Családi autóra melyik abroncs a legjobb? ADAC nyárigumi teszt

ADAC nyárigumi teszt 2012 - nagy méretben nincs rossz abroncs?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyobb abronccsal elvileg könnyebb megállni. Vajon a teszteredmények szerint is?

A Golf-osztály gumiméretének tekinthető ma a 205/55 R16, de számos középkategóriás, illetve családi egyterű is ilyen abroncsot visel. A kisautók méretével végezve az ADAC e sorozattal is elvégezte éves gumitesztjét. A módszer, a vizes és száraz mérések, illetve az eredmények súlyozása (a nedves utas jellemzők 40, a szárazak 20, a kopás szintén 20, a zaj és a kényelem pedig 10-10 százalékban határozza meg a végeredményt) már ismerős lehet, természetesen a német autóklub e méretben is fenntartja vétójogát: az egyik versenyszámban elvérző abroncs akkor sem szerezhet jó összesített értékelést, ha arra pontszáma feljogosítaná. Szintén ismert, hogy az egyes főkategóriák eredményei több mérésből, eltérő súllyal állnak össze. Míg száraz úton a menetstabilitás és a kezelhetőség fontosabb, mint a fékezhetőség, vízen utóbbi a leginkább meghatározó, s utána következik a kezelhetőség, majd a vízen futási (aquaplaning), végül pedig a kanyarjellemzők. Zaj szempontjából azonosan fontos az autóban és az azon kívül mért zajszint. Üzemanyag-fogyasztás, illetve kopás alapján nincsenek alkategóriák, így ott már a súlyozásokról sincs értelme beszélni.
A 15 darab 16 hüvelykes abroncs tesztjéből egyértelműen látszik: a nagyobb méret már eleve biztonságosabb jellemzőket ad, a vizsgált abroncsok közül mindegyik legalább kielégítő eredményt adott, jó eredménnyel azonban ugyanúgy csak 5 abroncs végzett, mint a kisebb, 14 colos méretben. Az árak itt természetesen átlagban jelentősebbek, de azért ezen méretosztályban is lehet akár kevéssel 50 euró feletti darabáron is jó abroncsot kapni.
Hirdetés
A 240 km/óráig engedélyezett, V sebességindexű, 16 colos abroncsok között a Continental ContiPremiumContact 5 kiegyensúlyozott általános jellemzőivel, kiemelkedő biztonsági, nedves úton mutatott képességével és alacsony fogyasztást adó gördülésével nyert. A Goodyear OptiGrip esetén a jó általános jellemzőkön túl a kopásállóság emelhető ki, míg a dobogó harmadik fokára sorolt (a mezőnyben a legalacsonyabb alapárúnak számító) Dunlop SP Sport Fastresponse utóbbi esetén a szerény fogyasztáshoz hozzájárulás is pozitívum. A Bridgestone Turanza T001 szintén mindenhol jó, de a legjobb vízen, a Semperit Speed-Life pedig mindent tud, amit egy biztonságos abroncsnak tudnia kell, ellenben zaj, kopás és fogyasztás szempontjából már nem tartozik az élmezőnybe.
Az utóbbitól, azaz az elittől leszakadók sorát a neves Pirelli Cinturato P7 nyitja, ez az abroncs ugyan a legjobbnak bizonyult fogyasztás szempontjából és alacsony kopású, vízen azonban olyannyira nem remekelt, hogy az ADAC megvonta tőle a jó minősítés lehetőségét. Igazi versenyabroncs a Yokohama C.drive 2, vízen a legjobb, csak épp fenemód kopik. Nem úgy a kevéssé ismert C Formula, mely kopásállóságból a legjobb, takarékoskodik is, de vízen gyenge - pont a Yokohama ellentettje. Nem hazudtolta meg nevét az Uniroyal RainExpert, vízen különösen jónak bizonyult, kopása azonban viszonylag magas. Ismét ellentét a Hankook Kinergy Eco K425, mely ráadásul üzemanyag-hatékonyságból a legjobb, de vízen gyenge. Sehol sem kielégítő, vízen pedig átlag alatti a Maloya Lugano teljesítménye - utóbbi elmondható a Fulda EcoControl HP-ról is, mely legalább a fogyasztásra jó hatással van. Száraz úton jó, vizesen közepes, zajos és kopása miatt elvérző a Nokian V. Utóbbiból, azaz kopásból mondjuk a Nexen N8000 se jó, sőt, nem is takarékos, ellenben vízen legalább jó. A teszt leggyengébbjének viszonylagosan nagy kopásával, gyenge vizes képességeivel a Kumho Ecsta HM (KH31) bizonyult.

Az ADAC ajánlása szerint a nedves úton sokat autózók számára a Yokohama C.drive 2, illetve az Uniroyal RainExpert a nyerő, az alacsony fogyasztást preferálók számára a Pirelli Cinturato P7 vagy a Hankook Kinergy Eco, a hosszú futást, azaz alacsony kopást elváróknak a Goodyear OptiGrip, a C Formula vagy a Pirelli Cinturato P7 az optimális választás, míg a zajra érzékenyek számára ismét a Pirelli, illetve a Yokohama ajánlott. Mi ismét kiegészítenénk a németek értékelését: aki e szegmensben jó áron jó általános jellemzőket mutató abroncsot szeretne, az vegye a (vizsgált abroncsok közül) legkedvezőbb alapárút, azaz a Dunlop SP Sport Fastresponse abroncsot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Én is sok gumit elhasználtam,de a Continental nekem nem jön be. Főleg a Premium Contact…
    Írjanak róla akármit,nekem nem tetszett. Sokat határon autózva megismeri az ember melyik milyen.
    A Conti nekem kemény,bizonyos aszfaltokon jobban csúszik,esőben sem nyerte el a tetszésemet.
    A legjobb nyári gumi a Nokian. Ez kicsit jobban kopik,ez igaz,de minden aszfalton jól teljesít,most is ilyet veszek.
    Téli gumiban csakis Alpin.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Nem járok mindig más gumishoz, de voltam már párnál pont azért, mert ha valahol nem vagyok elégedett, akkor átmegyek másikhoz. De egyébként ennek mi köze ahhoz, hogy átvernek és nem végeznek normális munkát? Ha az utcáról beesek és még sosem jártam ott, akkor is normális kiszolgálást várok, így lesz az egyszeri elégedett kuncsaftból visszatérő vendég, nem?

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Több, mint érdekes, hogy az utóbbi évek ADAC tesztjeiben a Continental gumik szinte mindig a legjobbak.
    Futottam annak idején Wartburgon Conti gumival majdnem 80000 km-t amíg elkopott ,
    – az 1993-as 1.6 CL Seat Toledómon csak Michelin gumikat használtam télen-nyáron ,
    – az új Skoda Octáviámat sajnos nem Michelin hanem nyári Conti gumival szállították, de az ADAC tesztje ellenére Michelin X-MS Alpin téli gumit vettem rá.
    Tapasztalatom szerint a MICHELIN téli gumival a Skoda Octavia sokkal jobban fekszik az úton, és jobb a kocsi oldaltartása is, mint a nyári Contival.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Ha leveszed a gépről a kiegyensúlyozott kereket és visszarakod megvan rá az esély hogy mutat eltérést a felfogatás pontatlansága miatt. Ha kiegyensúlyozták és nem rázott akkor az jó ha igen vissza kell menni h csinálják meg ha nem találnak megoldást írány másik műhely.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Tisztelt Csintapala te minden hajvágáshoz másik fodrászhoz jársz?
    Ha engem megtisztel a visszajáró kuncsaft/ nem pesti lehúzós műhelyről beszélek/ akkor figyelembe véve a pénztárcáját járművét,életkorát ajánlok neki gumit. Polcon mindíg azt tartom amit én is feltennék és nemcsak a haszon diktál!! Aki szkeptikus volt már példa kivittem tesztelni a gumiját.Nyilván a rohamban erre nincs mindíg idő de aki ADAC teszt alaplyán vásárol kikéri a véleményemet is.És ha ő nem én elolvasom a teszteket.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Tisztelt Csintapala te minden hajvágáshoz másik fodrászhoz jársz?
    Ha engem megtisztel a visszajáró kuncsaft/ nem pesti lehúzós műhelyről beszélek/ akkor figyelembe véve a pénztárcáját járművét,életkorát ajánlok neki gumit. Polcon mindíg azt tartom amit én is feltennék és nemcsak a haszon diktál!! Aki szkeptikus volt már példa kivittem tesztelni a gumiját.Nyilván a rohamban erre nincs mindíg idő de aki ADAC teszt alaplyán vásárol kikéri a véleményemet is.És ha ő nem én elolvasom a teszteket.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Ez a másik, hogy a kereskedő mindig azt akarja rádsózni, amin a legnagyobb haszna van. A gumisokkal már sokat szoptam. A nyári kerekeimet már két helyen centíroztattam, és még mindig szar. Levételkor megnézettem a harmadik gumissal is, az 15 g eltérést mutatott.
    Én bízok az ADAC eredményeiben. Nekem a mostani téli az első újonnan vásárolt Conti gumim, de maximálisan elégedett vagyok vele. 200 lóerővel és hátsókerékhajtással teljesen magabiztosan tudtam hóban is közlekedni. A drágaságáról pedig annyit, hogy a legolcsóbb prémium volt, alig drágábban, mint a Hankook W442. A nyári Michelin is mocskosul tapad, de morzsálódva kezd kopni a széle kb. 6-7000 km futásnál. Kíváncsi leszek, mennyit fognak bírni.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    [i]“Az embernek legyen Gumisa kérje véleményét tapasztaljon és maga döntse el neki mi a jó ne más. “[/i]

    A gumistól én nem kérdezek semmit. A gumis kereskedő. Gumikat árul, ettől még nem biztos, hogy minden gumi tulajdonságait ismeri. Sőt, biztos hogy nem. (Aki a dohány trafikban árul 500 féle cigit meg pipadohányt, az sem ismeri mindegyiket tapasztalatból.)

    Ráadásul a gumis a haszonra hajt -kereskedő-, úgyhogy nem biztos, hogy a legjobbat ajánlja, hanem azt, ami éppen raktáron van neki és amit a legjobb haszonnal tud eladni.

    Amikor én a gumistól kérdeztem, hogy mit ajánl, akkor a tavalyról rajta maradt gumikat ajánlotta, nem azért mert azok a jók, hanem azért, mert azoktól akar megszabadulni.

    Az ADAC tesztekben sokszor vannak meglepetések, volt már, hogy szinte teljesen ismeretlen (maloya) márka is az élmezőnyben végzett és komoly márka -pl pirelli- került a nem ajánlott kategóriába. Szóval nem lehet őket részrehajlással vádolni, korrekten tesztelnek, aztán közlik az eredményeket.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Amit írsz, az vagy így van, vagy nem. Az sem kizárt, hogy tényleg a Contik a legjobbak mostanában az ADAC mérési módszere szerint. Azt ugyanis egyik gumis sem csinálja meg, hogy felrakja a gumikat azonos autóra, és mér.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Tisztelt urak nem tünik fel senkinek hogy a conti nyomja ezt az egész tesztet pénzel!!
    Mi az hogy a yokohama túl gyorsan kopik egy conti többet megy el 5000km el francokat, jellegét veszti ugyanúgy mint bármelyik más abroncs,cserébe drágább is . A michelin nem nyomul úgy reklámra mint régen ennyi. A téli autózás nem csak gumi kérdése tisztelt Ogre nekem dunlop sp wintersport m3 van jelenleg hibátlan.Nem is értem kinek tesztelnek ezek??
    Az embernek legyen Gumisa kérje véleményét tapasztaljon és maga döntse el neki mi a jó ne más.

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    a koőásállóságot hogy tesztelik? elsőkerekes kocsinál behúzzák a kézit és addig füstöltetik amíg el nem durran? amejik tovább bírja az nyert?

  • 2017.10.31. at 03:16
    Permalink

    Úgy tűnik ezen méretben nem tesztelt idén Michelint az ADAC, a [url=”http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/atlagautora_melyik_abroncs_a_legjobb_adac_nyarigumi_teszt_2012-7137″]kisautóknál[/url] azonban igen.

Vélemény, hozzászólás?