Családi dízelsportolás: jön a kombi Volkswagen Golf GTD
Új ellenfél a sportos, dízel, kompakt kombik között: itt a Volkswagen Golf GTD Variant
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Élőben Csak Genfben, de fotókon már most leleplezte a Volkswagen a kombi Golf GTD-t. Kivirágzott az erős, dízel kompakt kombik piaca.
A Peugeot kijött a 308 GT-vel, ami lehet dízel és kombi, a Ford Focus ST frissítésének a legnagyobb újdonsága a dízelmotor, naná kombiként az is elérhető. Ebbe a közegbe szúrta be a Volkswagen a hagyományos Golf GTD, azaz a dízel GTI kombi változatát. A VW kombioffenzívája minden teljesítményszinten zajlik, a Golf R Variant után most a szerényebb és dízel sportváltozaton a sor. A wolfsburgiak a Genfi Autószalonra ígérték a bemutatót, de már most megmutatták fotón, milyen a GTD-n a kombiputtony. Műszaki oldalról nem túl sok a meglepetés, a Variant a ferdehátú hajtásláncát kapja.
A GTD motorja 2,0 literes turbódízel 184 lóerővel és 380 Newtonméterrel, ami elég tág tartományban elérhető, 1750 és 3250 közötti fordulatszámon. A kombi csak négy tized másodperccel sprintel lassabban a sima GTD-nél, 0-100-as szintideje 7,9 másodperc. Kombinált, EU-ciklus szerinti fogyasztása 4,4 liter, ami ennyi erő mellett igen derék érték (még akkor is, ha a gyakorlatban ennél több jön ki). Jellegzetes ködfényszórójával, széles szájú GTD lökhárítójával a sima kombitól több ponton is különbözik a dízel csúcsputtonyos. Méhsejtmintás a hűtőrács és füstszínűek a lámpaburák, de ennél fontosabb, hogy a 15 milliméterrel ültetett sportfutómű mellé járó alap kerekek csak 17 colosak így a kocsi mindennapi használhatósága nem sérül a feleslegesen nagy malomkerekek miatt. Alap a dupla végű króm kipufogó, a xenon fényszóró és a közvetlenebb áttételezésű kormány is.