Pici elegancia. Kívánatos arcát mutatja ezüstmetál fényezéssel a Swift
Még egy kisautó is lehet elegáns, tökéletesen bizonyítja ezt a tézist a fullosan felszerelt Swift - ezzel az ezüstmetál fényezéssel. Na, meg a 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal. Ez így egy olyan csomagot alkot, amivel senkinek nem kell szégyenkeznie egy Swiftben. Azért hangsúlyozom ezt, mert számomra érthetetlen módon még mindig érzékelek egy kis lesajnálást a magyar társadalomban a Swift iránt. Pedig, aki komolyan gondolja, hogy keveset mozdul ki a városból, kiváló társra lelhet a most már japánból érkező autóban. CVT váltóval viszont kizárólag azoknak ajánlanám, akiktől távol áll a dinamikus vezetés. Szépen, kényelmesen, a lehető legkevesebb kockázattal eljutni A-ból B-be – ez lehetne a mottója.
Még mindig hallani lesajnáló szavakat a Swiftről, pedig most mondd, hogy nem szép!
Arról, hogy mit hozott a frissítés a kasztnin, nem szeretnék sokat értekezni, megtettük már a
hazai bemutató után, illetve a
manuális váltóval felszerelt modell esetében is. Azért az új hűtőrácsot a krómcsíkkal ki kell emelnem, mert bár apróság, de mégis nagyot dob azon a bizonyos elegáns érzeten. A fényszórók már alapból LED-esek, a felnik mintázata is új, hátul pedig egy kicsit csalóka Hybrid felirat díszeleg. Röviden ennyi a változás.
Hátul Hybrid felirat díszeleg. Csalókán
GLX felszereltséggel nem sok panasz lehet a Swiftre belül sem. Jó, az tény, hogy néhány műanyag olcsó hatású, de mentségére legyen mondva, a hasonló méretű konkurencia esetében sincs ez másként. Ugyanakkor nagyon jó fogású a kormánykerék, ami persze multifunkciós. Kezelhető róla az alapverzióhoz is adott adaptív tempomat, a rádió és a műszerblokk képernyőjén megjelenő információk is váltogathatók, amelyek között megtalálható a lágy hibrid rendszer rekuperációjáról tájékoztató animáció is. Bizony, ezért írtam, hogy csalóka csak így szimplán a hibrid felirat, mert ez csupán egy lágy változat, de erről majd később. A 7 colos érintőképernyős kijelző jelenléte örvendetes, ám egy picit könnyebb lenne navigálni benne, ha feljebb pozicionálják, de ez is megszokható, ahogy a kissé öregecske grafika is. Ezen a felszereltségi szinten az automata klíma is jár, amit az infotainment alatt lehet kezelni, valódi tekerőgombokkal, ami már kezd kimenni a divatból, pedig sokkal jobb ez így. A helykínálat továbbra is a kategóriának megfelelő. Hosszában kényelmes, hátul sem kell az utasoknak a nyakukba húzni a lábukat, ha elöl történetesen magas személyek ülnek, ám széltében már szükséges némi kompromisszum. Furcsamód hátul olykor úgy érezte a Swift, hogy középen is tartózkodik valaki az üres ülésen, ezért kitartóan pittyeget az öv becsatolására figyelmeztető jelzés, amíg be nem csatoltuk a láthatatlan embert.
Egyszerű, ergonomikus, néhol azonban nagyon olcsó hatásúak a műanyagok
Hosszában tágas, széltében már érezni a keskenységét
Nagy erénye a Swiftnek az a négy henger, amit az orrában hord. Az 1,2 literes benzinmotor ráadásul turbófeltöltő nélküli, ami szintén ritka manapság az új autók piacán. Ezt támogatja meg a 12 voltos rendszer, tehát egy indítógenerátor, ami besegít a motornak terheléskor. Illetve észrevétlenné teszi a stop/start rendszer működését. Bár rendelhető összkerékhajtással is a Swift, a fronthajtással fontos kilókat lehet megspórolni, ami leginkább a CVT váltós modell esetében fontos. Mert hiába lenne virgonc a 83 lóerős motorral az autó, a fokozatnélküli sebességváltó, mint valami vén, sokat látott bika, visszafogja a rohanni igyekvő fiatalt, jelen esetben a motort. Többnyire nincs is ezzel baj, rákényszerít egyfajta higgadt, figyelmes közlekedésre, bár a városból kimerészkedve, országúti előzésnél jól meg kell fontolni, hogy belevágjunk-e. Viszont a lényeg az, hogy valódi életterén, a városban nagyon kényelmes. A futóművet is próbálták kényelmesre hangolni, nem lett túl kemény, nem billegős, de azért az úthibákat igencsak megérzik az apró kerekek. Ha nem erőszakoskodunk a gázpedállal, akkor akár 6 liter alá is bevihető a fogyasztás, sajnos belőlem néha előtört a „street racer”, ezért nálam 6,5 literre jött ki a vegyes fogyasztás. Sőt, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy pont a
Swift Sport után érkezett hozzám, talán ezért is éreztem jóval lomhábbnak a CVT váltóval.
Kényelmes az automata váltó, de néha azért furcsa is a CVT
GLX felszereltséggel 5,36 millió forintot kérnek a CVT váltós Swiftért, amiben bár rengeteg vezetőt segítő extra van, a metálfényezés nem tartozik bele. Azért még külön 130 ezer forintot kell leperkálni, persze ízlés szerint kéttónusú fényezéssel is kérhető. A tesztautó ára 5,49 millió forintig kúszott fel, ami tudom, kicsit erős egy kisautóért, ám sajnos jelenleg olyan világot élünk, ahol érthetetlen módon a szabályok nem kedveznek ennek az ésszerű, kényelmes, kedvelhető autókat magában foglaló kategóriának.
Ára a kisautók között a tudáshoz mérten kedvező
Elöl-hátul látható néhány apró újítás
Értékelés
Pozitív
Kényelmes az automata váltó
Negatív
Magas ár, néha túl lomha a CVT váltóval
Árak
Tesztmodell alapára
5 360 000 Ft (2020.12.17.)
Tesztautó ára
5 490 000 Ft (2020.12.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Teljesítmény:
61 kW (83 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
107 Nm 2800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
530 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1350 mm
Raktérnyílás szélessége:
910 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1197 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Nyomaték:
107 Nm 2800 1/min-nél
Teljesítmény:
61 kW (83 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,5 l/100km