2021-ben a második legnépszerűbb autó volt Norvégiában az ID.4, idén akár első is lehet, ha sikerül megelőznie a Tesla Model 3-ast
Norvégia egyik fontos exportterméke az olaj, ráadásul évről évre egyre több is marad másoknak, merthogy nekik egyre kevesebbre van szükségük. Az elmúlt 10 évben ugyanis annyi pénzt öltek a fenntartható erőforrásokba és a villanyautók töltőhálózatába, hogy ott már tényleg kompromisszummentes alternatíva az elektromos autózás. Ezt még állami kedvezményekkel és támogatásokkal is megfejelték, így Norvégiában már minden téren olcsóbb és egyszerűbb villanyautózni. Ezt a számok is igazolják, az országban a forgalomba helyezett új autók 64,5 százaléka volt tisztán elektromos, a konnektoros hibrideket is hozzácsapva az ottani új autók 87 százaléka kapna hazánkban zöld rendszámot.
Éppen ezért nem meglepő, amit a norvég Postsen írt meg néhány napja:
"A Volkswagen megszünteti a benzines, a dízel és a hibrid személygépjárműveinek forgalmazását 2024. január elsejétől." A gyártó legnépszerűbb modellje Norvégiában az ID.4, amely összesítésben a Tesla Model 3 után és a Skoda Enyaq előtt második az eladások terén. Ráadásul a Model Y népszerűségének növekedése jelentősen visszavetette a Model 3 eladásait, így az sem kizárt, hogy hamarosan első helyre kerülhet a németek elektromos SUV-ja. Szintén népszerű továbbá a skandináv országban az ID.3 és az ID.5, ezen felül még az ID.Buzz foglalások jelentős részét is a norvég vásárlóknak köszönheti a Volkswagen.