Családi autók 1,5 millióért. Melyiket érdemes keresni?
Átlagos igények szerinti családi autót kerestünk. Melyik a legjobb?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A leggyakoribb vásárlói igények szerint kerestünk családi használatra alkalmas használt autókat.
A keresési feltételeknek megfelelő modellek
Modell | Verziók | Átlagos futás [km] | Átlagkor | Átlagár [forint] | Példány |
Chevrolet Evanda | 2.0 16V Aut. | 108 000 | 5 év | 1 439 500 | 2 |
Chevrolet Lacetti | 1.4 16V és 1.6 16V, SW 1.6 16V | 48 971 | 4 év | 1 446 428 | 7 |
Chevrolet Tacuma | 1.6 16V | nincs adat | 4 év | 1 299 000 | 1 |
Citroën Berlingo | 1.4, 1.6 | 184 269 | 4,33 év | 1 334 000 | 3 |
Citroën C4 | 1.4, 1.6, 1.6 HDi, 2.0 HDi | 100 182 | 4,625 év | 1 385 625 | 8 |
Citroën Xsara Picasso | 1.6, 1.6 HDi | 99 599 | 4,875 év | 1 426 625 | 8 |
Fiat Stilo | 1.4 16V | 85 684 | 5 év | 1 419 000 | 2 |
Ford Focus, Kombi | 1.4, 1.6 | 157 977 | 5 év | 1 445 222 | 9 |
Ford Mondeo | 1.8 16V, 2.0 TDCi | 148 900 | 5 év | 1 399 500 | 2 |
Hyundai Matrix | 1.6 | 69 000 | 5 év | 1 390 000 | 1 |
Nissan Almera | 1.5 | 119 000 | 5 év | 1 290 000 | 1 |
Opel Astra Classic II, Caravan | 1.4 16V | 148 900 | 4,4 év | 1 480 000 | 5 |
Peugeot 307, SW, Break | 1.4, 1.6, 2.0, 1.6 HDi | 123 720 | 4,7 év | 1 423 600 | 10 |
Peugeot 407 | 2.0 Aut. | nincs adat | 5 év | 1 490 000 | 1 |
Renault Megane, Grandtour, Limousine | 1.4, 1.6, 1.5 dCi | 109 751 | 4,85 év | 1 425 350 | 20 |
Renault Scenic | 1.4, 1.6 | 140 000 | 5 év | 1 338 500 | 2 |
Volkswagen Golf | Golf V 1.6 Aut, Golf IV Variant 1.6 | 55 000 | 5 év | 1 370 000 | 2 |
Ahogyan az a táblázatból jól látható, némi szerencsével akár középkategóriás modellt, Chevrolet Evandát, Ford Mondeót vagy Peugeot 407-est is el lehet csípni 1,5 millió forint alatt, s az olcsóbb egyterűek (Chevrolet Tacuma, Citroën Berlingo és Xsara Picasso, valamint a Renault Scénic) is megjelennek, ám a kínálat zömét a családi használatra is alkalmas autók között a klasszikus alsó-középkategóriások adják.
Legfiatalabb átlagos életkorral és legszerényebb átlagos futással a Chevrolet Lacetti kapható - a márka értéktartása még nem az igazi, illetve a tulajok vélhetően a sokat kritizált, átlag feletti fogyasztás miatt nem autóztak sokat Chevy-jükkel. Egyterűt 5 év és 1,5 millió forint alatt (cikkünk írásakor) legvonzóbbat Hyundai Matrixot kapni, de lehet továbbá válogatni francia modellek közül is, Citroën Berlingo, Xsara Picasso és Renault Scénic egyaránt kínálkozik.
Miként az egyterűeknél, a hagyományos alsó-középkategóriásoknál is túlsúlyban vannak a keresési kritériumoknak megfelelő francia modellek, a németeknél alacsonyabb átlagos futással és árral kaphatók mind a Citroën C4, mind a Peugeot 307, mind pedig a Renault Mégane példányai. Kínálatukban egységesen léteznek 50 ezer kilométer alatti futásúak is.
Ár-érték arány kapcsán fölösleges lenne győztest hirdetni, hiszen például Volkswagen Golfból is lehet találni jó hirdetést, de csak egyet-egyet, ellenben az említett francia, illetve koreai modellek gazdag kínálatából sokkal könnyebben lehet korrekt példányra lelni - így aki 1,5 millió forintért szeretne 5 évnél nem idősebb családi járgányt, az leginkább Chevrolet Lacettit, Citroën C4-et, Peugeot 307-est és Renault Mégane-t érdemes nézzen.
hol éltek ti??átlagos család hogy venne ennyiért autót?havi nettó 80-100 000 ft.-ból??
minek 1.5 misi családi vasnak-ra.
kia rio ,daewoo kalos 1 misi alatt kapható a többit meg benzinre és a kötelező nyálát taknyát kicserélésre-vezérmöves dolgok-kell forditani.
ne a szomszédnak vegyünk autót.
A Picasso esetében azért érdekes ez a kor kérdés, mert a 2005-ösökben még az 1.6 8V 95LE-s motor van, és 2006-tól pedig az 1.6 16V 109LE-s motorral forgalmazták a kocsit (a benzinesekről van szó, csak abban gondolkodtam). Ez a motorváltás is okozza, hogy az 5 évesek kicsit dágábbak, mint a 6 évesek. Nekem egy 6 éves kocsim lett, még a 95LE-s motorral, eddig minden rendben vele.
Ahogy írod is, azt is szokták mondani, hogy az ember állapotot vesz, nem kort. De azért ezt bizonyos korlátok között kell kezelni. 10 éves kocsit akkor sem vettem volna, ha fele annyiba kerül, és (látszólag) tökéltes állapotban van. Örültem, hogy megszabadultam a 15 éves kocsimtól, ami látszólag rendben volt, soha nem volt törve (a vevő a próbaúton mondta is, hogy mennyire egyben van az autó), de egyre több apróbb gond jött elő. Mindezzel szemben olyan kocsit sem vettem volna, amelyik csak 2 vagy 3 éves, de van benne 200 ezer km. Hiába mondják, hogy pl. csak Budapest-Bécs között ingáztak vele végig autópályán, a 200 ezer km, azért csak 200 ezer.
Én 2004-esnél fiatalabb benzines egyterű kocsit kerestem, 100 ezernél kevesebb km-rel, szervízkönyvvel, olyat, amit új korában Magyarországon vásároltak. Voltak még egyéb szempontjaim az extrák terén: klíma, ködlámpa, távirányítás kp. zár, 4 elektromos ablak (amiben le tudom tiltani, hogy a gyerekek hátúl mindig lehúzzák). A Picasso megfelelt a feltételeknek, eddig elégedett vagyok vele.
nem a kor számít hanem az állapot!
Némelyik autó nagyon túl van értékelve csak azért mert 5-10 éves több milliót ér a gazdájuk szerint pedig sok olyan 20 év körüli autó van 2-300 000 ft. körül ami üti a számítógépekkel tele zsúfolt csodakocsikat.
Én nyáron vettem kocsit, és éppen abban a helyzetben voltam, amiről a cikk szól. Két gyermekes család vagyunk, és éppen 1,5 millió körül kerestem kocsit. Gondolkodhattam volna drágábban is, de nem akartam hitelt felvenni. Nálam először a típus került meghatározásra. Az utóbbi időben több kombim is volt, és a két gyereknek amúgy is sok a cucca (bicikli, játéktraktor, stb.), ezért az volt az alap, hogy kombi vagy egyterű legyen. Aztán eldöntöttem, hogy egyterű lesz, olyan még nem volt eddig. Nézegettem a típusokat, először gondoltam jó lenne egy 7 személyes (néha könnyebb lenne a nagyszülőket is szállítani), de a fiatal 7 személyes drága volt, öreget meg nem akartam. Eldöntöttem, hogy 5 személyes lesz, sok típusról tájékozódtam, és végül a Citroen Xsara Picasso mellett döntöttem. 5 évest nem sikerült vennem, de egy 6 évest igen 79 ezer km-rel.
Ebből a felsorolásból az Opel és a Renault-hoz tudok érdemben hozzászólni. Az 1.4-es motorokat inkább felejtsétek el. Az astráé 90 Le a renault- 98 Le. Fogyasztásban esznek annyit mint az 1.6, viszont a menetdinamikájuk elég karcsú. Az Opel féle Ecotec motor szinte elnyűhetetlenen, viszont újkorától kezdve zabálja (szó-szerint) az olajat (ezt a gyár leírja a gépkönyvben). Ha erre oda figyeltek, akkor nem lesz vele gond! A Renault 1.4 nagyon megbízható üzembiztos motor, általában a gyújtótrafókkal szokott baj lenni. A korábbi példányokban Sagem féle volt (az hamarabb ment tönkre)- a megane II és a scenic II-nél is az első ráncfelvarrásig volt- , de a gyár a ránc plasztika után lecserélte a beszállítóját, és a Berut tett bele. Ezzel megszűntek a trafós problémák. Szóval inkább 1.6 .
rossz látni hogy egy ilyen hasznos cikkhez is többségében nyafogó/síró hozzászólások születnek. hát aki akar venni 50.000 ért kocsit lelke rajta. de ne gondolja már etalonnak könyörgöm.
Fiat Multipla… 800e Ft és még a három gyermekem is belefér.. Ülésestül
Legújabb cikk az Autónavigátoron:műszakis autók 50,000 ft környékén/mai magyar valóság….
Nemrég a 9-es Renault adtam el 60.000 ft-ért, 85-ös évjáratú, 1,4-es kb 6-7literes fogyasztás, de a karosszériáját sok 10éves Volkswagen irigyelné, olyan jó állapotú volt!
Ahogyan írtuk, most családi használatra is alkalmas, legalább alsó-középkategóriás autókat kerestünk, az említettek pedig mind kisautók. Belőlük szintén nagyon bőven lehet találni ezen árkategóriában.
Meglepő, de még az 50.000 Ft-os roncsban is lehet némi ráció vidéken, mondjuk 30 km-es körzetben használva. Pl. egy négyütemű Trabantnál, ahol a blokk VW, a hengerfej, karburátor már nem az. Kicsit elfuserált valami, de még ennyiért is lehet viszonylag jó állapotút találni. A probléma ezeknél a magas fogyasztás, így aztán jobbára elhanyagoltak, mintsem lestrapáltak.
Azért van ám ebben némi ráció,még ha nem is 50,000 ft-os roncsra gondolok,inkább egy nullával több.
Tréfát félretéve, hol vannak az alábbi tipusok?
Chevi Aveo
Nissan Almera
Suzuki Swift
Suzuki Ignis
Ford Fiesta
Hunyadi 🙂 Accent
Renault Thalia
Fiat Albea
Renault Clio
P206
Kia Rio
Mitsubishi Colt
Fiat Punto
Dacia Logan (pedig ez a legjobb ár érték arány a maga kategóriájában és árában, érdekes, hogy ez is kimaradt, edig ez nem is kicsi!)
…
Nincs kedvem tovább nézni. Még mielőtt megszólalna valaki, van 3 tagú család is, és a legkissebbek nem ezek, hanem pl. egy suzuki alto, vagy egy chevi spark… szóva sztem ezek is belefértek volna 1 gyerek esetén… bőven, nagyon sokan örülnének akár ezeknek is… higgyétek el…
Venni kell egy roncshalmazt 50.000ért, és marad több milla tankolni! ENNYI!