Nem kaszálták el az egyterű BMW-t, már a második generációnál tart a 2-es Active Tourer
Tisztán emlékszem, amikor annak idején bemutatták a BMW 2-es Active Tourert, én is azok táborát erősítettem, akik értetlenül pislogtak ki a fejükből. Pedig valljuk be, nem volt azért annyira ördögtől való ötlet az egyterű piacra dobása, hiszen mi hiányzott addig a bajorok palettájáról? Hát persze, hogy egy MPV. Igen, furcsa volt a SUV-mánia kellős közepén előrukkolni vele, miközben más márkáknál épp kikopni láttuk a vérbeli egyterűeket, valamint a BMW-fanok számára szentségtörésnek számított a fronthajtás. De bejött a húzás, szép eladási sikereket ért el a 2-es Active Tourer, így nem meglepő a folytatás. Habár itthon kicsit szomorkodhatnak azok, akik hétszemélyes változatot is vártak, amelyre állami kedvezmény járna, mert olyan nem lesz belőle.
Hosszabb, hétüléses változat nem várható belőle
Szóval igazi egyterű. Egyesek ilyen egyterűs próbálkozásnak tudják be az 5-ös GT modelleket, majd az őt követő 3-as és 6-os GT-ket, de elég csak ránézni a 2-es Active Tourerre, hogy tudatosuljon, ez az igazi egyterű. Tehát szent feladata, hogy nagy belső teret adjon, kényelmes menetkomforttal összeházasítva, a hatótáv fontosságáról nem is beszélve. Ha csak a tengelytávolságát néznénk az új Active Tourernek, elsőre talán „megijedhetnénk”, mert az nem változott. Pedig generációváltáskor általában növekszik ez az érték és ezáltal a belső tér is. Na, nem mintha az első generáció panaszra adna okot. Mindjárt megnyugtatóbb, hogy a hosszúsága növekedett 3,2 centit 4386 milliméterre, a szélessége pedig 2,4 centit nőtt 1824 mm-re. Emellett magasabb is lett 2,1 centivel, így most már 1576 mm-re nyújtózkodik.
Tengelytávolsága nem változott, de a karosszéria hosszúsága nőtt
Formai téren az „ami bevált, azon ne változtass” elvet követi a BMW, vagyis pontosabban a ne nagyon változtass elvet. A sziluett és az orr kialakítása összességében nagyon hasonló az elődhöz, de az Active Tourert sem kerülte el a vesenövekedés. De annyi baj legyen – bár ez teljesen ízlésfüggő – szerintem tekintélyt parancsolóbb így a tekintete, amihez az új fényszórók rajzolata is hozzájárul. Természetesen hátul is átrajzolták, vékonyabb, kecsesebb a hátsó lámpák formája, ettől valahogy „légiesebb” az egész autó megjelenése. Talán még azt is megkockáztatom, hogy elegánsabb. Nagyjából ennyi az első pillanatra feltűnő változások sora, a lökhárítók módosítását, gondolom nem érdemes hosszan fejtegetnem, illetve a rendkívül látványos, de teljesen felesleges 19 colos felnikre később még kitérek.
A 2-es Active Tourer sem maradt hatalmas vesék nélkül. A hátsó lámpák viszont elvékonyodtak
Full LED-fényszórók is járnak hozzá
Előtte kukkantsunk be az utastérbe, itt ugyanis elég érdekes változások történtek. A fekete leves előtt azonban meg kell dicsérnem az anyaghasználatot, a hangulatot. Rengeteg lehetőség közül választhatnak az ügyfelek, valószínűleg nem a tesztautó krémesen fehér műbőr kárpitja a legkönnyebben tisztán tartható, de az biztos, hogy káprázatos, főleg a barna fa díszbetétekkel fűszerezve. A fehér szín használata eleve növeli a térérzetet, amihez még hatalmas panorámatető is társul, szóval optikai csalásból jeles, pedig nincs rá szüksége, tényleg tágas, kényelmes a 2-es Active Tourer. Hátul is öröm utazni, emellett a csomagterével sem szégyenkezhet, alapból 470 literes, de 1455 literesre bővíthető.
Lehet műbőr, de igazi is a fehér kárpit
Alapból 470 literes a csomagtér
Akkor mégis mi a szívfájdalmam, miért emlegetek fekete levest? Nos, azért, mert eltűnt az iDrive tekerőgombja. Most már csak az egyébként csodaszép grafikájú, vezető felé forduló ívelt kijelzőn lehet matatni, ami szerintem egy kicsit visszalépés az egyébként nagyon jól bevált tekerőgomb helyett. A digitális műszerfal egyébként 10,25 colos, míg a központi kijelző 10,7 colos. Továbbra sem tartom bölcs dolognak, hogy a klíma kezelését erre az érintőképernyőre száműzik, ezt minden egyes márkánál nehezményezem, akik már meglépték. Egyszerűen túlságosan elvonja a figyelmet a vezetésről és nem várható el, hogy mindig megállva állítsuk a hőmérsékletet. A kardánalagúton viszont ötletes rekeszt alakítottak ki, mind a vezeték nélküli telefontöltéshez, mind a „lebegő” konzol alatt. Utóbbi elég nagy tér, de kérdéses, nem jártunk-e volna jobban egy hagyományos, zárt rekesszel. Mert a kartámasz ugyan nyitható, de szinte semmire sem használható az alatta megbújó kis tároló. Ugyanakkor kényelmes ez a konzol, nincs túlzsúfolva gombokkal, minden, ami innen kezelhető, teljesen egyértelmű, gyorsan megszokja a kéz, hova nyúljon.
Ívelt képernyősort kap a 2-es Active Tourer is
Nincs már tekerőgomb az iDrive-hoz
A motorindító gomb is itt található, ami a 218d jelölés esetén kétliteres, négyhengeres dízelmotort jelent. Az ikerturbós egység 150 lóerőt tud, nem csekély 360 Nm nyomaték kíséretében, mindezt pedig a 7 fokozatú automatikus sebességváltó küldi az első kerekek felé. Mivel a maximális nyomaték már 1500-as fordulattól érkezik, igazán dinamikusan lehet haladni az Active Tourerrel, szóval a BMW sportos génjeiből maximálisan kijutott neki. Igen, így dízelmotorral is, de sokkal jobb érzés, hogy teletankolva 1000 kilométer feletti hatótáv jelenik meg a digitális kijelzőn. Ami valószínűleg tényleg hozható is, ha nem próbálgatjuk folyamatosan a 8,8 másodperces százas sprintet. Bár üzemmód választására itt is van lehetőség, ehhez a hajtáslánchoz nem illik a rohanás. Csendes a motor, bemelegedve, országúti tempónál szinte síri csend honol az utastérben, autópályán is inkább csak a szélzaj nő meg. Persze a kormányzás és a futómű hangolása terén azért ragaszkodott a BMW a sportos gyökerekhez, de ez az első modelljük, ahol nem zavar a vaskos kormánykerék, illetve a rugózási komfort is nagyszerű lehetne a 19 colos felnik, illetve a peres gumiabroncsok nélkül. Fogyasztása pedig úgy, hogy a városi használat dominált, kerek hat liter maradt, ami teljesen elfogadható.
Igazi, kényelmes utazóautó a 2-es Active Tourer
19 colos kerekeket rakni rá túlzás, érezhetően ront a menetkomforton
Az árlistát böngészve is egészen józan számokkal találkozunk, tekintve, hogy a 2-es Active Tourer mindenképp megérdemli a prémium jelzőt. A 218d modell 12 570 000 forintról indul, ami aztán persze szépen feltornázható. Főleg, ha minden vezetősegédet megrendelnek hozzá és nem fukarkodnak a már említett kényelmi extrákkal, mint például a panorámatető, az ülésfűtés, vagy épp a fabetét. Így már közel 15,5 millió forint az autó ára, ugyanakkor a mai trendeket látva ez nem is annyira döbbenetes, sőt!
A panorámatető sokat dob a térérzeten
Ha nincs agyonextrázva, nagyon versenyképes az ára
Értékelés
Pozitív
Stílus, prémium érzet, tágas utastér, nagy hatótáv, kényelem
Negatív
Furcsa rezonancia, amikor a stop-start rendszer újraindítja a motort
Árak
Tesztmodell alapára
12 570 000 Ft (2022.06.22.)
Tesztautó ára
15 450 500 Ft (2022.06.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
111 kW (151 LE) 3750-4000 1/min-nél
Nyomaték:
360 Nm 1500-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,8 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
Egyterű
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
830-940 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
540-570 mm
Ülőlap hossza hátul:
430 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1300 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
990 mm
Csomagtér magassága:
820 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1630 mm
Raktérnyílás szélessége:
1080 mm
Raktérnyílás magassága:
720 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú automata
Nyomaték:
360 Nm 1500-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
111 kW (151 LE) 3750-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,8 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,0 l/100km