Csakis dízelként, de jön a Golf Variant 4Motion
Télre már itt lehet az összkerekes Golf Variant
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem marad összkerékhajtás nélkül a Volkswagen friss kompakt kombija, ám a Golf Variant 4Motion az ötajtóshoz hasonlóan csakis gázolajos motorokkal lesz elérhető.
A csakis dízelmotorokkal és 6 fokozatú manuális váltóval érkező Golf Variant 4Motion belépőváltozatával, az 1,6 literes, 105 lóerős, 1500-2750 1/perc között 250 Nm csúcsnyomatékú CR TDI-vel 4,5 l/100 km vegyes fogyasztást ígér. És igen, a Golf 4Motion kezdetben nem kínál DSG-t egyik motorjához sem, ellenben a többi Golfban 5 fokozatú kézivel adott 1.6 CR TDI-hez is 6-ost ad. Ahogyan a 2,0 literes, 150 lóerős, 320 Newtonméter nyomatékát 1750-3000 1/perc között adó, 4,8 l/100 km vegyes étvágyú csúcsverzióhoz is.
A hátsó kerekek hajtása nem vesz el helyet az utas- vagy a csomagtérből. Bár a Volkswagen állandónak írja a 4x4-et, az valójában ötödik generációs Haldex kuplungos, a hátsó kerekek csak az elsők elforgásakor, illetve az ESP jelei alapján azt megelőzendően kapnak nyomatékot, kézi vezérlés nincs. Az ESP azonban nem csak nyomatékot szabályoz, hanem fékez is, XDS funkciójával fékdifferenciálzárként is funkcionál, az elforgó kerekek megfogásával segíti a rossz úton haladást.
Kisebbik motorjával a Golf 4Motion Trendline, Comfortline, Highline ellátmányokkal egyaránt elérhető lesz - németországi alapára 24 400 euró (7,2 millió forint), a 2,0 literes azonban csak a Comfortline ellátmánytól, 29 075 eurótól (8,6 millió forinttól) választható. A hazai kereskedőknél egyelőre még nem elérhető, ám télre mindenképp befutó 4Motion Variantok honi ára kedvezőbbnek várható, de így is bő félmilliós 4Motion-felár, s a 7 millió forintot alulról közelítő alapár várható.