féklámpa kapcsoló csere (a márkaszervíz félhivatalos tájékoztatása szerint ez típushiba volt a 2002-2003-ban gyártott Fabiákon, ennek ellenére a Porsche Hungária nem ismerte ezt el és mindig kifizetteték a csere árát – ezzel gondolom megoldottak egy visszahívási akciót és lehet mutogatni például a Toyotára, hogy már azok minősége sem a régi),
– X darab (már pontosan nem emlékszem) szilent csere az első futóműben,
– 9 darab fényszóróizzó (Phillipstől a gagyi kínaiig mindennel próbálkoztam, de egyiket sem szerette, ráadásul az akkumulátor oldalán rémdráma kicserélni),
– 60 ezres szervíz 105 ezer jó magyar forint a márkaszervízben (nem ma, hanem 2006-ban!!!),
A végére pedig a történet csattanója, a 2003 januárjában 3.450.000 vásárolt autót 1.150.000-ért számították be egy új autó árába 2008 szeptemberében. Az autó törve soha nem volt, gyakorlatilag karcmentes állapotban került eladásra és végig garázsban tartottam. Ebben a nyomott árban persze az is benne lehetett, hogy akkor tört a pénzügyi válság Magyarországon. De valószínűleg az is, hogy már akkor is tele volt az ország használt Skodákkal.
Egyébként volt ami tetszett benne, az ajtók csukódási hangja remekül hozta a „műprémium” feelinget. Akinek ez a fontos, az bátran vegye meg.
Azóta ismét japán típust vezetek, amely most lesz 6 éves és hiába Európában gyártott, 52 ezer kilométer után 0, azaz nulla problémám volt vele a kötelező szervízeken kívül. És ha a munkám úgy kívánja, akkor el merek vele indulni mondjuk Glasgowba, mert tudom, hogy haza is érek vele.
Szóval a Golf Variant talán(?) egy ligában játszik a Civic Tourerrel, de hogy az Oktavia nem, az biztos.
Nagybátyám – nem rég volt 60 – mindig japán kocsikkal járt. Külföldi munkahelyének köszönhetően már a 80-as évek elején Hondája volt, aztán később Toyotára váltott. Több Corollája is volt. Mindegyiket újonnan vásárolta, és kb. 5-6 év után ismét újra cserélte. A forma, szépség nem sokat számított nála, csak a funkcionalitás, sokáig használta azt a bizonyos „csúnya” Corollát is, ráadásul a szépséget kicsit sem javító zöld színben.
Aztán 2007-ben egyszer csak megjelent egy Skoda Octaviaval. Kérdeztem, hogy mi történt? Azt mondta, hogy megnézte az aktuális japán (Toyota, Honda) kínálatot, és az Octaviat is. A számára szükséges extrákkal az Octavia kerek 1 millióval olcsóbb volt, mint az aktuális Corolla. Ez már elég indok volt ahhoz, hogy – ahogy ő fogalmazott – japánról európaira váltson. Azóta is boldog Octavia tulajdonos. Igazából soha nem volt komolyabb gondja egyik kocsijával sem, igaz Budapesten inkább BKV-val jár, az autót pl. Bp- Prága, Bp.-Bécs vagy Bp-Zágráb utakra használja. Talán ez is számít, hogy sokkal több az Octavia, mint a japán vetélytársak.
Ennyi önjelölt autószakértőt, meg szépérzékű formatervezőt! Lehet megvenni egy Logan Mcv-t se tudnak, de fikázni azt igen.
Szerintem nagyon szép ! Sportos , minőségi és ugyanakkor családias . Nem kell leragadni egy – két modellnél , haladni kell a korral .
Csatlakozom az előttem szólókhoz.A Honda sosem volt híres a szép autóiról.
A megvervét annyiban módosítanám, hogy jó volt az egy év, csak sajna egy háromajtós verziót dobott a gép, gyerek miatt cserélni kellett sajnos.
Skoda fan vagyok, megverve egy év ufó Civicezéssel, de sz nekem is ronda. A félhátulról való (utolsó) képen talán elviselhetően néz ki, majd élőben is megsasolom, hátha csak szokás kérdése.
A csomagtartót meg ne hasonlítsuk egy Octaviahoz, ugyanis annak nem a csomagtérpadló alatti rekesszel együtt 6XX liter a puttonya, ráadásul ott lapulhat egy teljes értékű pótkerék. Itt hogy van?
„.. Wvzs, akinek nem tetszik, nem veszi meg. Akinek van pénze, annak nem számít egy autónak a használati értéke és csak a forma alapján vásárol. A Golfod jobban gyorsul? Lehet. Valószínűleg nem tervezték bele a kisebb környezetszennyezést. Egyébként az a Civic, amit kipróbáltál, míg el nem éri a szoftverében beállított „km-t”, addig ne várd a csodát. Azt viszont nem tudom, hogy ezekben még benne van-e a „kick down” lehetőség. Az én 8 éves 1.2-esem I-DSI „motorjában” még bent van. Itt gondolom sokan kiakadnak a Honda árán, de nem egy EU-s (vám)védett termékről van szó.
Érdekesség:
Én 8 éve 3.010.000- ért vettem egy fullosnak mondható új „kis”autót (Japánból jött, fél évet vártunk rá). Majdnem ugyanilyen (kisebb)felszereléssel kombi Skoda Fabiára a kereskedők 3.5 milliós, WV Polóra 3.2 milliós ajánlatot adtak durvább hitel feltételekkel.
Az autó a mai napig nem zörög. Keveset fogyaszt. Szinte az üzemanyagon kívül nem nagyon költünk rá. Lehet, hogy elfogult vagyok, de van viszonyítási alapom. Én sem a formája miatt vettem az autót. (Eladni még most sem szeretném) Ezért furcsa, hogy alig van árkülönbség egy szomszédból jövő autó és egy a világ másik részéről jött autó közt. Mondjuk az itt gyártott Suzuki a románoknál olcsóbb.
——————————–
2006-ban a fapados 1.2-es S.Fabia alapára 2.700.000 Ft volt. Az én autóm klíma nélküli változata 2.650.000Ft volt! (ABS, EBD, CD-s rádió, központi zár, elektromos tükrök- ablakok, szuper üléshajtogatási rendszer, nagyobb csomagtér,3 év gari, ingyen assisstance,jobb hitel,
olcsó szervíz(!). A Fabiákban ekkor kezdték csak vezetői oldalra légzsákot szerelni. Ez volt az egyetlen extra alapból. … „
Még annyit, hogy a Hondák az USA-ban használtan is drágák. Amikor 12 évvel ezelőtt megláttam az akkori új Honda Jazz-t, azt mondtam rá, elképesztően ronda. Aztán a sors fintoraként ilyet hoztam ki a szalonból. Azóta megszépült. :-))
Tök igazad van, szerintem sem igénytelen piac. Nem véletlenül igyekszik mindenki oda, aki számít az iparágban.
[b]„Persze lehet dünnyögni most egy sort az amerikai piac igénytelenségéről”[/b]
Az amerikai piac egyáltalán nem igénytelen. Oda mindenből a legjobbat viszik. Igen, ott nem sokat bajlódnak az autóval. Ott még az is elvárás, hogy bordásszíjat se kelljen cserélni az autó egész élete folyamán, ami ahogy írtad, 3-400.000 mérföld a szerényebb autóknál. Az olajcserét általában gondosan megcsinálják, de ami annál több az már ott tragédia, tehát minimum elvárás a hosszú életű, üzembiztos, strapabíró autó.
Az amerikai piac egyáltalán nem igénytelen. Oda mindenből a legjobbat viszik. Igen, ott nem sokat bajlódnak az autóval. Ott még az is elvárás, hogy bordásszíjat se kelljen cserélni az autó egész élete folyamán, ami ahogy írtad, 3-400.000 mérföld a szerényebb autóknál. Az olajcserét általában gondosan megcsinálják, de ami annál több az már ott tragédia, tehát minimum elvárás a hosszú életű, üzembiztos, strapabíró autó.
Jeremy Clarkson hazájában a „csúf” Hondákból tavaly 53 ezret adtak el. Körülbelül ennyire veszik ott komolyan őt és a ripacsságait a műsorában.
Felfordult a gyomrom ezektől az össze-vissza eldobált élek, domborulatok, furcsa (ahogy előttem mondták BŰN RONDA) formák tömkelegétől, ahogy Jeremy Clarkson mondaná: Hideous.
Gyalázatos az esztétikuma (ha egyáltalán van neki olyanja’), kész terror. Lehet bármilyen jó kocsi, de ha így néz ki kívül, belül, akkor már a látványától elkeseredik a normális ember. Ehhez képest még a régi Honda City is kész modell alkat, kecses, arányos formával… Siralmas, milyenek az új Hondák, pedig mennyire lehetett kedvelni a kis aranyos régebbi gépeiket.
A Hondánál készen vannak a turbós benzinmotorok, kiválasztott újságírók ki is próbálhatták őket decemberben, a tokioi szalon előtt Motegiben. Egyébként meg miért is siettek volna ezek bemutatásával? 2015-ben visszatérnek a F1-be, keresni sem kell jobb alkalmat az új turbós motorcsalád akkori bemutatására.
Másfelől vizsgálva a kérdést, a Honda fő piaca az Egyesült Államok, ott pedig nem dőlnek be ennek a „csodaszernek”, lévén hogy arrafelé 3-400 ezer mérföldet mindenféle fődarab csere nélkül ki kell bírni egy motornak.
Persze lehet dünnyögni most egy sort az amerikai piac igénytelenségéről, DE előtte gondoljátok át, hogy kik azok, akik az utóbbi 30 évben kikoptak onnan vagy mellékszereplők lettek, vagy mindig is azok voltak (Pug, Renault, Fiat, Alfa, Mazda, Mitsu, Suzuki, Volvo… csak néhány név a teljesség igénye nélkül).
Az orra még elmegy, de a többi ronda lett sajna, rosszak az arányai és belül is elég gagyi.
HARMÓNIA.Ez az ami hiányzik ebből az autóból.A méretéhez képest sok benne a hullám.Ha már Honda akkor inkább a 2013-as Tourer.De mostanság inkább az új Mazda 6 Sportkombi ha lehet.
Egyetértek a legtöbb előttem szólóval, sajnos ennek a Hondának sem sikerült a formja. És ez még óvatos kritika, mert igazából bűn ronda lett. A hátsó ajtón a rejtett kilincs teljesen megtöri a formát, sajnos ez egy nagyon rossz megoldás, amit több gyártó is alkalmazott az utóbbi időben. Egyik kocsi sem szép vele, minden esetben ront az összképen, itt is ez a megoldás a főbűnös a „gnóm” formáért. A Seat Leonon már elhagyták ezt a megoldást, jót is tett a kocsinak.
Motorikusan biztos tökéletes a Honda, de ideje lenne kijönniük egy turbo benzinessel, vagy egy olyan megoldással, mint pl. a Mazdánál a Skyactive, mert aki lemarad, az kimarad. És ez még a Hondára is igaz.
Nem tudom elképzelni, hogy egy Octavia kombi vagy egy VW Golf Variant helyett ezt válasszam. Ha már Honda, akkor inkább a CRV, az jó lett.
Csak nekem jön be ez a verda? 🙂
élőben teljesen rendben volt. Van benne valami komikus, és semmi „Hondás” sincs benne, de ugyanúgy szimpi mint az előző UFO.
Tudod Kempelen, koromból eredően emlékszem rá, hogy a 80-as évek közepén, megjelenésekor az 1. gen CRX-et is savazták az olyan „japánautószakértők” mint te, ma pedig az autóépítés egyik legnagyobb ikonja. Persze ha te akkor még a csattogós lepkét tologattad, akkor erre nem emlékezhetsz…de kérdezz nyugodtan, válaszolok neked „japánautó” ügyben.
Az lehet, hogy nem a német autók a legjobbak, de hogy a a japánok a legrondábbak, az biztos. Márpedig, hogy az autót jó lesz-e vagy sem, az ugye kétesélyes, de hogy ez a kocsi ocsmány, az egészen biztos.
Jézusom de varacskos randa egy autó.
Ahogyan haladunk az időben egyre rondábbak, hitványabb minőségűek a kocsik is mint minden más..
Ezek után a franciák következnek, Twingo Grandtour?? ha már a clió megvolt , ezek után már ez is belefér, nem?
De hogy egy Hondát így el.asznak…van ebben a hitvány kinézetű Civicben Dacia vonás is.. gratula a japánnak, sikerült egy vasárnapi kinézetű s.art megvalósítani.
Sajnos nekem is csatlakoznom kell az előttem szólókhoz…véleményem szerint is borzasztóan csúnya autó lett. Persze ettől még lehet jó, főleg a diesel verzió.
Én még ilyen aránytalan, gnóm, rusnya autót nem láttam!
Iitt pontosan lehet látni, hogy mennyivel szebb oldalról, mint egy golf:
http://www.origo.hu/auto/20140225-honda-civic-tourer-magyarorszagi-menetproba.html
A szépségről sem érdemes vitatkozni, mert az unalmas német, vagy egyáltalán régies formáktól eltérő bármi lehúzható… Meg ott van a szubjektivitás, mint faktor.
Szerintem az eleje sokkal jobb, mint a hátúlja, de ez szubj…
Nekem 98-as Hondám van. Na de ez a mai inkább valami Frankenstein-szörnyre emlékeztet. Nehéz bármi harmóniát találni benne. Úgy tűnik egy-két vén szamuráj ki kell haljon a design-részlegen. Akár a Mazdánál.
Addig inkább a fűnyíró-motorcsónak vonalon erősíthetne a Honda.
Így van, és mint tudjuk, az ADAC nem részrehajló és soha nem hazudik. :))
Igazad van, a Kübelwagen kifejezetten jó autó volt! 😛 hahahahaaaa
Igen, kedves gyerekek! A nemetek gyartjak a legjobb autokat, az ADAC hibastatisztikai pedig ezt ala is tamasztjak:)) Szep almokat, alvas elott nezzetek meg a TV macit is!!
Ilyen ronda autót rég nem láttam autót csak a németek tudnak gyártani más nem .
Ennél rondábbat nem láttál évek óta? Jó neked. Én valahogy nem ezt tapasztalom az utcán. Egyébként nekem sem nagyon tetszik, pedig Civicem van, csak egyel korábbi. A WTCC verziót azért elfogadnám, egye fene. 🙂
A hátulja még ok, de az eleje az hitvány, de nagyon. Belül se jobb. Tényleg úgy tűnik, hogy mostanában „csomagtartóharc” folyik az autógyártók ezen kategóriáinak a körében.
Előre is elnézést a Honda-fanoktól, de ennél rondább autót nem láttam már évek óta. Nyilván ez magánvélemény, de kívül-belül visszataszító számomra, bármekkora is a csomagtartója. 🙁